Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Varken clark eller den han bjöd in överhuvudtaget nämnde religion, utan det brott man begick var att man la fram "fel" fakta.
Nej, du förstår tydligen inte vad som hände.
Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Bl a det jag nyss gav exempel på. Professorer får foten om dom inte lär ut evolutionsteorin som ett faktum,
Vilken professor menar du nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
tidskrifter anställer hellre evolutionister även i dom fall IDare är mer kompetenta. Bara för att dom tycker fel.
Det finns i verkligheten inget som kan kallas "evolutionister". Att en vetenskaplig tidskrift inte vill anställa personer som aktivt förespråkar pseudovetenskap är kanske inte så märkligt. Tidskriften heter inte Pseduoscientific American.
Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Universitet har som krav att man ska bekänna sig till evolutionistreligionen för att överhuvudtaget få ut sina examen. osv osv.
Jag förstår att det kanske kan vara svårt att ta till sig för de för vilka religion är en stor del av deras världsbild, men det finns inga vedertagna definitioner av vad religion är, under vilka personer som accepterar evolution kan sägas vara religiösa eller kan klumpas ihop till en religion.
Vänligen sluta med detta retoriska trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Nu har du skelat ihop dröm med verklighet igen. Är det talkorigins läroplan du syftar på?
Nej. Precis som jag säger så avser jag skolverket. De är som sagt tydliga med att ID inte får läggas fram som ett vetenskapligt alternativ till evolution.
Vilket verkar rimligt eftersom det inte är det.
PS: hur i hela friden fick du "Skolverket" till "talkorigins"?