2014-03-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloDarling
Jag har en fundering!

Träffade en kille från Badoo i veckan, riktigt snygg, välutbildad och väldigt trevlig. Men jag har alltid haft fördomar mot killar som är snygga (låter helt idiotiskt men så är det iaf tyvärr). Så jag antar alltid att dessa drar hem massor med tjejer och ligger runt en hel del.

Han pussade mig hej då och sa åt mig att smsa när jag kommit hem, så att jag kommit hem säkert.

Dock är han inte särskilt social på sms, vilket han inte var innan vi träffades heller men ändå, för mig signalerar det *är upptagen med alla andra tjejer som vill ha mig*

Går in på Badoo och kikar ibland och han är mer eller mindre nästan alltid inne!! Så jag provade att skapa en profil med bilder på en tjej jag har som vän på fb som ser riktigt bra ut och besökte hans profil från detta konto, han var inne på hennes profil men skrev inget eller gillade, så jag skrev själv till honom för att se om han sitter och flörtar med varenda brud inne där. Men han läste utan att svara. Vad betyder detta? Vad gör han inne på Badoo dagarna i ända? Han har markerat "vill dejta en tjej mellan..."

Finns många killar här, någon som kanske kan klargöra för mig hur han möjligtvis tänker?

Tro inte att jag är helt galen nu bara, tycker bara att just hans beteende är lite motsägelsefullt.

Jag ser inte något konstigt med det hela. Ni är ju knappast tillsammans eller dejtar seriöst efter att ha träffats en gång och ska avsäga sig kontakten med alla andra tjejer som han har haft kontakt med innan bara för att han träffar någon en gång. Han kanske har andra tjejer som han har haft kontakt med under en längre period som han fortsätter pratar med. Han är ju som sagt ute på marknaden och har inte någon aning om hur framtiden för er ser ut. Detta betyder ju absolut inte att han inte är intresserad. Sedan så är det ju så att om man sitter och har tråkigt och ser att någon gillat någon av dina bilder eller någon har skrivit ett meddelande till än och man ser det så är det ju klart att man loggar in och kollar. :P

Sedan så tror jag att dom flesta mer har badoo som en kul grej. Det är lite tidsfördriv helt enkelt
Citera
2014-03-15, 22:50
Medlem
Fraskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloDarling
Jag har en fundering!

Träffade en kille från Badoo i veckan, riktigt snygg, välutbildad och väldigt trevlig. Men jag har alltid haft fördomar mot killar som är snygga (låter helt idiotiskt men så är det iaf tyvärr). Så jag antar alltid att dessa drar hem massor med tjejer och ligger runt en hel del.

Han pussade mig hej då och sa åt mig att smsa när jag kommit hem, så att jag kommit hem säkert.

Dock är han inte särskilt social på sms, vilket han inte var innan vi träffades heller men ändå, för mig signalerar det *är upptagen med alla andra tjejer som vill ha mig*

Går in på Badoo och kikar ibland och han är mer eller mindre nästan alltid inne!! Så jag provade att skapa en profil med bilder på en tjej jag har som vän på fb som ser riktigt bra ut och besökte hans profil från detta konto, han var inne på hennes profil men skrev inget eller gillade, så jag skrev själv till honom för att se om han sitter och flörtar med varenda brud inne där. Men han läste utan att svara. Vad betyder detta? Vad gör han inne på Badoo dagarna i ända? Han har markerat "vill dejta en tjej mellan..."

Finns många killar här, någon som kanske kan klargöra för mig hur han möjligtvis tänker?

Tro inte att jag är helt galen nu bara, tycker bara att just hans beteende är lite motsägelsefullt.

Jag vet inte exakt hur det funkar, men om man har appen igång på mobilen och inte loggar ur, är man online även om mobilen stängs av? Ligger det inte i bakgrunden bara? Har undrat samma grej när det gäller Facebook också.
Citera
2014-03-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasken
Jag vet inte exakt hur det funkar, men om man har appen igång på mobilen och inte loggar ur, är man online även om mobilen stängs av? Ligger det inte i bakgrunden bara? Har undrat samma grej när det gäller Facebook också.

Ja man är online då. Man får ju även upp ett meddelande när någon skriver till dig eller gillar dig eller spanar in dig eller något.
Citera
2014-03-15, 23:05
Medlem
Fraskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Ja man är online då. Man får ju även upp ett meddelande när någon skriver till dig eller gillar dig eller spanar in dig eller något.

Det är inte då man får en orange symbol på Badoo då? Och på FB, går det ifrån att vara en grön symbol till en mobilsymbol istället?
Citera
2014-03-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasken
Det är inte då man får en orange symbol på Badoo då? Och på FB, går det ifrån att vara en grön symbol till en mobilsymbol istället?

Orange symbol är väl att man nyligen var aktiv? Alltså att man precis loggat ut.
Citera
2014-03-16, 02:51
Medlem
10sekunders avatar
HelloDarling

Det finns ingenting som säger att han inte kan dejta andra samtidigt som dig om ni inte kommit överens om att vara "exklusiva". Dejta är ju väldigt mycket i lära känna-fasen. Jag ser det först och främst som att lära känna en ny bekant, resten kommer när det kommer om man passar. Det låter som du har kontrollbehov och vissa svartsjuketendenser? Har du känslor redan?

Jag tycker du ska låta bli att smsa, vet hur svårt det är att låta bli men det är ett bra test att ligga lågt ett tag efter en dejt. Om det går ett antal dagar kan man ju be om ett ärligt svar om han kan tänka sig att fortsätta ha kontakt eller inte. Många killar brukar nämligen dra några bullshit-meningar vid slutet av dejter för att bibehålla stämningen/artigheten men de kan betyda absolut vad som helst
Citera
2014-03-17, 21:17
Medlem
Om det är en seriös sida om man letar seriösa förhållanden? Det finns säkert en del som är seriösa men annars känns det bara som en sida för dom som vill ha ett ligg. Det är ju knappt några som ens har några presentationer av sig själva utan bara ett par bilder så man får väl gå på den man skulle vilja ligga med mest :P
Citera
2014-03-17, 22:10
Medlem
Emolls avatar
Irriterande som fan att man inte ens kan se vilka som "vill träffa en" utan att vara betalande medlem nu.. (superkrafter).... Inga fördelar alls för gratis användning av sidan längre som jag förstått det.
Citera
2014-03-18, 01:45
Medlem
hairypotter88s avatar
Hur funkar Badoo?
Blev medlem igår och la upp en bild på mig, sen gick jag in på någon skit som hette encounters, klicka ja på vissa tjejer, loggar in idag och det står att 10 stycken tjejer vill träffa mig men kan inte se deras bilder elr nått?

EDIT: 2 stycken andra har lagt till mig som favorit nu också, fattar inget alltså, vad ska man göra?
Senast redigerad av hairypotter88 2014-03-18 kl. 02:05.
Citera
2014-03-18, 09:54
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88
Hur funkar Badoo?
Blev medlem igår och la upp en bild på mig, sen gick jag in på någon skit som hette encounters, klicka ja på vissa tjejer, loggar in idag och det står att 10 stycken tjejer vill träffa mig men kan inte se deras bilder elr nått?

EDIT: 2 stycken andra har lagt till mig som favorit nu också, fattar inget alltså, vad ska man göra?

Precis, betalar man inte verkar sidan jävligt begränsad tyvärr....
Citera
2014-03-18, 10:42
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
HelloDarling

Det finns ingenting som säger att han inte kan dejta andra samtidigt som dig om ni inte kommit överens om att vara "exklusiva". Dejta är ju väldigt mycket i lära känna-fasen. Jag ser det först och främst som att lära känna en ny bekant, resten kommer när det kommer om man passar. Det låter som du har kontrollbehov och vissa svartsjuketendenser? Har du känslor redan?

Jag tycker du ska låta bli att smsa, vet hur svårt det är att låta bli men det är ett bra test att ligga lågt ett tag efter en dejt. Om det går ett antal dagar kan man ju be om ett ärligt svar om han kan tänka sig att fortsätta ha kontakt eller inte. Många killar brukar nämligen dra några bullshit-meningar vid slutet av dejter för att bibehålla stämningen/artigheten men de kan betyda absolut vad som helst

Och tjejer kan dra ut på dejtandet till oändligheten. När man väl vill visa att man tycker om tjejen med en fin liten puss så vänds kinden till och man får svaret att jag vill ta det lugnt.. Jag vill lära känna dig osv.. Så gör man inte.. Det berättar man under tiden man dejtar...Det är 2014 och inte medeltiden längre.

Min erfarenhet är att alltid ha flera dejter igång eller på g. Då risken finns att du stöter på en som har svårt att säga vad den tycker och tänker.. Då har du slösat massa tid och energi.... NEJ TACK!

Happypancake är sveriges största dejting site.. Har fått många dejter från den sidan medan badoo endast ett fåtal
Senast redigerad av löl 2014-03-18 kl. 10:47.
Citera
2014-03-18, 11:21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88
Hur funkar Badoo?

Eftersom det hände igår så brukar det gå att få fram dom på Encounters ganska snabbt så klicka ja eller kanske där på 10-20 tjejer och du kommer nog få matchningar så du ser och kan chatta obegränsat.

Eller så letar du efter dom under "Folk i närheten" för trots att deras bild är censurerad så kan man lista ut vem det är genom att se hur många foton tjejerna har och jämföra lite och där kan du ändå börja chatta själv med tjejer, tror man har 5 meddelanden / dag eller liknande som gratismedlem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in