Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Noterar att du och din kompis nu försöker bortförklara problemet med paradigmet istället för att som du igår gjorde genom att förneka det. Jag debatterar inte varför det finns utan påpekade bara din uppenbara lögn: "Ingen är tvingad att hålla sig till något paradigm"... återigen den kommer hålla länge. Man tackar. Har du några fler?
Suck. Säg att vi har utvecklar världens bästa bil, det finns hundratals analyser som instämmer att den är säkrast snabbast bromsar bäst skönast att sitta i mm.
Sen kommer någon och säger! Hej farfar sa att spagettimonstet konstruerade den bästa bilen i världen vi hade den men skrotade den för 2000 år sedan!
Men varför är detta den bästa bilen?
Farfar sa det! Och han skrev ned det i en bok!
Men vad har du för belägg för att denna bil skulle vara bättre än vår toppmoderna bil som står här? Allt vi kan mäta visar ju att vår modell stämmer!
Nån skrev det på dehär forumet också! Bästabilen.org
Nä nu får du ge dig, du får lägga fram lite bevis att denna bil var bäst!
Nää vadå ni är ju som en religös sekt! Ingen får ens komma och sägs att nån annan bil är bättre än er!
Nej det är inte så vi menar, men för stt vi ska kunna utvärdera din modell måste du ju komma med någon form av konkreta bevis och inte bara svammel om gammelfarfars bok!
Buhuuu vi får inte lära ut att vår bil är bäst alla är emot oss vi vet att bilen år bäst! Det står ju i boken! Och ninhar ju faktiskt inte visat att den röda färgen är den bästa nånsin! Två professorer la fram olika bevis, en sa att den var starkast men inte snyggast, och en sa att den höll lystern längst men var sämre än en annan färg på att sitta kvar! Det öe ju ett bevis på att vår alternativa bil är bäst!!!
Lungna dig nu! Om du tittar på de sjävklara faktorerna av vad vi vet och dessutom räknar med att alla unika egenskaper kanske inte passar 100% (kanske också beroende på att vi inte har perfekta mätinstrument) så passar modellen mycket bättre än någon annan modell! Speciellt din eftersom du inte har några belägg över huvud taget!
Men vadå, ni kan inte rada upp alla kompoenter i motorn och förgasaren är ju irreversibelt komplex! Det visar ju att min modell är mycket troligare!
Ok visst vi har inte alla detaljer om exakt hur förgasaren är uppbyggd i detalj, men vad vi kan se är tydliga samband av en kontinuelig utveckling. Vi har hittat bilar på skroten som har en något enklare modell av förgasare än den som finns idag! Gräver vi ännu djupare finns det ännu enklare exempel! Vi har tom gamla levande exemplar som har en motor med bara en mindre del av förgasaren, inget och är utan elektroniskt insprut! Trots det fungerar den som förgasare nog för att bilen ska kunna köra!
Ja men om man tar bort ytterligare något från bilen! Då kommer den ju inte fungera! Min bil är bäst! Den var ju byggd av en gubbe i himelen! Bäst!
Har du någrs belägg!??
Det står i forumet bästabilen.org. Och i min farfars bok!
Vi vill ha konkreta bevis såsom en grov ritning av motorn?
Buhuu ni låter inte såna som oss lära ut i skola. Att vår
Bil är bäst! Ni är ju som värsta sekten! Ingen får ens yttra sig om att det finns en alternativ bil! Då blir man utkastd från biltidningen!
Vi önskar ju bara konkreta bevis!
Jamen de står ju att den är bäst i farfars bok! Ni har ju förresten ingen exakt beskrivning av hur den första bilen nånsin kom till! Det betyder ju att er modell är fel och min är rätt.
Ja. Såhär håller det på!