Citat:
Jag finner mig i Boboslackes slutsats men är intresserad av att användare kan presentera intressant material utan att bli påhoppade. Vad är det som är så känsligt?
Att det ni säger inte är logiskt.
Citat:
Heheho ser det som ett indicium på att "fel" vapen användes och att man snabbt konstruerade ett villospår m.h.a ett vapen som sedan förstördes. Jag tror inte att det gavs utrymme för några improvisationer, utan att kulorna konstruerades som ett "bevis" för att ett annat vapen använts. Att finna mordvapnet är en viktig del av den tekniska bevisningen i mordfall.
Det är ju helt bakvänt tänkt. Om ett vapen kan bli så fruktansvärt fel att det kräver att man infiltrerar brottsplatsen i efterhand, kidnappar kulorna, förutser en totalt random isotop-analys och därefter tillverkar nya som sedan kräver manipulationer inifrån utredningen för att gå igenom,
då beväpnar man väl sig inte med det vapnet från första början.
Och om det nu skulle hända att gärningsmannen sköt Palme med ett vapen han exempelvis var känd på skytteklubben för att använda, varför han nu valde att använde det, då är det
fortfarande betydligt enklare att bara kasta det i havet och sedan käka misstänksamheten i ett senare läge. Med vapnet borta kan man ändå inte göra något annat än att misstänka. Är vapnet borta kan utredningen inte göra ett skit ändå, se bara på Östling och hans försvunna revolver.
Det är ju nämligen betydligt större risk att bli misstänkt/avslöjad när man tassar runt på mordplatsen och plockar kulor.
TÄNK TILL!