2014-03-16, 16:48
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Roligast i hela spelet, World of Tanks på crack.

Ja, de ser riktigt bra och roliga ut. Trist grind på vägen dit bara, speciellt om man ogillar scouts.
Citera
2014-03-16, 20:27
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Ja, de ser riktigt bra och roliga ut. Trist grind på vägen dit bara, speciellt om man ogillar scouts.
Tyckte både 13 75 och 13 90 är riktigt roliga. Har 55% WR i de båda. Sistnämnda kan lätt landa på 3000+ dmg ^^
Kälken var även den ganska rolig.
Citera
2014-03-16, 21:10
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Sen ser det lite snyggt ut med att alla vagnar man kört har elitstatus, skönt att vara lite nördig ibland

Ska kolla upp nämnda vagnar, har funderat på att börja på linjen där hamnar på T95 till slut, visst det ser ut som man campar fast man har full gas, men den är så jäkla härligt robust, det är ju ingen vagn man bara rycker på axlarna åt när man möter den.
Men i minst 2/3 av matcherna kommer du att förbanna ditt lag i t95 :P. Antingen för att de dör för fort eller för att de dödar för fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tyckte både 13 75 och 13 90 är riktigt roliga. Har 55% WR i de båda. Sistnämnda kan lätt landa på 3000+ dmg ^^
Tyckte in om dom som har skit depression och elevation. lorraine är rätt bra men jag har inte låst upp batchat än.
Senast redigerad av Littlebear34 2014-03-16 kl. 21:12.
Citera
2014-03-16, 22:39
Medlem
Amerikanska T2 och M2, vilka totalt värdelösa pissvagnar. fruktansvärt att grinda skiten.
Citera
2014-03-16, 22:49
Medlem
liddens avatar
Citat:

Det är väl bara ELCn som måste spelas som renodlad scout. De som kommer efter kan spelas som en batchat, låta auto-lodern tala och undvika att bli träffad. AMX 40 eller vad den på tier 4 heter är mer som en heavy.
Citera
2014-03-17, 01:09
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

Har låst upp AMX 12 t, så jag måste grinda igenom den, sen 13 75 och slutligen 13 90 innan man ens kommer till Lorraine. Och som sagt, jag avskyr light tanks, jag gillar hyfsat mobila tanks med bra tryck i bössan och fronpansar är nästan ett måste för mig. Kör just nu runt med olika mediums och exempelvis T-44 passar mig perfekt.

Funderar iofs på att spela igenom de lätta amerikanska vagnarna på väg till T69, även den har ju en autoloader. Inte lika mycket grindande som i det franska trädet heller.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är väl bara ELCn som måste spelas som renodlad scout. De som kommer efter kan spelas som en batchat, låta auto-lodern tala och undvika att bli träffad. AMX 40 eller vad den på tier 4 heter är mer som en heavy.

Tyckte ELC var rent skräp, kunde ibland missa ett arty från 20 meters håll med den o-kalibrerade skitkanonen den har. Fördelen var ju accelerationen och farten, den låga profilen och trycket i bössan när man väl träffade. AMX 40 sålde jag efter en match, han knappt fram till striden innan hela mitt lag var dött och väl där, körde alla lätta och mediums åttor runt mig.
Citera
2014-03-17, 07:24
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Har låst upp AMX 12 t, så jag måste grinda igenom den, sen 13 75 och slutligen 13 90 innan man ens kommer till Lorraine. Och som sagt, jag avskyr light tanks, jag gillar hyfsat mobila tanks med bra tryck i bössan och fronpansar är nästan ett måste för mig. Kör just nu runt med olika mediums och exempelvis T-44 passar mig perfekt.

Funderar iofs på att spela igenom de lätta amerikanska vagnarna på väg till T69, även den har ju en autoloader. Inte lika mycket grindande som i det franska trädet heller.

Fast T69 är ingen fantastisk tank främst pga av en pen på 173. Kommer sälja min så fort jag är igenom den, men det har mer med att den tanken har en förbannelse på samma sätt som min Black Prince hade det.
T54 ska vara bättre, eftersom den kan magdumpa ut 1.6 k med bättre pen.
Däremot är T71 fantastisk, och den roligaste LT jag spelat.

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Amerikanska T2 och M2, vilka totalt värdelösa pissvagnar. fruktansvärt att grinda skiten.

De är Tier2-3 tanks, det är ingen grind om du är ute ur tanken på 10 matcher.
Citera
2014-03-17, 10:55
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

...AMX 40 sålde jag efter en match, han knappt fram till striden innan hela mitt lag var dött och väl där, körde alla lätta och mediums åttor runt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Fast T69 är ingen fantastisk tank främst pga av en pen på 173. Kommer sälja min så fort jag är igenom den, men det har mer med att den tanken har en förbannelse på samma sätt som min Black Prince hade det.

T54 ska vara bättre, eftersom den kan magdumpa ut 1.6 k med bättre pen.
Däremot är T71 fantastisk, och den roligaste LT jag spelat.

Håller med, och inte. AMX 40 är helt klart den sämsta jävla pissvagnen i hela spelet. AMX 12t var en enda lång plåga. AMX 13 75.... där någonstans började det ljusna lite och AMX13 90 är brutalt kul!! Kör man den på rätt sätt kan du ha skoj t.o.m. i tier X-matcher! Ser den mer som en medium än en LT och det finns inte en chans att T71 skulle vara roligare, bättre och effektivare än AMX13 90 imo. Det är en av få vagnar som jag sparat faktiskt. (Sparade även T71 ett tag men sålde den iom att jag började köra AMX13 90).

Kör själv Lorren just nu och den tycker jag nog är betydligt bättre än vad många hävdar. Det är som att köra en AMX50 100 fast mot lite tuffare motstånd. Man måste vara mer av en "sneaky bastard" helt enkelt.

Gällande T69 så tycker även jag att den sög hårt, stenhårt (om man inte sköt premiumammo) men T54E1 som kommer efter är klart skoj. För att inte tala om T57 Heavy som är sist i den tråden. Där är det bara att hänga upp sin wunderbaum vid förarplatsen och dra ut på en killing spree!

Just T69 tycker jag visar att autoloader i sig per automatik inte är skitskoj att köra utan du måste även vara tillräckligt mobil för att kunna vara aktiv (ffa snabbt ta skydd när du laddar om). Det är också lätt att skjuta "ett skott för mycket" med en autoloader. Du vill tömma h e l a magasinet när du ändå är igång - fast du t.ex. vet att E4:an som du skjuter på, och som siktar på dig, bara har någon sekund kvar på sin reload....
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-03-17 kl. 11:11.
Citera
2014-03-17, 11:04
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Håller med, och inte. AMX 40 är helt klart den sämsta jävla pissvagnen i hela spelet. AMX 12t var en enda lång plåga. AMX 13 75.... där någonstans började det ljusna lite och AMX13 90 är brutalt kul!! Kör man den på rätt sätt kan du ha skoj t.o.m. i tier X-matcher! Ser den mer som en medium än en LT och det finns inte en chans att T71 skulle vara roligare, bättre och effektivare än AMX13 90 imo. Det är en av få vagnar som jag sparat faktiskt. (Sparade även T71 ett tag men sålde den iom att jag började köra AMX13 90).

Kör själv Lorren just nu och den tycker jag nog är betydligt bättre än vad många hävdar. Det är som att köra en AMX50 100 fast mot lite tuffare motstånd. Man måste vara mer av en "sneaky bastard".

Gällande T69 så tycker även jag att den sög hårt, stenhårt (om man inte sköt premiumammo) men T54E1 som kommer efter är klart skoj. För att inte tala om T57 Heavy som är sist i den tråden. Där är det bara att hänga upp sin wunderbaum vid förarplatsen och dra ut på en killing spree!
Jag tycker T71 är bättre som en scout/LT iaf. Och eftersom jag älskar scouts så föredrar jag t71 och wz-132 för den delen över Amx 13 90
Citera
2014-03-17, 11:15
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Jag tycker T71 är bättre som en scout/LT iaf. Och eftersom jag älskar scouts så föredrar jag t71 och wz-132 för den delen över Amx 13 90
Kanske det. Tycker bara att AMX13 90 är mångsidigare och du kan använda den till mer än att bara scouta (vilket gör den roligare för mig, men det är ju som sagt en smaksak).
Citera
2014-03-17, 11:20
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men de skulle göra kartorna mer levande, båtar som driver, kossor man kan göra över så vagnen blir snyggt rödprickig...
Ha ha! Det var ju faktiskt uppe till diskussion för ett tag sedan (just faktiskt kossor och att göra kartorna mer levande) men WG sa väl då att det inte kommer att hända. Skulle tro att allt deras fokus just nu ligger på vädret, och att göra det variabelt.
Citera
2014-03-17, 11:24
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men de skulle göra kartorna mer levande, båtar som driver, kossor man kan göra över så vagnen blir snyggt rödprickig...
Skulle vara kul om man kunde köra upp på såna båtar. Som på ett plattformsspel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in