2014-03-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jag håller med dig.
Dessutom är det inte alls säkert att de hittar det som KJ påstår ska styrka hans historia i xboxen.
OT har bett om en undersökning av xboxen men har än så länge inget svar på vad undersökningen visar, dvs att det inte finns garantier att uppgifter finns som kan styrka KJs historia. Läser man NS och MR s förhör råder en osäkerhet över när detta var, tidsmässigt.

Det är ju en del luckor som ska fyllas, enligt FUP-12.

Citat FUP-12:
"LUCKORNA"
Lucka 1. Lördagen den 18/5, kl 00:57 – kl 11:31:
Lucka på 10.5 timme
Mörkt: 22:12-02:41.

Lucka 2. Lördagen den 18/5, kl 17:37 – söndagen den 19/5, kl 02:49:
Lucka på 9 timmar
Mörkt: 22:17- 02:37.

Lucka 3. Söndagen 19/5, kl 02:50 – kl 11:53:
Lucka på 9 timmar
Solen gick upp 02:37.

Lucka 4. Söndagen den 19/5, kl 13:54 – måndagen 20/5, kl 04:26:
Lucka på 15 timmar
Mörkt 22:21-02:33.

Lucka 5. Måndagen 20/5, kl 04.27- kl 07.01.
Lucka på 2.5 timme
Solen gick upp 02:33

Hur var det med spaningen dessa datum?
Var det på söndagen han var först i stugan 30 minuter med Niklas och Maria?
Och sedan spelade Xbox till MINST 5-6 på morgonen.

Jag tror advokaten kommer rikta in sig på den tiden då det var mörkt på dygnet,
och hävda att KJ inte haft en chans under mörkret att lägga benen där de ligger.

Det är ju inte bara det.
Var när hur lades kroppen i gropen?
Flyttades benen eller lades det dit samtidigt?

Det tar ju x antal timmar att flytta liket. Det är blodigt och jävligt.
Tungt, och påfrestande.

Det är ju inte bara som att åka någonstans och dumpa ett bananskal
i en papperskorg längs med E4:an

Att gå från TV-spel till att dumpa en kropp, och sedan hem och sova,
för att gå upp dagen efter och söka vidare efter VB, är ju liksom inte
en lätt sak. Han har dessutom pappan i hasorna som jagar honom per
telefon och Irl, spaning, och polisernai faggorna hela tiden.
PLUS alla journalister som skulle gjort allt för att veta vad som försegick.

Är det osynliga mannen vi pratar om? Nej, det är istället mer troligt en helt annan person,
som inte hade ögonen på sig vid detta tillfälle.
Citera
2014-03-19, 11:54
Medlem
Vittnets uppgifter enligt förunderökningen:
Han gick fram till fönstret och tittade in i Gula huset. Detta på grund av att han en gång i tiden arbetat vid en annan berganläggning och det Gula huset var markenteri.
Han lade inte märke till något i huset han kände ingen lukt.
Han hade hunden med sig och inte heller den reagerade på någon lukt.
Vittnet är osäkert om det var 18 eller 19 maj som han såg in i Gula huset, han är dock säker att det var vid 10 tiden på förmiddagen.
Citera
2014-03-19, 11:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad som kan inses med KJ fallet är att allting som är till en fördel för KJ det ifrågasättes till väldigt hög grad och även avföres, som det här med att kroppsdelarna förvarades i värnet.
Det som kan tänkas vara till nackdel det accepteras mycket snabbt även det finns inga bevis och är helt ologiskt. Att KJ skulle ha styckmördat VB kan ses helt ologiskt därför det finns ingen brottsplats, var skulle han gjort det kan man fråga sig ? Att han skulle ha flyttat kroppsdelar till Gula huset finns inge logik till, eftersom han visste om att han hade spaning på sig.
Att han skulle ha förvarat lik i bagageutrymmet och transporterat liket finns ingen logik eller något bevis på, utan är antagande.
Om man söker mördaren för VB måste det finnas annat att komma med, i annat fall ifrågasättes alltsammans.

Generösa Flashbackregler medger möjlighet för dig att fortsätta posta inlägg som saknar varje uns av förnuft och verklighetsförankring .. "Det finns ingen brottsplats" .. I detta ligger att Vatchareeya inte har utsatts för ett brott ? Hur hänger du intellektuellt ihop, Lagro ?
Citera
2014-03-19, 11:55
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Kanske tidigare. Men i detta läge. BO ville nog bara plugga i lite sällskap och behövde nog knappast utpressa sig till "manskött".
Hehe och direkt muskulös var inte KJ heller... Det var ironi
Citera
2014-03-19, 11:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Står i tråden att WL inte gillar invandrare. I ett förhör i FUP finns det en person som säger sig ogilla invandrare har jag för mig, är det WL tro?

NS, inte WL vad jag vet.
Citera
2014-03-19, 11:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag vet inte vad som rör sig i Sch*nbecks huvud just nu med tanke på vad som framkommit MEN det verkar vara en hel del prestige ja tyvärr...

Jag vill ändå tro att Sch*nbeck och hennes kollegor ändå kommer att välja att i första hand fokusera på att den tilltalade/dömda får sin rätt!! Jag tror och vill tro att de inser att prestigen ligger i rättvisan, sanningen och ärligheten...
Glad att rättvisan, sanningen och ärligheten dömde KJ till 14år iaf. Förstår inte hur du tänker riktigt, på vilka sätt skulle det vara prestige menar du?
Citera
2014-03-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Generösa Flashbackregler medger möjlighet för dig att fortsätta posta inlägg som saknar varje uns av förnuft och verklighetsförankring .. "Det finns ingen brottsplats" .. I detta ligger att Vatchareeya inte har utsatts för ett brott ? Hur hänger du intellektuellt ihop, Lagro ?
Det borde du förstå att det menas det finns ingen brottsplats man känner till, jag anser själv brottsplatsen fanns i en skåpbil.
Citera
2014-03-19, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jag håller med dig.
Dessutom är det inte alls säkert att de hittar det som KJ påstår ska styrka hans historia i xboxen.
OT har bett om en undersökning av xboxen men har än så länge inget svar på vad undersökningen visar, dvs att det inte finns garantier att uppgifter finns som kan styrka KJs historia. Läser man NS och MR s förhör råder en osäkerhet över när detta var, tidsmässigt.

Jag tror att benen låg i huset redan den 18 maj. Det var mörkt i huset på grund av fönsterluckorna och Missing people hittade benen efter att de gått in och lyst med lampa. Det är inte alls konstigt att vittnet som bara tittat in inte såg benen.
Citera
2014-03-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Glad att rättvisan, sanningen och ärligheten dömde KJ till 14år iaf. Förstår inte hur du tänker riktigt, på vilka sätt skulle det vara prestige menar du?

((henkess: Du behöver inte spela dummare än vad du är (ett tips).. folk genomskådar dig!))

U blir arg när bevis som kan frikänna den oskyldigt dömda kommer fram... förhoppningsvis var detta bara hennes initiala reaktion och hon kommer antagligen att ta sitt förnuft i beaktande och göra en ny mer korrekt bedömning med avseende och med hänsyn till vad som kommit fram i utredningen.
Senast redigerad av zemixon 2014-03-19 kl. 12:12.
Citera
2014-03-19, 12:08
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det är ju en del luckor som ska fyllas, enligt FUP-12.

Citat FUP-12:
"LUCKORNA"
Lucka 1. Lördagen den 18/5, kl 00:57 – kl 11:31:
Lucka på 10.5 timme
Mörkt: 22:12-02:41.

Lucka 2. Lördagen den 18/5, kl 17:37 – söndagen den 19/5, kl 02:49:
Lucka på 9 timmar
Mörkt: 22:17- 02:37.

Lucka 3. Söndagen 19/5, kl 02:50 – kl 11:53:
Lucka på 9 timmar
Solen gick upp 02:37.

Lucka 4. Söndagen den 19/5, kl 13:54 – måndagen 20/5, kl 04:26:
Lucka på 15 timmar
Mörkt 22:21-02:33.

Lucka 5. Måndagen 20/5, kl 04.27- kl 07.01.
Lucka på 2.5 timme
Solen gick upp 02:33

Hur var det med spaningen dessa datum?
Var det på söndagen han var först i stugan 30 minuter med Niklas och Maria?
Och sedan spelade Xbox till MINST 5-6 på morgonen.

Jag tror advokaten kommer rikta in sig på den tiden då det var mörkt på dygnet,
och hävda att KJ inte haft en chans under mörkret att lägga benen där de ligger.

Det är ju inte bara det.
Var när hur lades kroppen i gropen?
Flyttades benen eller lades det dit samtidigt?

Det tar ju x antal timmar att flytta liket. Det är blodigt och jävligt.
Tungt, och påfrestande.

Det är ju inte bara som att åka någonstans och dumpa ett bananskal
i en papperskorg längs med E4:an

Att gå från TV-spel till att dumpa en kropp, och sedan hem och sova,
för att gå upp dagen efter och söka vidare efter VB, är ju liksom inte
en lätt sak. Han har dessutom pappan i hasorna som jagar honom per
telefon och Irl, spaning, och polisernai faggorna hela tiden.
PLUS alla journalister som skulle gjort allt för att veta vad som försegick.

Är det osynliga mannen vi pratar om? Nej, det är istället mer troligt en helt annan person,
som inte hade ögonen på sig vid detta tillfälle.
Javisst. MGM finns med all sannolikhet men det betyder inte att KJ INTE mördat VB. Kan vara så att någon gjort detta enbart för att sätta dit KJ. Då finns även i det fallet ev. vänner som kan ha gjort det. WL tex. Om än med en av de mest långsökta teorierna (plantering)
Benen kan ha varit i huset redan innan de flyttades ut bredvid luckan eventuellt i en svart sopsäck någon sett i ödehuset, eller hur var det med det?
Senast redigerad av yoloits 2014-03-19 kl. 12:16.
Citera
2014-03-19, 12:10
Bannlyst
Det finns journalister som har dålig koll. Här är ett exempel.
http://www.metro.se/nyheter/xbox-kan-fria-22-aringen-for-vatchareeya-mordet/EVHncs!v79oQDCldPgoM/
Citera
2014-03-19, 12:12
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
((henkess: Du behöver inte spela dummare än vad du är (ett tips).. folk genomskådar dig!))

U blir arg när bevis som kan frikänna den oskyldigt dömda kommer fram... förhoppningsvis var detta bara hennes initiala reaktion och hon kommer antagligen att ta sitt förnuft i beaktande och göra en ny mer korrekt bedömning med avseende och med hänsyn till vad som kommit fram i utredningen.
(zemixon: I ditt fall har vi förstått att du är lika dum som du verkar!)

Jag förstod det som att åklagaren blev arg för att begäran kom så sent att det äventyrar rättegångens planering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in