2014-03-18, 21:57
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Jag har ett par skor i mocka som jag misstänker har blivit lite färgade av mina rådenimjeans. Är det någon som har tips på hur jag bäst rengör dem?

Använder Saphir Omninettoyant för att rengöra mocka, dock aldrig stött på ditt problem men borde fungera för det också!
Citera
2014-03-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Använder Saphir Omninettoyant för att rengöra mocka, dock aldrig stött på ditt problem men borde fungera för det också!

Alright, jag beställer hem en flaska och provar. Tack!
Citera
2014-03-18, 22:36
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Alright, jag beställer hem en flaska och provar. Tack!

Tvätta med galltvål fungerar också bra för att rengöra mocka.
Citera
2014-03-19, 00:03
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Jag sitter här och är osunt avundsjuk.
En eloge till skovården och skovalen.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLaughingMan
Ja jävlar, nu förstår jag varför du inte postat här på ett par dagar!

Imponerande samling. Dina Bestettis har vi ju alla dreglat över länge, men ikväll blev jag nog mest förälskad i dina enkla C&J Chelseas - vilken underbar patina du fått till på dem, med knölar på alla de rätta ställena. Jag sätter mina små fötter på tillväxt, bara du lovar säga till när ni gör slut!

Citat:
Ursprungligen postat av Åkevavillni
Ojdå, där ligger man i lä. Fint, nästan som att titta på små konstverk.

De där Bexley Enfield, hur är de? De har ett attraktivt utseende och attraktivt pris i jämförelse med många andra märken. Märks det på kvalité och passform?

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Vaknade upp till skitväder och halvstorm, men det gör inte så mycket när man istället möts av dessa bilder.

Samtidigt minns man med visst vemod tiden man var "kung" i skotråden genom att lägga upp halvtaskiga bilder på tre par C&J.

Stort tack för alla vänliga ord!
Citera
2014-03-19, 05:55
Medlem
Giulianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Klassiska jeans? Pratar vi 501r modell 1947 då?
Ja, det var det jag menade. Sen hur klassiskt det är egentligen kan man väl diskutera. Mer klassiskt än mina tvättade Replay och G-star i alla fall.

Tack för era svar, Strandraggar och Goudy!
Citera
2014-03-19, 07:40
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Kan du inte bara byta skor när du stiger ur bilen?

Det är ju en möjlighet, men vissa dagar skulle jag bli tvungen till det uppemot 8-10 ggr. Alldeles för omständligt för min smak tyvärr.
Citera
2014-03-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giuliani
Ja, det var det jag menade. Sen hur klassiskt det är egentligen kan man väl diskutera. Mer klassiskt än mina tvättade Replay och G-star i alla fall.

Tack för era svar, Strandraggar och Goudy!

Jag skojade med dig. Nej, jeans är inte klassiskt. Men att köpa jeans av lite mer tidlös form kan vara ett sätt att vänja sig vid en mer klassisk passform (högre midja och vidare ben).
Citera
2014-03-19, 08:39
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Så för att kristallisera frågan: Snygg skinnsko med mjuk gummisula som passar en klassisk klädstil utan att böga till det?

Kan du utveckla det här lite? Jag känner mig lite "lost in translation"...
Citera
2014-03-19, 11:02
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudy
Rekommenderar Loake Downing eller Loake Aldwych, både är relativt billiga och de är väldigt casual, passar både till jeans och chinos. Annars är det inget fel på blå mocka skor, snyggt på sommaren och kan möjligtvis vara ännu billigare än modellerna jag länkade.

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-downing-derby-brown-suede.html
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-aldwych-oxford-polo-suede.html

Instämmer i dessa tips: casual & bra startskor.

Ett alternativ jag kan rekommendera, om plånboken tillåter, är att du hoppar upp ett snäpp till Carmina. Du får lägga på en tusenlapp men får då en sko i mellansegmentkvalitet du kommer att vara nöjd med länge. Ska du gå ute mycket med den förlänger du säsongen om du väljer sula i gummi eller någon hybridvariant.
Citera
2014-03-19, 16:30
Medlem
Är det någon här som har och/eller vet några semi-brogues (broguemönster på toecap) och kan rekommendera dessa? Letat runt en massa och det finns minst sagt en uppsjö av olika modeller, mönster, färger och skinnsorter.
Citera
2014-03-19, 18:50
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addekungen
Är det någon här som har och/eller vet några semi-brogues (broguemönster på toecap) och kan rekommendera dessa? Letat runt en massa och det finns minst sagt en uppsjö av olika modeller, mönster, färger och skinnsorter.

Vad tänker du dig för prisklass?
Citera
2014-03-19, 21:39
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Kan du utveckla det här lite? Jag känner mig lite "lost in translation"...

Absolut, det jag menar är att jag upplever mockasiner/carshoes/loafers som lite för metrosexuella för min del, inte meningen att trampa någon på tårna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in