2014-03-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Jag tycker man bör lägga vikt vid hur Olle Frånstedt avslutar, :"så det slog mig då att att dom här människorna som nämndes i utredningen om personer med walkietalkies det kan ha varit den här gruppen och det var ju då möjliga Palmemördare"

Om Barbro berättat att det är Barbro och/eller hans mannar som är WT i samband med mordet så är det konstigt att det "slog" Frånstedt att det kunde vara Barbro och/eller hans mannar som var WT i samband med mordet.

Nej. Jag tror att Frånstedt talar ur Barbros perspektiv även där. Jag tror att det är ett tidigare samtal som återges, ett samtal som tidsmässigt ligger före MOP. Ett samtal som Frånstedt drar sig till minnes när han får nyheter från Sverige gällande WT iakttagelser.
Han kopplar samman det historiska samtalet med Barbro, med samtida WT iakttagelser och drar slutsatsen att det kan vara den gruppen som är i farten.

Ja, vi får väl se om halvannan månad. Frånstedt borde ju nämna det här i sin bok; det är såpass centrala uppgifter att han säkert är tydlig i memoarerna.
Citera
2014-03-17, 09:57
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Jag erbjöd en rimligare förklaring till varför LP gått med på att hemlighålla avgörande delar av obduktionen. Hon kan mycket väl ha skrämts med att de narkotikaklassade tabletter hon kanske matade OP med på bion och nog såg till att han skulle ta regelbundet skulle bli omöjliga att förklara offentligt. Aids och bisexualitet är istället mer typiskt för vad frimurare främst fantiserar kring.
Kan så vara men det är ingenting jag känner till i så fall. Jag förlitar mig till min grekiska källa på mycket hög nivå i det grekiska etablissemanget - men betvivlar att hen är frimurare ..
Din grekiska källa på mycket hög nivå i det grekiska etablissemanget kan orimligen ha stött sig på egen erfarenhet och än mindre ha kunnat undvika frimurares idealhistoria för karriären.
Citera
2014-03-17, 10:11
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Sluta tramsa som om vi var 12år gamla. Allt finns i i den tekniska sammanställningen. Hävdar du något annat så åligger det dig att bevisa det inte motsatsen. Den där argumentationstekniken känner vi igen allt för väl! Men ok vi vet var vi har dig och ignorefunktionen är aktiverad och vi vet var du hör hemma i debbatten!

hmm, tydligen känsligt med kulorna... wonder why...
Jag släpper det för tillfället men hävdar att resonemanget är vattentätt och jag HAR läst all bevisning.
Intressant att MOP verkar vara lättare att nysta upp från detta håll.

Dessutom en metalldetektor av detta slag ställs in på typ av metall, maxdjup, och detektorvinkel, att inte veta det tyder i min bok på stor okunskap, och kommentaren ovan blir absurd.

En sista kommentar: läs om konfidensintervallen i isotopanalysen så ser man att denna test inte kan ge mycket info, having said that: sätter mina 2p på att det var samma batch och att den kom från CGÖ

undanbermig att kommentera vem som uppträder som 12-åring, (och skönt att det finns ignore, i detta fall spelar det mindre roll vem som använder den... ber om ursäkt till oss andra för att matat trollet... förlite pulver idag?, därav trubbigheten?)
Senast redigerad av heheho 2014-03-17 kl. 10:32.
Citera
2014-03-17, 10:16
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Varför skulle inte konspiratörerna kunna ha känt till blyisotoperna eller kunnat stöpa kulor efter eget tycke? Varför skulle de behöva förutse några analyser? Om de ville placera ut falska kulor för att utan risk kunna behålla mordvapnet så använde de självklart samma material så långt som möjligt.
Undrar varför frågan är så infekterad? Du och en annan (båda är ni avstängda med andra nick) jobbar hårt för att det en gång för alla ska spikas fast att kulorna är äkta. Men det är inte alls självklart och den enda praktiska betydelsen är att alternativa tillvägagångssätt mörkläggs.
Självklart måste både konspiratörer och antikonspiratörer med förhandsinfo om mordet ha fått tillgång till en och samma provskjutna batch av kulor från gemensam källa hos polisen. Övningen gick ju sedan ut på att vi rätt tillfälle kunna placera ut falska kulor på rätt ställe eller hitta rätta kulor på fel ställe. I efterhand kan man mycket väl ha lyckats med en kombination så att det fortfarande står oavgjort mellan lagen.
Citera
2014-03-17, 10:43
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
.....Båda kulorna återfanns mycket nära kraftiga metallföremål och tyvärr kan inte en metalldetektor skilja ut metall vid metall. Dessutom var funktionen hos den aktuella metallsökaren osäker och genomsökningen var lika osäkert genomförd.....
Var mordkulan upphittades har i efterhand varierat med avstånd mellan 5 - 8 m från mordplatsen och till olika galler framför respektive bakom pelaren. Det Belich berättade och jag själv kunde läsa på nätet kring 2004 innan både datorer och nätverk havererade ger en helt annan bild. Nu är uppgifterna spårlöst borta och ingen vill heller kännas vid vad Remstam kom fram till i detta forum innan hela detta avsnitt lyftes ut eller över till en annan tråd och aldrig sedan gick att återknyta till.
Citera
2014-03-17, 10:52
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Ang vapen-kulor:

a) Ange källor till påståenden

b) Tala i större usträckning om varför motståndares argument är felaktiga

F.ö tycker jag att allt som rör teknikbiten borde tas upp i en undertråd
Det är nog så forumet här i första hand kunnat utnyttjas av mörkläggarna. Med just sådant förfarande stoppas all bevisföring innan diskussionen blivit klar eller ens fått komma igång.
Citera
2014-03-17, 11:05
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
.....Men om kulorna är dumpade så måste alla rester av de kulor som verkligen avfyrades ha undanröjts. Och då borde det rimligen varit polisen som har bistått konspiratörerna med detta.
Låt mig gissa att mordkulan, som Belich på ett så märkligt sätt fick syn på och själv inte kunde tro vara sann men som förklarar hela historien, genast byttes ut av Nässtrogna utredare och säkert nu kan vårdas som relik i frimurares källarvalv.
Citera
2014-03-17, 11:08
Bannlyst
Citat:
Varför skulle inte konspiratörerna kunna ha känt till blyisotoperna eller kunnat stöpa kulor efter eget tycke? Varför skulle de behöva förutse några analyser? Om de ville placera ut falska kulor för att utan risk kunna behålla mordvapnet så använde de självklart samma material så långt som möjligt.

Undrar varför frågan är så infekterad? Du och en annan (båda är ni avstängda med andra nick) jobbar hårt för att det en gång för alla ska spikas fast att kulorna är äkta. Men det är inte alls självklart och den enda praktiska betydelsen är att alternativa tillvägagångssätt mörkläggs.

Blyisotop-analys var en obskyr, helt okänd metod.

Det är helt enkelt helt orimligt att gärningsmännen ska ha förutsett att en sådan skulle genomföras.

Så enkelt är det.
Citera
2014-03-17, 11:11
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ja CGÖ han kunde inte redogöra för var hans ombyggda 38:a tagit vägen! Han hade också sådan ammunition hemma vid tillslaget mot "kontoret"!
Allt skulle väl förklaras med en viss Ove M som på den tiden ansågs ha vapenfixarerkstaden i huset där Ausonius och v.Birchan höll till.
Citera
2014-03-17, 11:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Din grekiska källa på mycket hög nivå i det grekiska etablissemanget kan orimligen ha stött sig på egen erfarenhet och än mindre ha kunnat undvika frimurares idealhistoria för karriären.

Jag går inte närmare in på detta - min källa är trovärdig och "frimurare" har sannolikt ingenting med det här att göra, obegripligt var du fått detta ifrån. Precis som så mycket annat trams som du sprider. Avslutningsvis; jag tror alltså att Olof Palme kan ha varit HIV-smittad, vad nu detta kan ha betytt för mordet på honom. Men nog om detta.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-17 kl. 11:35.
Citera
2014-03-17, 11:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag går inte närmare in på detta - min källa är trovärdig och "frimurare" har sannolikt ingenting med det här att göra, obegripligt var du fått detta ifrån. Precis som så mycket annat trams som du sprider. Avslutningsvis; jag tror alltså att Olof Palme kan ha varit HIV-smittad, vad nu detta kan ha betytt för mordet på honom. Men nog om detta.

Vilka belägg har du för detta?
Citera
2014-03-17, 12:15
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
..... i den verkliga välden osammanhängande röra av assosiationer med dig själv i konspirationens centrum som offer med infiltration av din arbetsplats och din bostadsrättsförening? Tror du ärligt talat att det är många som tar dig på allvar?
Efter allt som bevisligen hände på min arbetsplats är det redan en betryggande gäng som tar mig på större allvar än vad jag själv någonsin brytt mig om.
Det var knappast heller någon tillfällighet att jag igår fick se äntligen utslängda fulla pärmar av styrelseprotokoll som avslöjade vad socionomer och jurister genom åren bakom ryggen hållit på med mot mig.
Tack vare vad just du avslöjat här behövde jag heller inte bli galen när det nu slutligen firades bröllop i frimurarnas Engelska kyrkan med folk från Operan och min familj inblandad exakt kring den 28:e skottårsdagen av MOP.
Ytterligare groteska samband har jag ännu inga bevis för men den som lever får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in