Citat:
Ursprungligen postat av
sven33
Kan du förtydliga vad era teorier som involverar att planet landat exakt är? Det enda jag har sett från er är extremt otänkbara teorier.
Det har ju presenterats ett otal gånger men jag kan dra det snabbt igen:
1. Planet landar för att sedan bestyckas med massförstörelsevapen, för att sedan leverera detta till exempelvis New York, London, eller annat möjligt mål. Varför göra så här då? Du skulle ju knappast kunna få ombord ett kärnvapen på ett flyg i exempelvis Kuala Lumpur, eller hur? Plus att nu har de en 777a i så fall som är precis som vilket annat passagerarplan som helst, som flyger in och ut ur bland andra städer - New York. Så med rätt kompetens, kanske man skulle kunna se till så den kan komma in utan att bli nerskjuten. Är detta rimligt? Nej, men är det rimligt att planet överhuvudtaget försvinner? Nej. Var 9/11 rimligt? Nej, hände det ändå? Ja.
Förstår du mina tankegångar? Man kan ju knappast avfärda teorin helt och hållet, även om sannolikheten inte är den största. Men vad har man att gå på nu egentligen? Det blir ju inte mycket vettigt kvar att gissa på.
2. Annan teori från mig, som jag tog upp mer som en helt genial handling (egentligen), att man bara behöver lyfta med planet igen, fullt med passagerare och flyga mot USA, eller Kina eller whatever.
Om det är en terroaktion så behöver inte terroristerna mörda en enda människa, det skulle USA eller Kina eller whatever, göra åt de genom att skjuta ner planet när det närmar sig tänkbara mål.
Scenario 2 är så enkelt att genomföra att de skulle kunna göra det när som helst, förutsatt att planet redan har landat. Man har ju redan kommit över ett plan fullt med passagerare och kommit undan med det, så tillvida planet inte ligger på havets botten.
Citat:
Det andra som tagits upp är att planet kapats och landats för att användas i en terrorattack. Den här teorin är ännu mer hjärndöd. Hur har ni ens tänkt att detta ska gå till? De har kapat ett plan och mot all jävla förmodan lyckats landa den någon stans i säg Pakistan utan att någon märker. Then what? Nu är du tillbaka på ruta noll. Det hade varit tusen gånger enklare att bara stjäla ett tomt plan i ett land med mindre flygsäkerhet om det nu var det du behövde.
Ett passagerarplan av typen 777a är ju betydligt mer vanlig in och ut ur exempelvis New York, än några konstiga ovanliga små plan som är stulen från något arabland eller liknande. Plus att du måste kunna ta dig till andra sidan jordklotet med den, så den måste klara långa sträckor.
Citat:
Om syftet med en kapning var att använda planet i terrorattack (vilket är fullt möjligt) så är det enda tänkbara scenariot att attacken skulle utföras i samband med kapningen.
Inte om du vill bestycka den med massförstörelsevapen, för då måste du mellanlanda, och då är vi där återigen.