Citat:
Ursprungligen postat av
bullet^
Varför i helvete ska jag börja söka efter inlägg när jag väl postar något, är du helt jävla sneknullad? försvinn.
Du ska söka innan du postar, så slipper jag och andra upprepa saker som redan sagts flera gånger i tråden. Det handlar om vanligt hyfs och vett. Något som du dock verkar sakna.
*we shall overcome*
Och så tillbaka på topic.
Är man bara två piloter så sover man inte, det händer att en pilot tar toapaus men normalt är båda två i cockpit hela tiden.
Vad gäller att man skulle stigit högre för att snabba på död för ev. syrelösa pax så har jag skrivit innan att jag itne tror på den teorin, se:
(FB) Malaysia Airlines Flygning MH370 saknas 2014-03-09
Angående diskussioner om att man stigit för att säkrare missa annan trafik så är du inte säker på FL450 heller, det finns bizjetar och annat som flyger på dom höjderna. Istället bör du välja t.ex. FL345, man använder nämligen inte 500-fotsnivåer. Då är dock risken att någon ser dig och tycker du verkar ligga väldigt nära och blir misstänksam. Den risken är dock liten och jag skulle tro att det är ett bättre alternativ än att stiga över service ceiling. Återigen tror jag att ksvs teori tidigare i tråden om att en sådan stigning kan bero på att autopiloten var avslagen verkar mest sannolik. Det förutsätter dock att man överhuvudtaget har stigit så högt, jag vet inte om den uppgiften någonsin bekräftades?