2014-03-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Det var ju faktiskt uppe till diskussion för ett tag sedan (just faktiskt kossor och att göra kartorna mer levande) men WG sa väl då att det inte kommer att hända. Skulle tro att allt deras fokus just nu ligger på vädret, och att göra det variabelt.

De har inte funderat på mörkerstrid?
Skulle ju kunna vara lite spännande om man kunde använda strålkastare, både IR och vanliga för att navigera runt och se motståndaren.
Citera
2014-03-17, 12:05
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Skulle ju kunna vara lite spännande om man kunde använda strålkastare, både IR och vanliga för att navigera runt och se motståndaren.
Det skulle vara något om man skulle kunna stänga av lysena när man inte vill bli sedd
Citera
2014-03-17, 12:53
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Det har föreslagits flera gånger på WoT-forumet men jag tror att WG kom fram till att alla då troligtvis skulle köra runt med släckta lampor och krocka sig fram till närmaste fiende. Det skulle bli som radiobilarna på Grönan typ. Själv tror jag tvärt om att det skulle bli en campingfest utan dess like. Ingen skulle röra sig mer än någon meter från spawn, för att sen sitta och lyssna på ugglorna i 15 min.
Tanken är god dock...
Citera
2014-03-17, 13:27
Medlem
Spelar ungefär i 3 år nu. Har E-100, is-4-7, t-62a, batchat spg och medium,spg objekt 261,waffen E-100 och 10 till. Ru-server
Citera
2014-03-17, 13:39
Medlem
Citat:
Det har föreslagits flera gånger på WoT-forumet men jag tror att WG kom fram till att alla då troligtvis skulle köra runt med släckta lampor och krocka sig fram till närmaste fiende. Det skulle bli som radiobilarna på Grönan typ. Själv tror jag tvärt om att det skulle bli en campingfest utan dess like. Ingen skulle röra sig mer än någon meter från spawn, för att sen sitta och lyssna på ugglorna i 15 min.
Tanken är god dock...
de borde släppa en editor och custom maps.

kolla var dota och quake CTF kom ifrån inte att förglömma CS... eller battlefield1942 modden vad den nu hette...
Citera
2014-03-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruslan1976
Spelar ungefär i 3 år nu. Har E-100, is-4-7, t-62a, batchat spg och medium,spg objekt 261,waffen E-100 och 10 till. Ru-server
hur är läget på RU servern då?

Det finns ju fantastiskt många fler länder på den, 8 zoner om jag inte missminner mig medans vi har tre

Jag var med i en rysk klan i 11 månader, fokus och kraven de har på sig är hårdare på RU servern, mördande konkurrens om jag skall tro på dem.

mycket tack vare att ingame guld betyder så mycket. FC får betalt i ingame guld osv, spelana vill ha utdelning osv. några i den klanen bodde i ryssland med spelade på EU för att det var så mycket lättare här, men de flesta var/är dock ryskspråkiga som bor utanför ryssland.

Kan du berätta lite mer?
fastän jag var i en rysk klan så vet jag bara lite.. svårt att prata med någon som inte pratar ett språk jag förstår
Citera
2014-03-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
hur är läget på RU servern då?

Det finns ju fantastiskt många fler länder på den, 8 zoner om jag inte missminner mig medans vi har tre

Jag var med i en rysk klan i 11 månader, fokus och kraven de har på sig är hårdare på RU servern, mördande konkurrens om jag skall tro på dem.

mycket tack vare att ingame guld betyder så mycket. FC får betalt i ingame guld osv, spelana vill ha utdelning osv. några i den klanen bodde i ryssland med spelade på EU för att det var så mycket lättare här, men de flesta var/är dock ryskspråkiga som bor utanför ryssland.

Kan du berätta lite mer?
fastän jag var i en rysk klan så vet jag bara lite.. svårt att prata med någon som inte pratar ett språk jag förstår
läget perfekt, 8 zoner, spela på EU mycket mycket lättare. ) min svenska och wr i spelet lika dåliga
Citera
2014-03-17, 15:02
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Gällande T69 så tycker även jag att den sög hårt, stenhårt (om man inte sköt premiumammo) men T54E1 som kommer efter är klart skoj. För att inte tala om T57 Heavy som är sist i den tråden. Där är det bara att hänga upp sin wunderbaum vid förarplatsen och dra ut på en killing spree!

Just T69 tycker jag visar att autoloader i sig per automatik inte är skitskoj att köra utan du måste även vara tillräckligt mobil för att kunna vara aktiv (ffa snabbt ta skydd när du laddar om). Det är också lätt att skjuta "ett skott för mycket" med en autoloader. Du vill tömma h e l a magasinet när du ändå är igång - fast du t.ex. vet att E4:an som du skjuter på, och som siktar på dig, bara har någon sekund kvar på sin reload....

Har 15k kvar innan jag når T54 och jag skjuter enbart guld nuförtiden eftersom jag vill ut ur tanken så snabbt som möjligt. -40-50k i ammokost per match.
Problemet med T69 är man bara gör 1000 hp på ett mag, till skillnad från en AMX 50 1000, som spottar ut 1800 på ett mag. AMX kan mycket enklare ammodumpa och slå ut en tank än T69.
Citera
2014-03-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Har 15k kvar innan jag når T54 och jag skjuter enbart guld nuförtiden eftersom jag vill ut ur tanken så snabbt som möjligt. -40-50k i ammokost per match.
Problemet med T69 är man bara gör 1000 hp på ett mag, till skillnad från en AMX 50 1000, som spottar ut 1800 på ett mag. AMX kan mycket enklare ammodumpa och slå ut en tank än T69.
AMX 50 100. Måste finnas skillnaden mellan heavy och medium
Citera
2014-03-17, 16:17
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Fast T69 är ingen fantastisk tank främst pga av en pen på 173. Kommer sälja min så fort jag är igenom den, men det har mer med att den tanken har en förbannelse på samma sätt som min Black Prince hade det.
T54 ska vara bättre, eftersom den kan magdumpa ut 1.6 k med bättre pen.
Däremot är T71 fantastisk, och den roligaste LT jag spelat.

Citat:
Håller med, och inte. AMX 40 är helt klart den sämsta jävla pissvagnen i hela spelet. AMX 12t var en enda lång plåga. AMX 13 75.... där någonstans började det ljusna lite och AMX13 90 är brutalt kul!! Kör man den på rätt sätt kan du ha skoj t.o.m. i tier X-matcher! Ser den mer som en medium än en LT och det finns inte en chans att T71 skulle vara roligare, bättre och effektivare än AMX13 90 imo. Det är en av få vagnar som jag sparat faktiskt. (Sparade även T71 ett tag men sålde den iom att jag började köra AMX13 90).

Kör själv Lorren just nu och den tycker jag nog är betydligt bättre än vad många hävdar. Det är som att köra en AMX50 100 fast mot lite tuffare motstånd. Man måste vara mer av en "sneaky bastard" helt enkelt.

Gällande T69 så tycker även jag att den sög hårt, stenhårt (om man inte sköt premiumammo) men T54E1 som kommer efter är klart skoj. För att inte tala om T57 Heavy som är sist i den tråden. Där är det bara att hänga upp sin wunderbaum vid förarplatsen och dra ut på en killing spree!

Just T69 tycker jag visar att autoloader i sig per automatik inte är skitskoj att köra utan du måste även vara tillräckligt mobil för att kunna vara aktiv (ffa snabbt ta skydd när du laddar om). Det är också lätt att skjuta "ett skott för mycket" med en autoloader. Du vill tömma h e l a magasinet när du ändå är igång - fast du t.ex. vet att E4:an som du skjuter på, och som siktar på dig, bara har någon sekund kvar på sin reload....

Har faktiskt ingen lust att grinda genom 3 franska lätta tanks så jag köpte mig en t71 på en gång med free xp, bara kört en match men den är roligare än förväntat faktiskt. 6 skott i magasinet gör ju att man kan få heavys att backa när de märker att det börjar göra ont efter 2-3 skott.

Nackdelen är ju den värdelösa scout mm, vilket jag avskyr.

Sen verkar servern idag ha fått för sig att enbart ge mig de ryska deprimerande kartorna från helvettet, Karelia, Campingkova och prokorövka. Var väll ett snack om att rotationen satt serverside, vilket suger apa. Nu får man enbart den här skiten vad man än gör.
Citera
2014-03-17, 19:06
Medlem
different_trips avatar
Varför kan man ens uppgradera tanken? Helt värdelöst!

Har fått 2-3st nya "kanoner", alla har samma skada, sikttid och penetration.
Nya larvfötter? Ingen skillnad.
Nytt torn? Annan form, samma pansar

Någon jävla förbättring vore bra.
Citera
2014-03-17, 19:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Skulle tro att allt deras fokus just nu ligger på vädret, och att göra det variabelt.
Mer dynamisk fysik, bl.a ska 60graders lutningsspärren tas bort så man bokstavligt talat kan välta en motståndarvagn, tänk 3st E-50 som kör in i sidan på en maus så den lägger sig på sidan eller välta sig själv
Friktionen mot marken ska göras om också så förhoppningsvis kommer jag kunna drifta med tog2 och t95 på gatorna i ruinberg när snön har fallit fjädringen ska göras om från "4-hjulig" till mer tanklik med individuell fjädring på bärhjulen.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför kan man ens uppgradera tanken? Helt värdelöst!

Har fått 2-3st nya "kanoner", alla har samma skada, sikttid och penetration.
Nya larvfötter? Ingen skillnad.
Nytt torn? Annan form, samma pansar

Någon jävla förbättring vore bra.
Vilken vagn?
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-03-17 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in