2014-03-18, 02:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Edgar Allan Poe sa att en ung kvinnas död är det mest Poetiska ämnet som finns. Jag tror det är förklaringen till att det fortfarande trollas om "event i skogen" och "bizarra terrorister' här. Vissa personer i denna tråd tycker inte sanningen är nog spännande utan försöker romantisera detta tragiska mord. Där såna känslor är inblandade är det tyvärr svårt att bryta igenom med logik.

Jag tror att mordet på VB var ett event, jag förutspådde detta i mina inledande inlägg. Jag har inga känslor av något slag i min analys av vad jag tror hände Vatchareeya Bangsuan i maj förra året. Känslor har ingen plats i ett försök att förstå och komma till klarhet i ett mordfall.
Citera
2014-03-18, 02:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Sticken i hjärttrakten skedde förmodligen med en kniv sedan gärningspersonerna tyckte att Vatchareeya plågats tillräckligt, varpå man beslöt avsluta hennes lidande.
Riktigt grymma snubbar de där intressegemesamma....

Verklighetens Richard "The Iceman" Kuklinski och fiktionens Patrick Bateman gillade att utsätta
sina offer för såna här långa lidanden innan man tog död på dem. Där snackar vi verkligen
ONDSKA. Fullblodspsykopaters begär efter att få plåga och döda på ohyggliga vis.
Om och om igen. http://www.youtube.com/watch?v=_vn7Hz2PK7s

Har vi såna slags figurer i detta drama i Boden, tro? Såna ondskefulla, utstuderade rackare?
Var det begär efter att få utöva ondska som ledde fram till det som hände med VB?
Eller var det i själva verket en fullkomligt oplanerad handling som skedde därför att
en enda person spårade ur alldeles totalt i ett anfall av svartsjuka?
Inget event. Inga intressegemensamma. Bara "one mans work". Uteslutet i din värld?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-18 kl. 03:04.
Citera
2014-03-18, 03:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det var inte KJ och inte MB/AN som mördade VB, det anser jag.
Därför är mordet en slump eller anstiftat, jag anser det var anstiftat.
Jag anser mig vara rätt säker på vem anstiftaren är, men skulle aldrig uttala mig eller spekulera om det.
Om du vet vem anstiftaren är så är det väl din moraliska skyldighet att berätta det
för polisen så att rätt mördare sätts dit och stackars felaktigt dömde KJ fortast möjligt
blir försatt på fri fot. Var nu snäll och hör av dig till farbror Blå redan imorgon när du
är så pass säker som du påstår dig vara om vem som ville ha stackars flickan dödad
på detta vedervärdiga vis.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-18 kl. 03:31.
Citera
2014-03-18, 03:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Riktigt grymma snubbar de där intressegemesamma....

Verklighetens Richard "The Iceman" Kuklinski och fiktionens Patrick Bateman gillade att utsätta
sina offer för såna här långa lidanden innan man tog död på dem. Där snackar vi verkligen
ONDSKA. Fullblodspsykopaters begär efter att få plåga och döda på ohyggliga vis.
Om och om igen. http://www.youtube.com/watch?v=_vn7Hz2PK7s

Har vi såna slags figurer i detta drama i Boden, tro? Såna ondskefulla, utstuderade rackare?
Var det begär efter att få utöva ondska som ledde fram till det som hände med VB?
Eller var det i själva verket en fullkomligt oplanerad handling som skedde därför att
en enda person spårade ur alldeles totalt i ett anfall av svartsjuka?
Inget event. Inga intressegemensamma. Bara "one mans work". Uteslutet i din värld?

Ja, det är absolut uteslutet i min värld. Vad jag tror att vi har att göra med i styckmordet på Vatchareeya Bangsuan är personlighetsstörda individer av ett slag få trodde fanns i Sverige. I fråga om hänsynslös brutalitet överträffar VB-mordet förmodligen det mesta vi tidigare sett i den vägen.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-18 kl. 03:39.
Citera
2014-03-18, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, det är absolut uteslutet i min värld. Vad jag tror att vi har att göra med i styckmordet på Vatchareeya Bangsuan är personlighetsstörda individer av ett slag få trodde fanns i Sverige. I fråga om hänsynslös brutalitet överträffar VB-mordet förmodligen det mesta vi tidigare sett i den vägen.
En ny människoras med övernaturliga förmågor? Om ett gäng personlighetsstörda individer lyckats iscensätta detta mord så torde det vara något av ett rekord.
Planerat eller slump - hur väljer psi (personlighetsstörda individer) sitt offer?
Hur får de vetskap om offrets förflutna och pågående drama (affären MB/AN/AF/KJ)?
Hur lyckas de fånga rätt ögonblick då spåren tar slut vid KJ lägenhet? att hon ens skulle till KJ den 4 maj?
Hur lyckas de sätta spaning på dem och samtidigt hålla reda på blå?
Hur hålla reda på KJ aktiviteter om det är han de vill rikta misstankarna mot och samtidigt hålla sig själva undan lagens armar?

Det går att räkna upp hur många frågor som helst vars svar endast leder till det Tingsrätten kommit fram till - KJ. Frågan är om han har haft någon medhjälpare i något skede (som backat ut eller hjälpt till med att städa).

Att tänka utanför boxen är bra på många sätt så länge som den håller sig inom rimliga gränser och inte far iväg i fantasins värld.
Citera
2014-03-18, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Men, spill the beans, då! Det vill säga, dela gärna med dig av det du fått höra.

Efter att ha varit bortrest i nästan en månad så trillar man in i tråden igen.

Det som har nämnts är ganska grova handlingar mot djur. T.ex. att KJ ska ha skurit svansen av en katt.
Citera
2014-03-18, 08:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle samerna använda splitsnål?

Rep tillverkade de förr både till sitt fiske/båtar och till jakt/lasso på land. Numera inhandlas nog repen mest i plastförpackningar på OK och Statoil.
Citera
2014-03-18, 09:35
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Efter att ha varit bortrest i nästan en månad så trillar man in i tråden igen.

Det som har nämnts är ganska grova handlingar mot djur. T.ex. att KJ ska ha skurit svansen av en katt.

Rykte eller fakta?
Citera
2014-03-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Hovrätten fällde KJ som jag anser det, därför de hade uppfattningen att han hade transporterat en död kropp i sin bil.
Utgår från att du menar tingsrätten och svaret är INTE tänkt till dig.

Grundförutsättningarna behöver nog upprepas med viss kontinuitet i denna tråd.

Blodet i bilen är ostridigt VB:s blod. Hund har markerat på doft efter avliden person i bilen.

Antingen är blodet det planterat och då är KJ helt oskyldig.

Om det inte är planterat har KJ kört runt med en blödande och avliden VB i sin bil. Då har KJ automatiskt en förklaringsbörda. Han får anses ha mördat VB om han inte kan ge en annan rimlig förklaring. Så fungerar rättssystemet och KJ kan inte "bara" dömas för brott mot griftefrid så länge han nekar till att ha något med VB försvinnande att göra.

Ni som anser att KJ inte har något att göra med VB försvinnande måste alltså utgå från att blodet är planterat. Jag struntar i tejprullen i badrummet.

Ni som anser att blodet är planterat och KJ således är helt oskyldig har lite andra frågor att besvara.
- Varför en plantering som inte kunde ses med blotta ögat
- Hur säkerställa att KJ skulle bli misstänkt
- Hur säkerställa att KJ inte hade vattentätt alibi
- Hur få kontakt med VB, slumpen?
- Varför alla lögner och oklarheter från KJ OCH hans pappa
- Varför alla märkliga svar till förhörsledarna
- Varför inte ringt efter sin försvunna kompis och hemliga kärlek
- Är det en slump att KJ tagit strypgrepp på tidigare flickvän

Många i denna tråden gör generalfelet för en privatspanare. Ni tittar på och undersöker en lösryckt detalj, senaste modet i tråden är tydligen mordvapnet, och tror att om ni kan lösa gåtan med mordvapnet så är resten löst. Ni letar efter en pusselbit i 1000-bitars pusslet och om ni hittar rätt bit så är pusslet färdigt även om resterande 999 bitar ligger kvar i kartongen. En polisutredning är tvärtom, man bygger pusslet så gott det går och får gissa hur många av bitarna ser ut och hoppas på att hitta så många nyckelbitar som möjligt så att det går att se vad pusslet föreställer. Saknas några nyckelbitar försöker man bygga så många bitar runt omkring som möjligt (indiciemål). Finns några starka nyckelbitar är bitarna runt omkring inte lika viktiga (stark bevisning, t.ex. DNA).

Lagro, MBoudine, och några till i tråden anser däremot att de vet hur de saknade bitarna ser ut och spekulerar hej vilt i hur det färdiga pusslet skall se ut och passar inte bitarna så trycker de dit biten med våld.
Citera
2014-03-18, 10:14
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg

Blodet i bilen är ostridigt VB:s blod. Hund har markerat på doft efter avliden person i bilen.

Om det inte är planterat har KJ kört runt med en blödande och avliden VB i sin bil. Då har KJ automatiskt en förklaringsbörda. Han får anses ha mördat VB om han inte kan ge en annan rimlig förklaring. Så fungerar rättssystemet och KJ kan inte "bara" dömas för brott mot griftefrid så länge han nekar till att ha något med VB försvinnande att göra.

Ni som anser att KJ inte har något att göra med VB försvinnande måste alltså utgå från att blodet är planterat. Jag struntar i tejprullen i badrummet.

Ni som anser att blodet är planterat och KJ således är helt oskyldig har lite andra frågor att besvara.

Många i denna tråden gör generalfelet för en privatspanare. Ni tittar på och undersöker en lösryckt detalj, senaste modet i tråden är tydligen mordvapnet, och tror att om ni kan lösa gåtan med mordvapnet så är resten löst. Ni letar efter en pusselbit i 1000-bitars pusslet och om ni hittar rätt bit så är pusslet färdigt även om resterande 999 bitar ligger kvar i kartongen. En polisutredning är tvärtom, man bygger pusslet så gott det går och får gissa hur många av bitarna ser ut och hoppas på att hitta så många nyckelbitar som möjligt så att det går att se vad pusslet föreställer. Saknas några nyckelbitar försöker man bygga så många bitar runt omkring som möjligt (indiciemål). Finns några starka nyckelbitar är bitarna runt omkring inte lika viktiga (stark bevisning, t.ex. DNA).

Lagro, MBoudine, och några till i tråden anser däremot att de vet hur de saknade bitarna ser ut och spekulerar hej vilt i hur det färdiga pusslet skall se ut och passar inte bitarna så trycker de dit biten med våld.

Du tycker alltså att man har tillräckligt?
Blod i bagaget som är ca 1 ml i mängd.
Det enda hårda bevis som är 100% säkert.
Lite lite va?
Citera
2014-03-18, 10:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg

Jag tror att KJ har med mordet att göra, dock är det inte uteslutet att någon annan har använt KJ bil. Det nämndes något om att WL har nyttjat bilen vid något tillfälle, ingen omöjlighet att han har lånat den i smyg mer än en gång, eller?

Blodet måste inte vara planterat om tesen att KJ är oskyldig ska vara sann.

Beträffande det som du uppfattar som märkligt. KJ är en märklig person med en diagnos, det glöms bort.

Du måste inte ha rätt, dock så tror jag ungefär som du.
Citera
2014-03-18, 10:27
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du tycker alltså att man har tillräckligt?
Blod i bagaget som är ca 1 ml i mängd.
Det enda hårda bevis som är 100% säkert.
Lite lite va?
Var står det i FUP att det är den mängden blod?
Jag har inte läst det så har jag missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in