2014-03-22, 18:47
Medlem
highfives avatar
Det som möjligtvis kan ha hänt var att hon varit gravid, men gjort abort. Har inget belägg för det, men vissa tycker inte att man bara gör en skrapning, utan att man tar död på ett barn. Hade det varit så borde det väl gått att läsa i fup? Att hon inte sagt det i så fall till sin mamma kan jag förstå. Nästa sak jag inte heller riktigt förstår är varför hon tar upp kontakten igen med KJ. Varför gör hon det? Tror det har något med MB att göra, på ett eller annat sätt. Sen att VB och MB har så mycket kontakt med varandra just den 3/5 måste stå för något. Sen om det var VB som stod för merparten av kommunikationen pekar iaf på något var mer angeläget än vanligt.
Citera
2014-03-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Nej du svarar på Spindelfridas inlägg, "Glöm det. Hon var inte gravid. Det framgår med all önskvärd tydlighet i fup."
Det är helt rätt att VB var inte gravid men det finns ingenting som hindrade henne att påstå att hon var gravid med någon som hon var förtjust i.
Citera
2014-03-22, 18:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har ingen fel uppfattning om den här hunden Uno utan allt är som jag förklarat.
Uno markerar för vävnad från avliden kropp och blod från avliden person. I det här fallet med KJ:s bil och blodet i bagageutrymmet, kom blodet sannolikt vid styckningen och då är blodet från en avliden person och hunden markerar.
Därför påståendet att det funnits lik i bagageutrymmet är en lögn eller att de har inte varit sakkunniga, de som uttalat och påstått det.

Du har fel om likhundar, men frågan gällde dom här förövarna. Badkaret och förövarna frågade jag dig om och om du har spår av dessa då. Sen ser man att du förvillat här med att påstå att hon va gravid trots att rättsläkaren skriver att det inte fanns tecken på graviditet.

Nu är jag intresserad av förövarna och då vill jag att du förklarar de spåren som dom måste lämnat efter sig. För dom är väl inte komna ur rena fantasier?
Citera
2014-03-22, 18:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Hur menar du nu? SKL ger +1 vilket betyder att det är troligare att tejpen kommer från samma rulle än att den inte gör det. Åklagarna säger att de menar att tejpen kommer från samma rulle. Jag förstår ärligt talat inte vad som är problemet. Ännu konstigare är hur du kan få det till att jag ger det en +4. Du måste ha missförstått mig någonstans. För i det refererade inlägget uttalade jag inget om min åsikt om tejpen.

Men jag tycker det är en intressant principdiskussion. Menar du att åklagarna inte skall få hävda att de menar att KJ utfört mordet? Om de inte har +4 bevis från SKL på att det är så? Jag är definitivt ingen jurist men jag tror i så fall du missuppfattat åklagarens uppdrag.

Vad i det åklagaren säger är lögn?
"Samma typ" eller "liknande typ" kan man ju inte använda som bevis överhuvudtaget. I slasken med den undersökningen.
Citera
2014-03-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Påstående om att hon var gravid kan ha lett till hennes död.
Uppgifterna är hämtade från förundersökningen sid 1001, finns ockå uppgift att hon önskade barn .
Citera
2014-03-22, 18:58
Medlem
caristells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Till KJ säger hon "du vet väl att jag fått barn"
Till MB säger hon något om att han ska sköta om sin hälsa både för henne och för barnets skull.
Kan hon varit gravid och fått ett missfall?
Citera
2014-03-22, 18:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det är helt rätt att VB var inte gravid men det finns ingenting som hindrade henne att påstå att hon var gravid med någon som hon var förtjust i.

Om hon hade lurat i MB att hon var gravid så hade knappast deras konversation sett ut som den gjorde i slutet. Bland det sista hon skriver är "tänker du dissa mig hela livet nu" och det rimmar illa med vetskapen om ett gemensamt barn.
Citera
2014-03-22, 19:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caristell
Kan hon varit gravid och fått ett missfall?

Det upptäcktes inte vid obduktionen.
Citera
2014-03-22, 19:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det upptäcktes inte vid obduktionen.
Om hon hade fått ett missfall 2-4 veckor innan hon mördades hade man sett detta på en obduktion i slutet av maj?
Citera
2014-03-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du har fel om likhundar, men frågan gällde dom här förövarna. Badkaret och förövarna frågade jag dig om och om du har spår av dessa då. Sen ser man att du förvillat här med att påstå att hon va gravid trots att rättsläkaren skriver att det inte fanns tecken på graviditet.

Nu är jag intresserad av förövarna och då vill jag att du förklarar de spåren som dom måste lämnat efter sig. För dom är väl inte komna ur rena fantasier?
Jag skrev det tidigare att det var ett scenarium hur det kunde gått till styckmordet, att det sannolikt var en skåpbil som kidnappade VB och sedan styckmördades hon i skåpbilen.
Man måste göra sådana trovärdiga scenarier om man skall kunna få en lösning på ett sådant fall.
Citera
2014-03-22, 19:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag skrev det tidigare att det var ett scenarium hur det kunde gått till styckmordet, att det sannolikt var en skåpbil som kidnappade VB och sedan styckmördades hon i skåpbilen.
Man måste göra sådana trovärdiga scenarier om man skall kunna få en lösning på ett sådant fall.

Nä, käre Lagro polisen gissar inte efter fantasier eller scenario,. Hypoteser förekommer men man går inte så långt som till HR med scenario. Du har alltså inga andra spår utan tror man löser fall genom att fritt fantisera utan minsta underlag så som spår eller indikationer. Tack då vet jag.
Använd inte ord som sannolikt kidnappad det är fel. Du tror på ditt scenario, men det är inte sannolikt.
Citera
2014-03-22, 19:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om hon hade fått ett missfall 2-4 veckor innan hon mördades hade man sett detta på en obduktion i slutet av maj?

Vet inte. Men utan medicinsk behandling el sk skrapning kan ju rester bli kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in