Citat:
Ursprungligen postat av
Bearforceone
Har låst upp AMX 12 t, så jag måste grinda igenom den, sen 13 75 och slutligen 13 90 innan man ens kommer till Lorraine. Och som sagt, jag avskyr light tanks, jag gillar hyfsat mobila tanks med bra tryck i bössan och fronpansar är nästan ett måste för mig. Kör just nu runt med olika mediums och exempelvis T-44 passar mig perfekt.
Funderar iofs på att spela igenom de lätta amerikanska vagnarna på väg till T69, även den har ju en autoloader. Inte lika mycket grindande som i det franska trädet heller.
...AMX 40 sålde jag efter en match, han knappt fram till striden innan hela mitt lag var dött och väl där, körde alla lätta och mediums åttor runt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Fast T69 är ingen fantastisk tank främst pga av en pen på 173. Kommer sälja min så fort jag är igenom den, men det har mer med att den tanken har en förbannelse på samma sätt som min Black Prince hade det.
T54 ska vara bättre, eftersom den kan magdumpa ut 1.6 k med bättre pen.
Däremot är T71 fantastisk, och den roligaste LT jag spelat.
Håller med, och inte. AMX 40 är helt klart den sämsta jävla pissvagnen i hela spelet. AMX 12t var en enda lång plåga. AMX 13 75.... där någonstans började det ljusna lite och AMX13 90 är brutalt kul!! Kör man den på rätt sätt kan du ha skoj t.o.m. i tier X-matcher! Ser den mer som en medium än en LT och det finns inte en chans att T71 skulle vara roligare, bättre och effektivare än AMX13 90 imo. Det är en av få vagnar som jag sparat faktiskt. (Sparade även T71 ett tag men sålde den iom att jag började köra AMX13 90).
Kör själv Lorren just nu och den tycker jag nog är betydligt bättre än vad många hävdar. Det är som att köra en AMX50 100 fast mot lite tuffare motstånd. Man måste vara mer av en "sneaky bastard" helt enkelt.
Gällande T69 så tycker även jag att den sög hårt, stenhårt (om man inte sköt premiumammo) men T54E1 som kommer efter är klart skoj. För att inte tala om T57 Heavy som är sist i den tråden. Där är det bara att hänga upp sin wunderbaum vid förarplatsen och dra ut på en killing spree!
Just T69 tycker jag visar att autoloader i sig per automatik inte är skitskoj att köra utan du måste även vara tillräckligt mobil för att kunna vara aktiv (ffa snabbt ta skydd när du laddar om). Det är också lätt att skjuta "ett skott för mycket" med en autoloader. Du vill tömma h e l a magasinet när du ändå är igång - fast du t.ex. vet att E4:an som du skjuter på, och som siktar på dig, bara har någon sekund kvar på sin reload....