2014-03-13, 13:53
Medlem
kupochans avatar
Varför köper hon en dammsugare för 2000? När hon inte har råd med mat. Det finns jättebra dammsugare för under 1000 lappen. Äh, hon har kanske super dammråttor.
Citera
2014-03-13, 14:33
Medlem
Jag klarar inte av Lyxfällan, men skulle hon vara med så skulle jag nog sitta klistrad. Bara för att kunna få en inblick i hennes ekonomi och ekonomiska val.
Citera
2014-03-13, 17:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Ni är också så jävla roliga som sväljer allt med hull och hår bara för att det står på bloggen. Klart som fan hon skriver "hundmassage" för att det låter bra. Hon har inga pengar, allting är bara en jävla show från hennes sida. Det där med dammsugaren är sannolikt inte heller sant men hon resonerar väl ungefär "om det är en dyr dammsugare så verkar jag angelägen om att hålla rent i min lägenhet och det gynnar mig image som Skötsamma Trovärdiga Berny". Vomit.
Citera
2014-03-13, 20:20
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Varför köper hon en dammsugare för 2000? När hon inte har råd med mat. Det finns jättebra dammsugare för under 1000 lappen. Äh, hon har kanske super dammråttor.

Hon måste ju ha en lyxdammsugare, dah!
Citera
2014-03-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ni är också så jävla roliga som sväljer allt med hull och hår bara för att det står på bloggen. Klart som fan hon skriver "hundmassage" för att det låter bra. Hon har inga pengar, allting är bara en jävla show från hennes sida. Det där med dammsugaren är sannolikt inte heller sant men hon resonerar väl ungefär "om det är en dyr dammsugare så verkar jag angelägen om att hålla rent i min lägenhet och det gynnar mig image som Skötsamma Trovärdiga Berny". Vomit.

Eller så skriver hon det på bloggen enbart för att människor ska reagera. Hon lever ju på uppmärksamhet, och jag tror att hon kickar mer på negativ uppmärksamhet än positiv. Det passar ju så bra in i den bild hon har av sig själv som så väldigt annorlunda och utanför samhället. Skulle hon enbart få höra hur duktig hon är skulle hon förmodligen kräkas. (Jag tycker inte hon är duktig, hoppas jag att du förstår.)
Citera
2014-03-14, 08:21
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag bernyan? Bitch please läs mina tidigare inlägg så får du mer klarhet i var jag står.
Som jag skrev så hade jag tid att döda. Irrelevant? Ja förmodligen, vem bryr sig? Spelar ingen roll. Såg någonstans att någon undrade, glömde bort vars bara.

Efter typ 15 (eller hur många inlägg jag nu gjort i denna tråd) vettiga inlägg och jag postar ETT strunt inlägg och jag får skit för det? Lugna nu ner er. Gå vidare och skriv ett vettigare inlägg än vad jag gjorde istället för att whina om det

Var är de vettiga inläggen? Länka gärna. Jag hittar dem inte nämligen.

Nä men jaha. Du är alltså inte ett fan av Berny, ändå ägnar du din tid som blivit över åt att gräva bland gamla bilder i hopp om att få en skymt av hennes utväxt? Om du hade varit ett fan hade man väl nästan kunnat ha förståelse för det (bara nästan), men då du inte är det?

Jag håller med den som skrev om att det borde finnas en tråd om den här tråden.

Vad hände förresten med "Allt jag skriver i den här tråden är konstruktiv kritik och jag skulle aldrig kommentera Bernys utseende." På vilket sätt är det konstruktiv kritik att säga att någon har råttfärgat hår? Vad är det du försöker hjälpa till med när du skriver så? Tror du att det ska hjälpa mot hennes missbruk, ekonomiska situation, psykiska lidande eller vad? Hjälp mig förstå?
Citera
2014-03-14, 10:10
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey

Nä men jaha. Du är alltså inte ett fan av Berny, ändå ägnar du din tid som blivit över åt att gräva bland gamla bilder i hopp om att få en skymt av hennes utväxt? Om du hade varit ett fan hade man väl nästan kunnat ha förståelse för det (bara nästan), men då du inte är det?

Vad hände förresten med "Allt jag skriver i den här tråden är konstruktiv kritik och jag skulle aldrig kommentera Bernys utseende." På vilket sätt är det konstruktiv kritik att säga att någon har råttfärgat hår? Vad är det du försöker hjälpa till med när du skriver så? Tror du att det ska hjälpa mot hennes missbruk, ekonomiska situation, psykiska lidande eller vad? Hjälp mig förstå?

Har du aldrig haft tråkigt och kollat upp kändisar/vänner? Allt man gör på internet måste inte vara så seriöst. Att ta upp att hon har råttfärgat hår är bara en observation, även så visar det Bernys förtjusning för att försköna verkligheten. Ser egentligen inget problem i det "den osynlige" gjort.

PS. Råttfärgat hår behöver inte vara fult.
Citera
2014-03-14, 11:03
Medlem
EttNypons avatar
Citat:

Berny har ju flera gånger sagt att hennes naturliga hårfärg är röd, nu senast i samband med Red Rumors. Därför kanske någon ville avslöja ännu en av hennes jävla lögner?
Citera
2014-03-14, 16:36
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Tack kupochan och EttNypon, ni fattar!

Murder.me.mickey - Asså är du på riktigt? Försöker du starta upp nå tjaffs med mig eller?
Jag satt och bläddrade i kanske 10 minuter, so what?

I normala fall bryr jag mig inte om att kommentera hennes utseende nej. Det var ett sällsynt undantag. Sen är det här en skvallertråd, du får ta det lite med en nypa salt lilla vännen. Tror du fattar själv att jag inte tror att det var någon konstruktiv kritik för det var det inte heller, utan, som sagt en observation helt enkelt. Sen har jag aldrig sagt att det är något fel med det, min egna naturliga färg är liknande bara lite mörkare.....

Men snälla någon jag orkar inte, kan vi gå vidare nu tack?
Citera
2014-03-15, 17:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Fattar inte heller hur "råttfärgat" är kränkande? Det är en vanlig lekmannabenämning av askig mellan/mörkblond. Jag tror inte heller att Berny är naturligt rödhårig. Varför är det relevant? Därför att påvisa hennes mytomani och på vilka nivåer/dimensioner hon hittar på saker. Allt från uppväxt till naturlig hårfärg (antagligen kändes rödblond mer spännande än askblond) till diagnoser till whatever detalj som vad en dammsugare kostar. Hon erkänner ju nu i bloggen att hon inte själv tror att hon har schizofreni eller asperger. Om det är sant som hon skriver att en ny utredning ska göras så tyder det på att läkarna på INM också ifrågasätter diagnosen eftersom jag aldrig hört talas om någon med en neuropsykiatrisk diagnos som ska omprövas. Särskilt inte då dessa är resurskrävande och innefattar flera olika team som samverkar.
Citera
2014-03-15, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hon erkänner ju nu i bloggen att hon inte själv tror att hon har schizofreni eller asperger. Om det är sant som hon skriver att en ny utredning ska göras så tyder det på att läkarna på INM också ifrågasätter diagnosen eftersom jag aldrig hört talas om någon med en neuropsykiatrisk diagnos som ska omprövas. Särskilt inte då dessa är resurskrävande och innefattar flera olika team som samverkar.
Jag känner/har pratat med rätt många som fått aspergerdiagnos och sedan blivit omprövade.

Men det gör mig så jävla förbannad att hon nu erkänner att hon antagligen har borderline. När hela första boken typ marknadsfördes med att hon blev feldiagnostiserad. Och hon försvarade sin aspergerdiagnos så jävla mycket med att läkare minnsan misstänkt autism hela hennes liv, yeah right. Och alla resurser och hjälp hon fått bara pga en diagnos som inte ens stämmer. Fyfan.
Citera
2014-03-15, 18:32
Medlem
& nu när Berny inte heller tror att hon har schizofreni så faller det mesta. För i båda böckerna har hon detaljerat beskrivit "psykoser" med "snön som pratar med henne".Egentligen är det rätt sorgligt allt ihop. Lögn efter lögn avlöser varandra & vad är det som återstår? Hon är egentligen kapabel till så mycket mer men innerst inne så tror jag hon helt enkelt inte vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in