Citat:
Ursprungligen postat av
OY
På det hela taget så vittnar åklagarens reaktion om att hon är medveten om att hon fick KJ fälld på vaga grunder och har nyligen pustat ut efter att hennes chansning gav utdelning. Hennes bevisning är knal och tåler inga mothugg, server hon mycket väl, just därför blir hon upprörd. Och är det inte då att åklagaren även skall lyfta upp sådant som kan tala till den åtalades fördel?
Hon borde välkomna den nya bevisningen och kommentera den på ett professionellt sätt och inte agera som en lite unge som blir tagen med fingrarna i syltburken.
Menar du att du tycker att han blev fälld på vaga grunder? Senaste personen hon såg var KJ, hennes mobil stängdes av på "onaturligt sätt" hos KJ, det finns blod i hans bil, blod på KJs tejprulle vars bitar fanns på VB, KJ har vistats på suspekta ställen (menar t.ex. Gula Huset), han är intresserad av styckning, osv osv. För mig är det inte särskilt vaga grunder. Jag är å andra sidan inte insatt i juridik, kanske att du är det?
OBS! Menar inte att argumentera/diskutera, utan är genuint intresserad av saker som jag mycket möjligt kan ha missat/inte förstått, då jag inte är insatt i sådana här saker.
Edit; Insåg att jag inte var riktigt klar i det jag undrade. Alltså, det jag undrar är ifall det är något jag missat/ev som gör att den faktan jag skrev ut (mobilen, tejprullen osv) kunnat förklaras på något annat sätt.