Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Och medan ni var inne på totalhaveri och crash och annat idiotiskt, där det var otänkbart att piloten ens var inblandad. Så skrev jag följande, för hela 6 dagar sedan:
"Kanske skulle ändrat "kraschat" till "försvunnit" i trådrubriken? Ingen vet någonting. Den skulle lika gärna kunna vara kapad och "stulen", därmed flugen någonstans."
Istället för att vara en "dålig förlorare" och gå runt och må dåligt för att någon haft mer rätt än dig, så behöver du inte kasta skit på den som haft mer rätt än dig.
Det jag misstänkte, baserat på det fakta som fanns då, för 6 dagar sedan. Det är idag allmänt kännt att det är så det förmodligen gått till. Det är alltså den bästa bild vi kan få av händelsen idag.
Hade jag TUR? Tur skulle det ha varit om jag HELT VILT gissade. Mina teorier var redan då baserade på fakta vi kände till för tillfället. Sen var det, åtminstone enligt mig själv, extremt lätt att räkna ut vad som var mest sannolikt.
Tydligen har vissa svårigheter att få samma "siffror att gå ihop".
Kan du förtydliga vad era teorier som involverar att planet landat exakt är? Det enda jag har sett från er är extremt otänkbara teorier.
Det fösta som tagits upp är en gisslandsituation för att utpressa flygbolaget/myndigheter på pengar. Denna teori är helt hjärndöd. För det första blir det ju väldigt svårt att förklara varför inte kaparna i sådana fall hört av sig. Sedan finns det ingen som helst möjlighet att komma undan med något sådant. Omvärlden med USA i spetsen skulle aldrig vika sig och betala ut några pengar. Det finns en anledning till att terrororganisationer slutade med flygkapningar i ett försök att få in pengar för flera decennier sedan. Redan på den tiden gick det alltid åt helvete och idag vore det oändligt mer omöjligt.
Det andra som tagits upp är att planet kapats och landats för att användas i en terrorattack. Den här teorin är ännu mer hjärndöd. Hur har ni ens tänkt att detta ska gå till? De har kapat ett plan och mot all jävla förmodan lyckats landa den någon stans i säg Pakistan utan att någon märker. Then what? Nu är du tillbaka på ruta noll. Det hade varit tusen gånger enklare att bara stjäla ett tomt plan i ett land med mindre flygsäkerhet om det nu var det du behövde.
Om syftet med en kapning var att använda planet i terrorattack (vilket är fullt möjligt) så är det enda tänkbara scenariot att attacken skulle utföras i samband med kapningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
BleAivano
Så är det.
2012 så var det i snitt 30'000 flighter varje dygn, tänk då om alla flighter ska skicka
den information som sparas till
FDR och
CVR, var 5:e minut.
Även om långtifrån alla flight flyger inte samtidigt men det skulle ändå röra sig om en ofantlig mängd
data som hela tiden skulle behöva skickas via satellit till en stor serverpark någonstans.
Den kapacitet finns inte helt enkelt inte hos satelliterna.
Nej, så är det verkligen inte. Jag flög Emirates A380 nyligen och satt och surfade upp mångdubbelt så mycket bandbredd som det hade behövts för att skicka "svarta lådans" information var 5e sekund under den aktuella flighten.
Det kostade mig 10 dollar.