2014-03-17, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbback
Många teorier, men jag undrar ifall planet möjligtvis hade något värdefullt lastat, tex flera ton guld, isåfall vore det rätt smart att kapa planet istället för att råna det på marken. Så frågan är vad planet innehöll...

Ska bli intressant att få reda på vad som hänt med planet, en sak är säker är att informationen som ges utav malaysia är inte hela sanningen, de sitter på något hemligt.

Om man är beredd att mörda flera hundra personer och kapa ett flygplan för att få tag i guld så finns det nog mycket bättre och lättare sätt att få tag i det. Jag tror inte dom var ute efter någonting på planet eller någon specifik person på planet för det hade dom lika gärna kunna tagit på mycket bättre ställen än att kapa ett plan för. Antingen var dom ute efter flygplanet eller så var dom ute efter alla personer ombord.
Citera
2014-03-17, 19:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Vilket flygbolag som helst? Kan ju bara byta ut några delar och få det att se ut som ett annat plan.

Och du tror att det kan få ett flightnummer och flygtillstånd etc så att det kan ge sig upp i luften? Du tror inte att de här moderna planen har en perfekt tracking så att relevanta myndigheter/tillverkare vet exakt hur många som befinner sig på marknaden och i vems ägo de är?

Din teori är totalt verklighetsfrämmande, så lägg ner den och stör inte tråden vidare med liknande dumheter.
Citera
2014-03-17, 19:38
Bannlyst
Citat:
Vilket flygbolag som helst? Kan ju bara byta ut några delar och få det att se ut som ett annat plan.
Ja, förutom att det då existerar ett flygplan som aldrig är byggt, annars skulle det då finnas två plan som egentligen skulle vara ett. Det är helt omöjligt, de är inte som att slipa ned ramnummret på din cykel precis.
Citera
2014-03-17, 19:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Kanske har artikeln redan länkats tidigare, isåfall repriserar jag den. Tycker att alla ska läsa den, ger inte mycket på hand, men sammanfattar det vi hittills vet och kanske varför passagerarna inte reagerat bl a.:

http://www.reuters.com/article/2014/03/17/us-malaysia-airlines-disappearance-insig-idUSBREA2G14020140317
Citera
2014-03-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Lite mer från flygsäkerhetsexperten John Goglia (se även denna post: (FB) Malaysia Airlines Flygning MH370 saknas 2014-03-09)

En postare frågar:

Goglia svarar:

Jag har undrat en hel del över detta med kabintrycket (enligt Goglia räckte ju inte en stigning till 45000 fot för att med bibehållet kabintryck döda alla ombord utan syrgas), men det tycks i varje fall vara en fullt möjlig teori. Dock behövs egentligen ingen stigning såvitt jag förstår, även på standardmarschhöjd inträder medvetslöshet och död ganska snabbt om trycket i kabinen försvinner.

Här också en post av visst intresse som pedagogiskt förklarar lite varför det finns ett separat övervakningssystem för motorerna som sänder egna signaler och hur det funkar:

http://www.forbes.com/sites/johngoglia/2014/03/13/aircraft-engine-monitoring-how-it-works-and-how-it-could-help-malaysia-air-370-crash-investigtors/

De kanske steg för att vara säkra på att kabinen var oskadliggjord. Inga kaffevagnar och annat mot flight deck dörren.
Citera
2014-03-17, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Vilket naturligtvis tyder på att passagerarna var oförmögna av någon anledning att just smsa eller ringa. Min teori som bygger på att man dragit säkringen för maskerna, slagit av AC-packarna=inget kabintryck,flight crew använder sina masker och stiger ännu högre momentant för att paxen snabbt skall bli utan syre. Sjunker sedan medan AC-packarna slås på=kabintryck. Då är dock redan paxen och kabinbesättningen bortom allt liv.
Det är ju fortfarande inte så att dom dör direkt när dom blir utan syre bara för att det är högt upp i luften. Vissa personer kan leva och fungera normalt utan syre i 5 minuter, men man upptäcker ju ganska snart att man inte får i sig något nytt syre och då borde man börja inse att något är fel.
Citera
2014-03-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
Det är ju fortfarande inte så att dom dör direkt när dom blir utan syre bara för att det är högt upp i luften. Vissa personer kan leva och fungera normalt utan syre i 5 minuter, men man upptäcker ju ganska snart att man inte får i sig något nytt syre och då borde man börja inse att något är fel.

Har diskuterats innan men syrebrist är inte alls särskilt lättupptäckt, det är inte som vid drunkning eller direkt kvävning då det är tydligt att man inte får luft. Det smyger sig på under en period. Finns andra i tråden som vet betydligt mer om det än jag dock men så mycket vet jag åtminstone.
Citera
2014-03-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
Ja, förutom att det då existerar ett flygplan som aldrig är byggt, annars skulle det då finnas två plan som egentligen skulle vara ett. Det är helt omöjligt, de är inte som att slipa ned ramnummret på din cykel precis.

Vem ska kolla det egentligen? Kan tänka mig att t.ex. Aeroflot kan tänka sig att köpa planet fast de vet att det är kapat ifall de får det för 1/5 av priset.
Citera
2014-03-17, 19:49
Bannlyst
Citat:
Vem ska kolla det egentligen? Kan tänka mig att t.ex. Aeroflot kan tänka sig att köpa planet fast de vet att det är kapat ifall de får det för 1/5 av priset.
Du vet väl hur mycket tillstånd och sånt som behövs för att få upp ett passagerarflygplan i luften ens? Jag skulle vilja säga att det är helt omöjligt.
Citera
2014-03-17, 19:49
Bannlyst
Är det verkligen helt säkert att planet ens har lyft? Det kan inte ha varit en drone som har flugit med MH370s signatur och sedan "exploderat"?
Citera
2014-03-17, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Har diskuterats innan men syrebrist är inte alls särskilt lättupptäckt, det är inte som vid drunkning eller direkt kvävning då det är tydligt att man inte får luft. Det smyger sig på under en period. Finns andra i tråden som vet betydligt mer om det än jag dock men så mycket vet jag åtminstone.
Nej det är ju mer som att man börjar känna sig berusad eller liknande. Sätt en ica påse över huvudet och andas i den ett tag så får du känna hur det känns. Du kan andas men du får inte i dig något syre.
Citera
2014-03-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Är det verkligen helt säkert att planet ens har lyft? Det kan inte ha varit en drone som har flugit med MH370s signatur och sedan "exploderat"?

Du menar att man mutat/lurat tornflygledare, ramppersonal, dispatchers, med flera att en drönare är en 777a?

Dessutom förklarar det inte vad som hänt med alla passagerare, eller med det riktiga planet.

Nej är mitt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in