2014-03-16, 20:59
Bannlyst
Dom flesta fick herpes redan av sina föräldrar men det är inget dom vill tänka på.
Nu vet jag inte hur jobbigt just underlivsherpes är men värre sjukdomar än så kommer man garanterat drabbas av i livet så nej det är ingen big deal.
Citera
2014-03-16, 22:27
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Jag har herpes i underlivet sedan jag var 16. Okänt hur jag fick det egentligen.

Sedan dess har jag haft flera långa relationer och även fött två barn. Jag har hittills inte smittat någon med herpes, men det gäller att vara försiktig och uppmärksam på kroppen. Har jag minsta känning (ömhet, småsår etc) så avstår jag helt sex tills jag vet om det är herpes.

Jag har alltid varit tydlig med mina partners INNAN vi ens kommit innanför trosorna, men jag har även brerättat lite om hur extremt sällan jag har det etc. Skulle aldrig falla mig in att ha sex utan att berätta om min herpes. Hur skulle man sedan kunna ta upp det? Det är ju nästan våldtäkt att INTE berätta eftersom partnern kanske skulle backat ut om h*n visste...

Hittills har ingen backat ur pga jag varit öppen med det.

Och nu har jag ju en man så nu hoppas jag slippa berätta för flera.
Citera
2014-03-17, 00:30
Medlem
Elementarts avatar
Jag är inte så kunnig när det gäller könssjukdomar. Hur vanligt är herpes egentligen? Men om det var en person som jag faktiskt var intresserad av, och tyckte om väldigt mycket där det också fanns en chans till ett långvarigt förhållande så skulle jag inte bli avskräckt om min partner hade herpes.
Citera
2014-03-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icvc
Fan vad tråkigt! Personligen kan jag inte ens ha en kille med munherpes, är oerhört rädd för sådant. Men jag är väl också lite hyprokondiker...

Med tanke på att mer än 80% av befolkningen bär på viruset, har du redan varit med killar med herpes, samt har du det förmodligen även själv.

Själv skulle jag förmodligen ljuga om det, eftersom okunskap och fördomar är så vanliga. Människor är dumma i huvudet.
Citera
2014-03-17, 00:51
Medlem
Happoradios avatar
Jag hade inte sagt ett skit. Hade min nya partner blivit smittad och anklagat mig hade jag vänt på diskussionen och låtsas som att det istället vart min partner som smittat mig Se bara till att smitta den jäveln tidigt i förhållandet annars kan det bli diskussioner om otrohet hitan och ditan
Citera
2014-03-17, 02:55
Medlem
Slints avatar
Visst att många kanske inte skulle vilja ha sex med någon som har herpes vid typ ett one night stand.. men är det så att du börjar få känslor för någon, då är det bara att offra sig.. man kan fan inte köra kondom hela tiden i ett förhållande.. Herpes är inte så jäkla farligt, visst det är jobbigt om man får utbrott, men sen resten av tiden existerar det typ inte. Knulla mer!
Citera
2014-03-17, 02:56
Medlem
NovaOculuss avatar
Ja, det är en big deal. Herpesmänniskor tar jag inte i, inte ens med tång.
Citera
2014-03-17, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Ja, det är en big deal. Herpesmänniskor tar jag inte i, inte ens med tång.

Herpesmänniskor har du redan tagit i, utan tång. Rent statistiskt sett.
Citera
2014-03-17, 06:33
Medlem
Ja menar om nu den där 5 dagarskuren han pratar om, bör det ju inte vara nån fara att ligga utan kondom. Bara såren är väck och det bör dom ju bli tillslut.
Citera
2014-03-17, 06:41
Bannlyst
Herpes är vidrigt. Personer som inte skulle bry sig är folk som själva har herpes. Jag skulle aldrig i livet ha sex med en kille som har herpes, fy fan vad sunkigt!
Citera
2014-03-17, 11:10
Bannlyst
Berätta det för nya partnern men det är inte som aids eller något så för mig är det okej. Det smittar inte om du inte har utslag av herpes och har sex när sjukdomen blommar har jag för mig.
Citera
2014-03-17, 17:21
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Herpes är vidrigt. Personer som inte skulle bry sig är folk som själva har herpes. Jag skulle aldrig i livet ha sex med en kille som har herpes, fy fan vad sunkigt!
Men nån med klamydia skulle du gladeligen suga av, eller hur? Sen är risken rätt stor om du har ett aktivt sexliv att du nån gång ligger med någon som har herpes utan att du vet om det. Så ta din pryda lilla rumpa någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in