2014-03-15, 21:53
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Rapporterades väl via Kinesiska media (av någon outgrundlig anledning)? Jag vill minnas att kaptenen inte är någon ungdom (så hur kan han ha 3 barn som bor hemma?) och tvivlar på att detta utlöst ett beslut att ta livet av 240 oskyldiga som hämnd? När jag själv var i liknande situation hade jag möjligen fantasier om att ta min f. d. fru av daga men ingen annan.

Säger inte att det är omöjligt men att jag har starka tvivel på att detta skulle vara orsaken

Ungdom och ungdom. I övre medelklassen/ överklassen är det vanligt att en 53 årig man fortfarande kan ha tonårsbarn hemma. Skilsmässoffer kan råka in i psykosliknande tillstånd.
Citera
2014-03-15, 21:55
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja mycket talar för att den ena kaptenen haft ihjäl den andra. Låst dörren och flygit mot självmordet. Vem vet varför ? Psykiska och ekonomiska problem? Kanske ville vara säker på att familjen fick ut livförsäkringen genom att försvinna totalt.
Det första scenariot jag tänkte på var Egypt Air Flight 990 som 1999 lyfte mot Kairo efter en mellanlandning i New York.
Fimpade radiokontakten och piloten skickade planet ner i Atlanten.
Men den stora skillnaden här är att 990 följde kursen,så man kan undra varför piloten på MH370 måste vända om planet för att begå självmord?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sorry, jag kan inte räkna ut hur det skulle leda till världskrig

Du tror att kineserna och Kina bara kommer sitta och titta på när USA spränger deras medborgare åt helvete? Och inte bara en eller två personer heller, utan ganska många milt sagt.

Det där skulle definitivt kunna trappa upp ett krig. Återigen, det är inte bara kinesiska nationaliteter där, utan även andra. USA skulle få så många länder emot sig så att ja, återigen, ett tredje världskrig är ganska sannolikt inom överskådlig framtid i sådana fall.
Citera
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det första scenariot jag tänkte på var Egypt Air Flight 990 som 1999 lyfte mot Kairo efter en mellanlandning i New York.
Men den stora skillnaden här är att 990 följde kursen,så man kan undra varför piloten på MH370 måste vända om planet för att begå självmord?
Läs mitt förra inlägg.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Egentligen behöver terroristteorin inte vara så komplicerad, men ändå ge förödande konsekvenser för världen.

Lek med tanken att planet dyker upp igen, fulltankad, på väg mot USA. Där behöver inte ens finnas massförstörelsevapen.

Planet har väl över 200 personer ombord, med blandade nationaliteter, de flesta från Kina.

Vad händer därnäst?

Enkelt att räkna ut.

Bara lek med den tanken alltså. Om planet har landat, behöver man inte göra någonting mer än att lyfta igen, för att praktiskt taget starta ett tredje världskrig.

Förstår ni vidden av det? Skulle det vara så, så är det ju helt genialt, men samtidigt fruktansvärt.
Detta är en trolig delförklaring.

Det börjar emellertd luta åt att planet landas, stealthbehandlas och skickas upp igen med kärnvapen eller 112 ton biokemiska stridsmedel....
Citat:
Pirated’ Boeing 777 may return to skies as stealth nuclear weapon

Turning a Boeing 777 into a nuclear, chemical or biological weapon

A Boeing 777 is a very large aircraft and can obviously be outfitted with a wide variety of weapons systems by anyone with sufficient knowledge and technical skills (not to mention a soul of pure evil).

According to the Boeing website, the 777 has a “revenue payload capacity” of 112 tons, or about 102,000 kg.

http://www.prisonplanet.com/flight-370-passengers-may-still-be-alive-pirated-boeing-777-may-return-to-skies-as-stealth-nuclear-w eapon.html
Citera
2014-03-15, 21:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ungdom och ungdom. I övre medelklassen/ överklassen är det vanligt att en 53 årig man fortfarande kan ha tonårsbarn hemma. Skilsmässoffer kan råka in i psykosliknande tillstånd.

Som sagt, jag sa att jag inte finner det troligt för en mogen man. Möjligt, javisst (men psykos? Nä där tar du allt i).
Men då lär väl alla teorier om hur välplanerat dådet vara kollapsa som ett korthus? Var tydligen bara slumpens ingivelse?
Citera
2014-03-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Om inte planet hittas blir det svårt att utreda vad som hänt. Knäpp pga frun samtidigt som han sitter han med en livförsäkring.

Sjuka saker sker.....
Citera
2014-03-15, 21:57
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
En karta som visar hur långt flygplanet kunde flyga, och samtidigt visar var satelliten hade täckning.
Planet finns troligast där det är både blått och grönt påstår personen som gjort kartan.

http://www.ellipsoid.org/mh-370-last-known-position
Citera
2014-03-15, 21:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du tror att kineserna och Kina bara kommer sitta och titta på när USA spränger deras medborgare åt helvete? Och inte bara en eller två personer heller, utan ganska många milt sagt.

Det där skulle definitivt kunna trappa upp ett krig. Återigen, det är inte bara kinesiska nationaliteter där, utan även andra. USA skulle få så många länder emot sig så att ja, återigen, ett tredje världskrig är ganska sannolikt inom överskådlig framtid i sådana fall.

Ja inte tror jag kärnvapenmissilerna kommer att börja flyga hitan och ditan
Citera
2014-03-15, 21:59
Medlem
Citat:
Du förstår väl vad som skulle hända om planet lyfte igen och flög västerut.

Någon måste "ta tag" i "problemet" omgående.... och det kan man ju gissa vilka som gör.

I klartext. De länder som skulle känna sig hotade, skulle helt enkelt få skjuta ner planet. Troligaste scenarion är att ingen skulle våga röra planet (förutom möjligtvis Frankrike, Tyskland) mer än Storbritannien om planet var på väg mot exempelvis London, eller USA!

Vem annars vågar skjuta ner ett plan fullt med oskyldiga kineser? För att inte nämna de andra nationaliteterna ombord.

Skjuter USA ner planet när det närmar sig USAs fastland... ja, återigen, man kan ju räkna ut vad det skulle leda till i slutändan.

Ingenting hade hänt såklart. Världskrig? Vad ska Kina göra ifall USA inte betalar tillbaka alla skulder? Kinas ekonomi kommer att rasa i botten utan USA. Dessutom har de ingen chans att vinna ett krig mot dom heller.
Citera
2014-03-15, 22:00
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om inte planet hittas blir det svårt att utreda vad som hänt. Knäpp pga frun samtidigt som han sitter han med en livförsäkring.

Sjuka saker sker.....
Precis. Och djupet på vattnen i den indiska oceanen är betydligt större.
Citera
2014-03-15, 22:01
Medlem
Vad gäller Freescale så är det ett amerikanskt företag. Jag har inte sett några belägg för att de sysslar med elektronisk krigföring, men om så är fallet så utförs det garanterat inom landets gränser och inte av kineser. Amerikanska regeringen skulle nog inte gilla det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in