Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Om piloten begått självmord och störtat planet medvetet så undrar man varför
- han i så fall steg till 45.000 fot (det går útmärkt att kväva ihjäl passagerarna på 30.000)
- varför han stängde av transpondern
- varför han flög fram och tillbaka och fortsatte flyga i flera timmar
Han måste ha varit rejält galen i så fall.
Att piloten kapat planet och medvetet landat det någonstans känns i så fall troligare, även om jag fortfarande tycker det känns mer sannolikt att det kraschat någonstans och att det inte är självmord. Men även i detta fall är det svårt att förklara varför transpondern stängts av och planet gjort alla dessa manövrar.
Jag är glad för att du inser att det är troligare att han i så fall landat planet.
Men vad jag fortfarande inte förstår, är varför du tycker det känns mer sannolikt att det kraschat??
Självmord tycker jag är praktiskt taget helt uteslutet.
1. Det kan han göra hemma i ensamhet.
2. Det kan han göra rätt ner i Kuala Lumpur efter takeoff om han dessutom vill ta med sig en del av stadens invånare - vilket han INTE gör.
3. Det han kan göra så fort han kommit ut på öppet vatten - vilket han INTE gör.
Vad är då sannolikheten att han skulle kapat planet och sedan av misstag crashat det?
4. Sannolikheten är
nästan precis lika liten som för vilket flygplan som helst, då inget tyder på att det var fel på detta plan överhuvudtaget.
5. Kan han gjort det med MENING? - fullkomligt ologiskt - se åter punkt 3.
Jag är fast besluten. Med DEN fakta vi har IDAG, är det enskilt mest logiska att planet är landat, av vilken anledning? Vet vi inte.
Efter en teori skulle det vara värdefull last som en kartell har velat åt och kapten var med på noterna - förmodligen för en stor summa pengar.
Men med tanke på vad som skrivits om kapten så är det ganska troligt att det ändå handlar om någon terroraktion.
Men att planet är landat någonstans, är mer troligt idag än att det har crashat. Det är vad fakta pekar på idag, punkt.