2014-03-17, 12:39
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag går inte närmare in på detta - min källa är trovärdig och "frimurare" har sannolikt ingenting med det här att göra, obegripligt var du fått detta ifrån. Precis som så mycket annat trams som du sprider. Avslutningsvis; jag tror alltså att Olof Palme kan ha varit HIV-smittad, vad nu detta kan ha betytt för mordet på honom. Men nog om detta.
Oavsett om det var HIV eller Amfetamin man kunde hitta i blodet vid obduktionen så är jag övertygad om att ansvaret för detta ligger på samma nivå som man från centralt håll också styr över opinionen.
Av det sätt mina påpekanden om överstatligt missbruk och särskilt om bedrägliga bisexuella sammanslutningar bemöts har jag anledning att dra vidare slutsatser.
Citera
2014-03-17, 13:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callehs
Blyisotop-analys var en obskyr, helt okänd metod.

Det är helt enkelt helt orimligt att gärningsmännen ska ha förutsett att en sådan skulle genomföras.

Så enkelt är det.
Oavsett analysmetoderna, så håller man sig nära originalet om man fejkar en kula. Dessutom, analys av blyisotoper är en dålig metod som inte har mycket stöd av internationell expertis. Om nu dominerande krafter djupt i den svenska staten är inblandade, som jag tror, så kanske det var dessa som föreslog den obskyra analysen - i vilseledande syfte.

Ska du bli polis?
Citera
2014-03-17, 13:44
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Varför skulle inte konspiratörerna kunna ha känt till blyisotoperna eller kunnat stöpa kulor efter eget tycke? Varför skulle de behöva förutse några analyser? Om de ville placera ut falska kulor för att utan risk kunna behålla mordvapnet så använde de självklart samma material så långt som möjligt.

Undrar varför frågan är så infekterad? Du och en annan (båda är ni avstängda med andra nick) jobbar hårt för att det en gång för alla ska spikas fast att kulorna är äkta. Men det är inte alls självklart och den enda praktiska betydelsen är att alternativa tillvägagångssätt mörkläggs.

Det var en egendomlig slutsats. Att boboslacke kan vara hård i tonen är en sak, men att bekämpa vidskepelse, felaktiga föreställningar och villospår tyder på uppriktigt sanningssökande snarare än mörkläggning.

Spekulationer kring mordkulorna är visserligen fullt rimlig, men det grundar sig precis som så mycket annat på de svaga eller uteblivna åtgärderna från polisen. Diskussionen gällande de upphittade kulornas äkthet är sedan länge lika passerad som skuldfrågan i Thomas Quick-ärendet. Det kommer inte hindra fantasifulla individer från att fortsätta spekulera och dra upp gammal skåpmat som förklarats och vederlagts hundra gånger om.
Citera
2014-03-17, 14:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Det var en egendomlig slutsats. Att boboslacke kan vara hård i tonen är en sak, men att bekämpa vidskepelse, felaktiga föreställningar och villospår tyder på uppriktigt sanningssökande snarare än mörkläggning.

Spekulationer kring mordkulorna är visserligen fullt rimlig, men det grundar sig precis som så mycket annat på de svaga eller uteblivna åtgärderna från polisen. Diskussionen gällande de upphittade kulornas äkthet är sedan länge lika passerad som skuldfrågan i Thomas Quick-ärendet. Det kommer inte hindra fantasifulla individer från att fortsätta spekulera och dra upp gammal skåpmat som förklarats och vederlagts hundra gånger om.
Jag är rädd att det är en felaktig föreställning att ni söker efter sanningen. Ni är snarare ute efter att fixera ett scenario.

Du är i din fulla rätt att anse att mordkulornas äkthet saknar all betydelse. Och vi som väljer att inte bortse från alla fadäser kring kulorna är i vår fulla rätt att spekulera kring kulorna. Detta borde inte bekymra någon. Men det gör det.
Citera
2014-03-17, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är rädd att det är en felaktig föreställning att ni söker efter sanningen. Ni är snarare ute efter att fixera ett scenario.

Du är i din fulla rätt att anse att mordkulornas äkthet saknar all betydelse. Och vi som väljer att inte bortse från alla fadäser kring kulorna är i vår fulla rätt att spekulera kring kulorna. Detta borde inte bekymra någon. Men det gör det.

Det räcker inte med att identifiera ett gäng fadäser. Du måste sätta dem i sitt sammanhang, se om vad de insinuerar är rimligt eller ens möjligt och sedan väga det scenariot mot andra alternativ.

Jag känner precis som alla andra till exempelvis att kulorna inte hittades omedelbart, men väljer att tro på en naturlig förklaring eftersom vad motsatsen skulle innebära inte är logiskt, oaktat den första märkliga omständigheten.

Det handlar inte om att man bortser från någonting, det handlar om att man ser olika scenarion och väljer det rimliga före det orimliga.

Att Boboslacke är hård i tonen hör inte hit, en rationell läsare och debattör kan se förbi det.
Citera
2014-03-17, 17:37
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Det räcker inte med att identifiera ett gäng fadäser. Du måste sätta dem i sitt sammanhang, se om vad de insinuerar är rimligt eller ens möjligt och sedan väga det scenariot mot andra alternativ......Det handlar inte om att man bortser från någonting, det handlar om att man ser olika scenarion och väljer det rimliga före det orimliga.

Att Boboslacke är hård i tonen hör inte hit, en rationell läsare och debattör kan se förbi det.
Det är just denna metod jag tillämpat helt konsekvent sedan Boboslacke på så märkligt sätt dragit in mig i denna trådhärva. Med öppenhet för alla tänkbara scenarior och utan förutfattade meningar om någon eller något jag följt min helt egna agenda kring vad jag själv har upplevt och fått dokumenterat.
Redan i ett trippelspel dvs dubbelspel från tre till synes oberoende parter finns inga linjära orsakskedjor som går att bevisa fast de snart blivit lätta att känna igen och att ringa in. Först efter att en större del av konspirationens egna aktörer inser hur de blivit lurade går en ansvarig att peka ut men fortfarande inte att skuldbelägga.
Som jag förklarat för Boboslacke har jag i olika miljöer ringat in flera konspirationer aningslöst riktade mot mig och min familj av någon anledning. Socionomerna, ekonomerna och juristerna kring vår bostadsrättsförening är bara ett typexempel jag avhandlat offentligt. Samma förhållanden på jobbet som hos myndigheter blev lika lätt att räkna ut.
Det som slutligen visade vad min kulturblandade familj råkade ha gemensamt med MOP är det därför inte längre någon tvekan om för min del.
Citera
2014-03-17, 18:21
Medlem
[quote=tv4ove|47977118]Det är just denna metod jag tillämpat helt konsekvent sedan Boboslacke på så märkligt sätt dragit in mig i denna trådhärva. /QUOTE]
Kan du utveckla hur han dragit in dig i denna trådhärva ? Var det inte du själv som kastade dig in med diverse lösningar till alla scenarion ? FÖ så anser jag det bevisat att du är den Ove M. Som GGÖ sålde sin 38 till tills motsatsen är bevisad
PS. Inget personligt jag tycker du verkar vara en skön kille (kanske lite para )
Citera
2014-03-17, 19:00
Medlem
Citat:
För att sammanfatta förhållandet med kulorna.

Det vi vet med fullständig säkerhet är att vi hittade två kulor på mordplatsen, kaliber 357 som efter en blyisotop-analys visade sig matcha fragmenten efter kulorna i Palmes kläder. Rent praktiskt så betyder detta att om de upphittade kulorna inte är kulorna som användes vid mordet så är det kulor som kommer ur samma låda.

Detta innebär att om gärningsmännen bestämt sig för att förfalska kulorna genom att byta ut dem så har man gått till väga på följande sätt.

Först har man av någon anledning hamnat i en situation där vapnet som användes INTE kan tillåtas försvinna efter mordet. Det måste alltså innebära exempelvis att reserv nummer tre tvingades kliva in och skjuta och därigenom tvingades använda ett olämpligt vapen, exempelvis hans tjänstevapen eller ett vapen han är känd för att använda vid civil skjutning.

Det är givetvis helt orimligt att en person som ingick i attentatet skulle välja just den beväpningen, om han nu beväpnade sig, men det är fortfarande det enda, teoretiskt möjliga, scenariot till varför man skulle behöva förfalska kulor så vi får gå på det. Gärningsmannen kan nu alltså inte kasta vapnet i havet eller dylikt eftersom det kan verka misstänkt att dyka upp på jobbet/skytteklubben utan det.

Gärningsmännen måste då blixtsnabbt, redan under mordnatten ha samlat på sig de äkta kulorna. Först och främst kräver det ett rigoröst letande i snön (de glödheta kulorna smälter snön runt sig och sjunker) vilket sannolikt någon, särskilt de patrullerande poliserna på plats, skulle ha sett och uppmärksammat. När man väl får tag på kulorna så kommer det riktigt konstiga.

Gärningsmännen måste ha förutsett att Palmeutredningen mer än fem år efter mordet skulle bli kontaktade av forskare som föreslog en isotop-analys av kulorna, det var alltså inte en konventionell metod vid den här tidpunkten, och därmed fipplat fram kulor ur samma låda som de gärningsmannen använde samt fått fram ett vapen av samma kaliber, genomfört en skjutning i ballistisk gel och sedan smugglat tillbaka kulorna på mordplatsen igen utan att någon märkte det.

Extremt märkligt scenario. Gärningsmännen var antingen synska, eller hade en fullständigt osannolik tur genom att ta det ologiska beslutet att byta ut de äkta kulorna mot likadana falska.

Men vi är inte färdiga än.

Gärningsmännen har fortfarande ett hinder kvar för att kunna smuggla in de falska (men likadana) kulorna i de systemet. De måste få till en tvättning av kulorna på labbet före någon börjar undra varför kulorna inte är nedsmetade med blod från Palme. Då ska det organiseras också.

När allt detta är klart, när alla osannolika steg har gått i lås så står man ändå i samma situation. Man har ett par kulor som utredningen antar Palme mördades med. Dessa kulor hör till ett vapen av en viss kaliber som tillhör en viss person. Detta vapen måste försvinna. Troligtvis kastar man det i havet eller dylikt. Men då hade man ju lika gärna kunnat göra de från början, och så hade man sluppit riskera att avslöja sig i steg ett, två, tre och fyra i kulförfalskandet istället.

Allt som allt - har gärningsmännen bytt ut kulorna så är det ett extremt märkligt beslut, i ett extremt långtsökt syfte och under extremt underliga omständigheter.

Jag har läst någonstans - hittar inte källa nu, men ska leta - att en fabriksproduktionsbatch av kulor kan vara ganska stor, och kan omfatta hundratusentals kulor, och inte bara en låda. Samma blyisotop skulle då kunna finnas i många olika lådor.
Citera
2014-03-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Jag har läst någonstans - hittar inte källa nu, men ska leta - att en fabriksproduktionsbatch av kulor kan vara ganska stor, och kan omfatta hundratusentals kulor, och inte bara en låda. Samma blyisotop skulle då kunna finnas i många olika lådor.

Jo det är så att en gjuta räcker till många kulor som sedan laddas i hylsor med krut. Å andra sidan har man också funnit att det till och med i samma ask kan förekomma avvikelser troligen beroende på att det inte alltid är en rak produktionskedja. Av det skälet använder man det ej som bindande bevis (som fingeravtryck eller DNA) i brottmål längre. Det anser helt enkelt inte juridiskt bindande utan lämnar utrymme för rimligt tvivel ensamt. I en kedja kan det dock vara av intresse för att veta var man skall leta t ex.
Senast redigerad av boboslacke 2014-03-17 kl. 19:25.
Citera
2014-03-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
hmm, tydligen känsligt med kulorna... wonder why...
Jag släpper det för tillfället men hävdar att resonemanget är vattentätt och jag HAR läst all bevisning.
Intressant att MOP verkar vara lättare att nysta upp från detta håll.

Klart det är känsligt att folk försöker blanda in osakligheter! Det är inte utan att man frågar sig vilket syftet är när det upprepas enligt samma mönster. Resonemangen skiljer sig i princip inte ifrån hejdlösa teorier om långskott. lös ammunition och hål i hålskjutningar.

Som bekant har du ständigt återkommit till temat utan att att kunna anföra några verkliga fakta som stöder dina påståenden någon gång. Man börjar förr eller senare undra varför.

Eftersom jag ägnat mycket lång tid åt att granska detta och rådfråga några av världens bästa experter i detalj så är jag helt säker på att kulorna är autentiska. Däremot är jag också säker på att det har gjorts andra tvivelaktiga tolkningar av representanter för PU som har avgörande betydelse för att GM klarade sig genom nätet. Man kan bara spekulera om orsakerna till felsluten där även om det finns vissa indikationer.
Citera
2014-03-17, 19:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Klart det är känsligt att folk försöker blanda in osakligheter! Det är inte utan att man frågar sig vilket syftet är när det upprepas enligt samma mönster. Resonemangen skiljer sig i princip inte ifrån hejdlösa teorier om långskott. lös ammunition och hål i hålskjutningar.

Som bekant har du ständigt återkommit till temat utan att att kunna anföra några verkliga fakta som stöder dina påståenden någon gång. Man börjar förr eller senare undra varför.

Eftersom jag ägnat mycket lång tid åt att granska detta och rådfråga några av världens bästa experter i detalj så är jag helt säker på att kulorna är autentiska. Däremot är jag också säker på att det har gjorts andra tvivelaktiga tolkningar av representanter för PU som har avgörande betydelse för att GM klarade sig genom nätet. Man kan bara spekulera om orsakerna till felsluten där även om det finns vissa indikationer.
Hur skulle det kunna vara osakligt att ta fram fakta om kulorna? Visst, du kanske har ägnat mycket tid åt att granska detta och kommit till en egen slutsats, men du får finna dig i att andra inte har kommit till samma slutsats.

Om LGWP uttryckt: "Eftersom jag ägnat mycket lång tid åt att granska detta och rådfråga några av världens bästa experter i detalj så är jag helt säker på att kulorna är autentiska", så skulle man fästa något lite avseende vid det. Möjligen!

Det kan nog vara så att du bara vill ha ett scenario i tråden, ditt scenario, och att dina påhopp på andra ska ses i ljuset av detta. Men vad som tål att fundera över är varför dina kompisar i "nätverket" uppmuntrar dig?

Frågan om kulorna är helt klart on topic i tråden och "nätverkets" försök att kväsa diskussionerna om kulorna kanske helt enkelt är en ledtråd?
Citera
2014-03-17, 19:54
Medlem
Verkar helskumt av Holmer att ge sken av att finnas i Borlänge,när han i sjäva verket äker runt i bil
mellan 22,30-00,30 mordkvällen. Chauffören för detta vidare till Jerry Martinger 3 år senare trots att
Holmer hade förbj det. Chauff blir senare tvingad av utredarna att ta tillbaka hela historien,han mår
mkt dål efter det. 1994 hittas han död,offic självmord------tror mer på mord som skall se ut som
självm ! Oxå den polisintend som först fick ta del av Dahlgrens+Holmers sena biltur "roland ståhl"
avlider i mystsk cancer i börj av år 2000 i mystisk cancer---trots att han kort före vrt helt frisk på
arbetet. Han hade blivit mkt pressad eft att ha presenterat Dahlgrens uppg för Ölvebro o co. De 2
finska tjejerna Anki+Anneli som stötte på 1 man med walkie-talkie+ngt som putade ut under jackan,
behandl illa. Anki märkte genast det dåliga intresset får hennes vittnesmål---Anneli hade kommit ut
rödgråten eft 1 möte med Ölvebro,som vidare skall ha funnits i Usa när 33-årigen blev mörd----mkt
märkl slump. Har läst massor om denne 33-åring igår och har kommit fram till samma sak som-86,
borde absolut ha häkt-----krutstänk på kläderna,Palmehatisk,funnits på exrema högermöten med
poliser+militärer e.t.c. Har själv haft hnm utesl i många år----idag ser jag hnm som iaf 1 av de
mest sannolika som GM.Helt klart att han var inbland iaf ! Gruppen bakom mordet har kanske tgt
beslutet att plocka bort hnm---då han precis som Perä ansågs babbla för mkt.Kan mkt väl vara därf
Ölevbro just vid denna tidpunkt befann sig i Usa ! Detta=bara 1 axplock av märkl omständigh i
denna gigantiska brottsutredn-----skall idag tydl va den största på hela jordklotet !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in