2014-03-17, 19:14
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vilken vagn?

T-28, går mot KV-1.

Verkar helt värdelös för övrigt, visst nu möter jag tier 5 men det är väldigt sällsynt att jag gör någon skada. Kommer ta år och dar att köpa KV-1 som det ser ut nu...
Citera
2014-03-17, 19:34
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
T-28, går mot KV-1.

Verkar helt värdelös för övrigt, visst nu möter jag tier 5 men det är väldigt sällsynt att jag gör någon skada. Kommer ta år och dar att köpa KV-1 som det ser ut nu...

Var ett bra tag sen jag körde T-28, ogillade den då p.g.a. storleken och skämtet till pansar. Men jag kommer ihåg att 57 mm toppkanonen var både snabbskjutande och hade bra pen för sin tier. Dessutom är den snabb och smidigt för att vara så stor.
Citera
2014-03-17, 19:35
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Var ett bra tag sen jag körde T-28, ogillade den då p.g.a. storleken och skämtet till pansar. Men jag kommer ihåg att 57 mm toppkanonen var både snabbskjutande och hade bra pen för sin tier. Dessutom är den snabb och smidigt för att vara så stor.

Ska se om man kan köpa den, är en jävla väg mot KV1 så 40000 hit eller dit är inget.

Hur spelar ni annars?
Är det en tank som gäller, eller hoppar ni ur striden direkt och kör med en annan vagn? Om det är samma EXP eller vad som gäller...
Senast redigerad av different_trip 2014-03-17 kl. 19:38.
Citera
2014-03-17, 19:40
Medlem
liddens avatar
Citat:
T-28, går mot KV-1.

Nej, nej, nej. T-28 är en helt fantastisk vagn om man har ZiS-4 kanonen och spelar den som en sniper. Den är gjord av papper så det är ingen ide och försöka brawla med den. Blev kallad "gold noob" i den bara för jag kunde penna en M6 i fronten. Jag har ~60% vinster i den helt utan att ha spelat pluton.
Citera
2014-03-17, 20:28
Medlem
irrus avatar
4 vinster på 17 matcher igår och idag... Vanligtvis brukar det vara typ 4 förluster på 17 matcher.
Jag ger spelet en vecka till, börjar det inte gå bättre så kastar jag detta skitspelet i papperskorgen.

Fan vad jag skulle vilja ha en server där alla idiotsiemkas, cz, slo, hu och alla annat löst pack inte får spela på.
Citera
2014-03-17, 21:33
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ska se om man kan köpa den, är en jävla väg mot KV1 så 40000 hit eller dit är inget.

Hur spelar ni annars?
Är det en tank som gäller, eller hoppar ni ur striden direkt och kör med en annan vagn? Om det är samma EXP eller vad som gäller...

KV1 kommer att kännas slö, seg och långsam jämfört med T-28, men även otroligt mycket bättre på allt utom fart. Är du topptier äger du slagfältet, garanterat. Så grinden är helt klart värt det.

Citat:
Ursprungligen postat av irru
4 vinster på 17 matcher igår och idag... Vanligtvis brukar det vara typ 4 förluster på 17 matcher.
Jag ger spelet en vecka till, börjar det inte gå bättre så kastar jag detta skitspelet i papperskorgen.

Fan vad jag skulle vilja ha en server där alla idiotsiemkas, cz, slo, hu och alla annat löst pack inte får spela på.

Haha, tror vi börjar bli en ganska högljudd minoritet som vill just det. Tycker annars min wr leker jojo, ena dagen ligger jag på dryga 60% ett par dar senare vinner jag knappt 4/10 matcher. Låg på 53% de senaste 1k matcherna och har ca 48% de senaste 7 dagarna.
Citera
2014-03-17, 21:43
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Varför kan man ens uppgradera tanken? Helt värdelöst!

Har fått 2-3st nya "kanoner", alla har samma skada, sikttid och penetration.
Nya larvfötter? Ingen skillnad.
Nytt torn? Annan form, samma pansar

Någon jävla förbättring vore bra.
Ibland kan det vara förbättringar som man inte ser. t.ex. så ger en mer slopad turret mer möjligheter för bounce men det gäller nog inte med t-28 när den redan har så dålig armor. Men den får mer view range vilket kan behövas.

larvfötter kan ge bättre ground resistance, bättre uthållighet(den tål mer skott innan dom skjuts av). T-28 får 5% mer i deg/s också

Kanoner brukar inte ha exakt samma skada, sikttid, penetration och rate of fire. Zis-4 kanonen är den bästa kanonen(enligt mig) med bra penetrering(110+ pen i tier 4 är inte dåligt) och dpm(damage per minute) så var den kul att köra omkring i
Citera
2014-03-17, 21:59
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Ibland kan det vara förbättringar som man inte ser. t.ex. så ger en mer slopad turret mer möjligheter för bounce men det gäller nog inte med t-28 när den redan har så dålig armor. Men den får mer view range vilket kan behövas.

larvfötter kan ge bättre ground resistance, bättre uthållighet(den tål mer skott innan dom skjuts av). T-28 får 5% mer i deg/s också

Kanoner brukar inte ha exakt samma skada, sikttid, penetration och rate of fire. Zis-4 kanonen är den bästa kanonen(enligt mig) med bra penetrering(110+ pen i tier 4 är inte dåligt) och dpm(damage per minute) så var den kul att köra omkring i

Har skaffat den tunga bössan nu, men var enda tier 4 mot tier 5-6. Jag blev mos, kunde inte penetrera någons armor och jag blev oneshottad.

Jävligt tråkigt när jag i föregående tank (T-48?) körde runt och pangade ner mer eller mindre allt motstånd.
Citera
2014-03-17, 22:08
Medlem
wafan är det med alla siemkas egentligen, de werkar ha en wersion av spelet där de spelar singleplayermode wersus AI...

Vi borde efterfråga en sådan där specialweekend där wi får 5x gånger XP för varje polackdjävel wi skickar i garaget. Ingen som kan skriva till World of tanks?
Föreslå den 1:a september som dag för start och i en period av 1mån 5 dar.
Det är den dagen vi firar att polen invaderades, och den tiden det tog att trycka ner det folket i gyttjan...

perkele
Citera
2014-03-17, 22:10
Medlem
Grishnacs avatar
Så, gick med i en klan nu och jädrar vad roligt det blev. Dom kör klasser, plutoner, instruktionssessioner, kartgenomgångar och egentligen allt man behöver för att utvecklas som spelare. Det är en vansinnigt skön känsla att spela med en guide som har 30k + battles i ryggsäcken på teamspeak, dom små tipsen man får gör hela grejen.
Bara 4 dagar i klanen och plötsligt pekar alla värden uppåt.

Men det gäller nog att hitta en bra klan som man passar in med och förstås att man blir antagen. Jag har till och med börjat köra heavys nu, grindade upp en T29 och jädrar vad kul den är när man får lite kläm på det. Normalt kör jag TD och främst Hellcat så det är en aning märkligt att vara så långsam.
Citera
2014-03-17, 22:19
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Har skaffat den tunga bössan nu, men var enda tier 4 mot tier 5-6. Jag blev mos, kunde inte penetrera någons armor och jag blev oneshottad. .
Titta inte enbart på kalibern för att ta reda på vilken som är den bästa kanonen. Det är väldigt få saker kalibern spelar någon egentlig roll annat att den möjligtvis låter bättre. Titta främst på penetration, sikttid, accuracy, rof och damage.
Citera
2014-03-17, 22:27
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru

Hade precis en match med en Fist of Hungarians pluton i mitt lag. Top tier kv-2 + kv-2 + t-150 gjorde noll skada. Fem skott inga träffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in