Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMystica
Fast det innebar ju inte planet inte kraschat. Aven om deras motiv var att landa planet nagonstanns sa kan det ju ha kraschat iaf, likt 4:e 9/11 planet te.x
Självklart innebär det inte att planet inte har crashat. Det håller jag med dig om till 100%.
Men därför vill jag återigen be alla försöka se det logiskt, enligt sannolikhetsläran.
Väldigt många här vill SÅ fort avfärda att planet landat och det är alltid foliehattvarning på de som tror det är mest sannolikt. Men jag kan för mitt liv inte veta hur deras tankegångar går?
Alltså rent logiskt, med den fakta vi har idag, så är det ju inte det mest sannolika.
Att det låter GALET att han landat, det är en heeelt annan sak. Jag tycker hela historien är ju helt galen och sjuk, låter osannolikt. Skulle någon frågat mig om något sådant här kan hända dagen före nyheten kom ut första gången, hade jag sannolikt svarat: "Nej det tror jag ju inte förstås, man borde ha såpass koll på flygplan via radar etc. att man inte bara kan smyga omkring med en stor jet."
Men det kan man ju tydligen.
Därför kan man ju tydligen också landa ett plan.
Jag vill alltid i största mån se till vad som är logiskt i första hand, vad som är sannolikt, och åsidosätta andra känslor och uppfattningar - hur korkat eller galet det än låter.
Jag tror vi gör mer "nytta" genom att gå vidare på spår som kan leda någonvart för att fundera ut var det eventuellt kan finnas passagerar levande, än att ställa oss in på en teori som innebär att de ligger i havet och blir fiskmat. - återigen, för att det är mer sannolikt, inte för att "det är ändå människor det handlar om".