2014-03-18, 04:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jävligt tråkigt när jag i föregående tank (T-48?) körde runt och pangade ner mer eller mindre allt motstånd.
Förekommer i alla nationer.
Citera
2014-03-18, 09:03
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Har faktiskt ingen lust att grinda genom 3 franska lätta tanks så jag köpte mig en t71 på en gång med free xp, bara kört en match men den är roligare än förväntat faktiskt....

Nackdelen är ju den värdelösa scout mm, vilket jag avskyr.
Nåja, det går rätt fort att ta sig igenom dem iofs men T71 är skoj också, inget snack om annat.

Citat:
T-28, går mot KV-1.

Verkar helt värdelös för övrigt, visst nu möter jag tier 5 men det är väldigt sällsynt att jag gör någon skada. Kommer ta år och dar att köpa KV-1 som det ser ut nu...
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Nej, nej, nej. T-28 är en helt fantastisk vagn om man har ZiS-4 kanonen och spelar den som en sniper. Den är gjord av papper så det är ingen ide och försöka brawla med den. Blev kallad "gold noob" i den bara för jag kunde penna en M6 i fronten. Jag har ~60% vinster i den helt utan att ha spelat pluton.

Tror att dom som statspaddar mycket ofta kör T-28? Vet inte om det är inbillning eller bara en tillfällighet men jag tycker att jag ofta ser många matcher med T-28 när man tittar på folk med overkliga stats? Så den går nog att vinna bra med, om man bara lär sig tekniken.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Mer dynamisk fysik, bl.a ska 60graders lutningsspärren tas bort så man bokstavligt talat kan välta en motståndarvagn, tänk 3st E-50 som kör in i sidan på en maus så den lägger sig på sidan eller välta sig själv
Just det. Det glömde jag bort men den nya fysiken kommer naturligtvis först. Vet inte om jag är så förtjust i den idén, vi får se. Tydligen skall man inte kunna vända tillbaka/skjuta/fortsätta spela efter att ens tank hamnat upp och ned utan det är bara att gå tillbaka till garaget. Känns som att det kommer att ligga en drös tanks upp och ner under bron på t.ex. Mountain Pass varje match. Det lag vinner som kan hålla sig på bron helt enkelt...
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-03-18 kl. 09:11.
Citera
2014-03-18, 09:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Har faktiskt ingen lust att grinda genom 3 franska lätta tanks så jag köpte mig en t71 på en gång med free xp, bara kört en match men den är roligare än förväntat faktiskt. 6 skott i magasinet gör ju att man kan få heavys att backa när de märker att det börjar göra ont efter 2-3 skott.

Nackdelen är ju den värdelösa scout mm, vilket jag avskyr.

Hade T71 haft tier7 MM hade den varit OP så in i helvete. Min favorit tier7 LT i spelet lätt. Har aldrig känt att LT MM var ett problem i den tanken.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tror att dom som statspaddar mycket ofta kör T-28? Vet inte om det är inbillning eller bara en tillfällighet men jag tycker att jag ofta ser många matcher med T-28 när man tittar på folk med overkliga stats? Så den går nog att vinna bra med, om man bara lär sig tekniken.

Nja, ska du statpadda i tier4 är SU-85B, M8A1, Marder38t eller Hetzer bättre alternativ.
T-28 är i princip en T-34 utan armour, men med samma kanon. Det sorgliga är att det räcker med att kunna läsa kartan och hålla nere musknappen för att statpadda i WoT.

Citat:
Haha, tror vi börjar bli en ganska högljudd minoritet som vill just det. Tycker annars min wr leker jojo, ena dagen ligger jag på dryga 60% ett par dar senare vinner jag knappt 4/10 matcher. Låg på 53% de senaste 1k matcherna och har ca 48% de senaste 7 dagarna.

Bara så ni vet, det är inte bättre på NA. Snarare sämre eftersom vi har en större andel tier10 och lägre antal spelare. Skillnaden är att man förstår idiotin, vilket ni slipper.
Citera
2014-03-18, 11:27
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Nåja, det går rätt fort att ta sig igenom dem iofs men T71 är skoj också, inget snack om annat.

Ja, den är klart över förväntan.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hade T71 haft tier7 MM hade den varit OP så in i helvete. Min favorit tier7 LT i spelet lätt. Har aldrig känt att LT MM var ett problem i den tanken.

Nä, det har gått bra till och med i tier X matcher, kan ju köra åttor kring alla söliga td:s på vissa kartor.

Citat:
Bara så ni vet, det är inte bättre på NA. Snarare sämre eftersom vi har en större andel tier10 och lägre antal spelare. Skillnaden är att man förstår idiotin, vilket ni slipper.

Det har jag svårt att tänka mig. Inget kan vara värre än alla jävla öststatare som spammar sönder chatten med trivialt trams, kör som fyllon, skjuter som blinda och där ordet taktik inte finns i deras vokabulär.

Köpte mig annars min första tier 9 (type 61) nu i morse och jag har skitkul, trots en stockkanon som saknar pen på högre tiers, vägs det upp genom att man får iväg ett skott var 4,5 sekund. Det var först på T8 som de japanska vagnarna började bli kul att spela med, de blev mindre, smidigare, snabbare, fick plötsligt bra cammo och fick riktigt bra kanoner dessutom. Det är som att spela med en slags medium Hellcat.

Tier 10 japsen STB-1, är som jag fattat det en riktigt grym tank, får hoppas att den urtrista grinden med alla genomruttna chi-tanks var värt det i slutändan.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-03-18 kl. 11:40.
Citera
2014-03-18, 14:32
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Det har jag svårt att tänka mig. Inget kan vara värre än alla jävla öststatare som spammar sönder chatten med trivialt trams, kör som fyllon, skjuter som blinda och där ordet taktik inte finns i deras vokabulär.

Med andra ord precis som NA.
Citera
2014-03-18, 16:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Tydligen skall man inte kunna vända tillbaka/skjuta/fortsätta spela efter att ens tank hamnat upp och ned utan det är bara att gå tillbaka till garaget. Känns som att det kommer att ligga en drös tanks upp och ner under bron på t.ex. Mountain Pass varje match. Det lag vinner som kan hålla sig på bron helt enkelt...
Det kommer helt klart kräva mer av spelarna, tänka mer taktiskt, hålla koll på var man är någonstans men för dom av oss med lite hjärna så öppnar det upp för mer aktivt spelande.

Citat:
Alltid lika kul att ställa sig i kö med pershing och se att de finns 4ggr fler tier10 som väntar på match än det finns tier9...
Citera
2014-03-18, 17:06
Medlem
different_trips avatar
Hur brukar ni grinda?

Har ni en tank ni kör med, eller flera olika så no bara "quittar" gamet och in i en annan tank? Tänker på om man förlorar pengar och exp om man går ur spel.
Citera
2014-03-18, 17:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Tänker på om man förlorar pengar och exp om man går ur spel.
förlorar inget på att lämna matchen om vagnen har sprängts.
Citera
2014-03-18, 17:15
Medlem
Citat:
Hur brukar ni grinda?

Har ni en tank ni kör med, eller flera olika så no bara "quittar" gamet och in i en annan tank? Tänker på om man förlorar pengar och exp om man går ur spel.
köp en vagn för guld och konvertera XP till free xp är snabbast. Behåll trevliga vagnar med elitestatus och ha dessa som XP-samlare
Citera
2014-03-18, 18:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Hur brukar ni grinda?

Jag har just nu 3st 9'or, 2st 8'or, 5st 7'or och lite femmor som jag levlar just nu. En bra dag hinner jag med x2 på samtliga, men oftast får jag fokusera och då levlar jag den förbannade SU-14-2 som tar evigheters evighet att komma upp med. Jag menar 217 500 exp gör man inte på en dag när man börjat som stock.
Suktar som helvete efter tier 9 och 10 arty dock så måste bara ha en, efter denna ska jag dra upp min franska också.
Citera
2014-03-18, 19:38
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Hur brukar ni grinda?

Har rätt många tanks jag kör med och sitter på 42 tanks i mitt garage. Ett tag försökte jag spela genom alla tanks för 2x bonusen, men det är lönlöst och ens försöka längre då det tar för lång tid och blir för mycket grindande istället för att bara ha kul. Det snabbaste sättet att "grinda" xp och krediter är med premiumtanks alt elitade tanks, som du köper för in-game guld eller direkt för pengar på WG:s hemsida. Guld använder du för att konvertera all xp du samlat på dig på dina premiums och elitade tanks för att göra om den till free xp poolen som kan användas på samtliga tanks du äger. Så gör i varje fall jag, men det har blivit lite väl dyrt i takt med att jag blivit bättre, fått fler tanks och tjänar väldigt mycket mer xp per match.

Annars är det bara att hoppa tillbaka till garaget när du dött och köra med nästa vagn.
Citera
2014-03-18, 19:47
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Med andra ord precis som NA.

Vi alla får väll hoppas på att det blir bättre när roaming införs. Då kan vi mosa siemas och amerikanska snorgärs tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in