2014-03-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cia222
Fick en intressant uppgift idag om en person som varit i Thailand vid tidpunkten för flygplanets försvinnande. Personen hade varit ute och rökt på balkongen till sitt hotel mitt i natten, när ett stort flygplan sniffade lågt över hustaken rakt över honom. Jag läste om att dom nu tror att planet passerat Thailand.

Om ett så stort plan flyger lågt märks det och då talar man inte om sniffning.

Men men har planet flugit över Thailand mitt i natten så har säkert nattsuddare sett det om det var stjärnklart men inte tänkt något mer på det. Det intressanta i detta är vilken riktning planet flög västerut,norrut eller söderut
Citera
2014-03-16, 20:49
Bannlyst
Fler än jag som längtar tills filmen om det här kommer? Men det förutsätter nog att dom hittar planet, annars blir de ju ett jävla dåligt slut på den..
Citera
2014-03-16, 20:50
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vad har jag hittat?

http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/128148

Det är gammalt, och avfärdat
Citera
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Sjävlklart har han inte gått runt med en yxa och mördat en efter en. Skulle passagerarna sitta på kö för att bli halshuggna, utan att göra motstånd, eller?

I så fall har han flygit på ett sätt som gör att de tuppat av/dött av syrebrist eller vad det nu skulle kunna vara.

Men om han HAR landat, så slipper ju piloten göra ett dugg, då finns andra inblandade som tar hand om att mörda passagerarna.

Jag säger bara snälla någon, det sker ju terrordåd dagligen. Sätter man på TV'n så är det första man hör att 30 pers har dött i ett bombattentat ...hela världen är ju uppfackad med alla terror.

Tror du verkligen det spelar någon roll för terrorister att döda 200 ytterligare personer? Förstår inte logiken bakom ditt tankesätt.

Dagligen mördas oskylida människor, men just flight MH370's passagerar måste skonas, de är ju SÅ speciella för terroristerna.
Jaha, så bara för att terrorister har haft ihjäl mängder av oskyldiga människor genom att spränga sig samt oskyldiga i luften i ett ögonblick så kommer kaptenen på detta flygplan nödvändigtvis inte ha några problem att låta det tynga ner hans samvete?
Citera
Medlem
Jaro Paros avatar
Kan inte transpondern sluta fungera på grund utav tekniska skäl (säg kabelbrand?) utan att någon initial reagerar?

Kan det vara så att transpondern var den första enheten som rök utan att kaptenen han reagera och när han väl förstod att något var galet hade resten av elektroniken slagit av så han inte kunde kontakta marken?

Då är det väl det vettigaste alternativet att vända om och hoppas att närmsta flygplats för att försöka landa? Men dom förlorade snabbt kontrollen över spakarna och planet flög den bit den kunde innan den plumsa i vattnet?

Är det möjligt?

Efter ha sätt lite dokumentärer på Youtube får jag intrycket att allt kan slås ut väldigt snabbt.
Citera
Medlem
Summerbirds avatar
NASA ger sig in i jakten:

Citat:
NASA has decided to help find the search for the missing Malaysian Flight MH370 that seemed to have vanished into thin air on March 7th this year. The involvement of NASA would be of immense help as they could gather and analyze data and images from their extensive satellites.

http://www.thealmagest.com/nasa-pitches-in-on-the-hunt-for-missing-malaysian-flight-mh370/11244
Citera
2014-03-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Man kanske också ska påminna om att det material vi har tillgång till inte ger nån som helst anledning att formulera en trovärdig hypotes om kapning för att landa planet och senare använda det för ett terrordåd. Inte heller kidnappning eller att råna planet på värdefull last (och massakrera 200 människor på kuppen) stöds av något annat än otroligt lösa spekulationer. Det måste till något mer än det vi har nu för att inte sätta krasch i havet som mest troliga svar på vart planet har tagit vägen. Allt annat är definitivt foliehattande på hög nivå.

Nåväl! Vi vet ju iaf. att transpondrar slagits av i ett "kritiskt/perfekt/väl genomtänkt" läge.
Citera
2014-03-16, 20:52
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nu stod det i expressen att acars OCH transpondrar var avstängda när piloten sa godnatt. Att piloten då måste ha varit medveten om at detta stängts av och sen sagt godnatt.

En liten fråga.
det har ju sagts at planet fortsatte pinga i några timmar och det är acars som pingar,,
hur ska dom ha det är acars på eller av??

expressen som skrivit fel eler kan acars också stängas av och är det nya fakta och det har inte pingat alls??

http://www.expressen.se/nyheter/sa-lat-sista-halsningen-fran-malaysiska-planet/

Acars har inte rapporterat något, men satellitlänken den använder har pingat med automatik för att hålla sig 'online' mot satelliterna.

Man stängde av Acars och transpondern och sa sedan gonatt.
Citera
2014-03-16, 20:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så jag föreslår att du ägnar dig åt att försöka tolka den information som kommer fram istället för ditt självupptagna dravel om din egen contra andras logiska förmåga

Och medan ni var inne på totalhaveri och crash och annat idiotiskt, där det var otänkbart att piloten ens var inblandad. Så skrev jag följande, för hela 6 dagar sedan:
"Kanske skulle ändrat "kraschat" till "försvunnit" i trådrubriken? Ingen vet någonting. Den skulle lika gärna kunna vara kapad och "stulen", därmed flugen någonstans."

Istället för att vara en "dålig förlorare" och gå runt och må dåligt för att någon haft mer rätt än dig, så behöver du inte kasta skit på den som haft mer rätt än dig.

Det jag misstänkte, baserat på det fakta som fanns då, för 6 dagar sedan. Det är idag allmänt kännt att det är så det förmodligen gått till. Det är alltså den bästa bild vi kan få av händelsen idag.

Hade jag TUR? Tur skulle det ha varit om jag HELT VILT gissade. Mina teorier var redan då baserade på fakta vi kände till för tillfället. Sen var det, åtminstone enligt mig själv, extremt lätt att räkna ut vad som var mest sannolikt.

Tydligen har vissa svårigheter att få samma "siffror att gå ihop".
Citera
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Det är gammalt, och avfärdat

länk på det?
Citera
Medlem
Skulle planet ha kunnat nå afrikas horn/somalia?
Citera
2014-03-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Döda dem?

Det skulle vara mycket enkelt att göra båda saker. Men han behövde inte ens bli av med passagerarna iom att dörren till cockpiten är omjölig för passagerare att bryta igenom.

Även kaparna vill kanske leva så länge som möjligt , även om de misslyckats med sitt uppdrag.
och ser de en annan utväg så låter de piloterna flyga så länge som möjligt.

Jag vill gärna ha en källa på att dörren till cockpiten skulle vara omöjlig att ta sig igenom på sex timmars tid. Det är väl knappast en kassaskåpsdörr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in