Nu har jag suttit och läst nästan hela tråden här, och måste säga att jag är lite förvånad att Iranteorin hamnat i skymundan så snabbt. Någon här tipsade om användaren @flyingwithfish på Twitter, och han har tydligen nån insider info via Dept of Homeland Security som säger att planet har visst landat tryggt och säkert och att piloten/erna är synnerligen inblandade. Han och några andra påstår att planet finns i Iran, ev i närheten av Isfahan. Det finns några som twittrat om Iran redan för fyra dagar sen, med hänvisning till DHS, men att myndigheterna måste hålla det tyst. Div satellitbilder från Kina och Andamanspåret och jordbävningen är alla smoke screens för att köpa tid med kaparna och förhandla om gisslan. Därmed inte sagt att alla lever i nuläget men killarna från Freescale ska man inte avfärda så snabbt.
Länk till @flyingwithfish karta:
https://twitter.com/flyingwithfish/status/444736126482272256
Redan dag två var det någon som kommenterade på Huffington Post att planet kunde likväl ha kapats och förts med piloternas hjälp till något "säkert" ställe och att myndigheterna förhandlade med dem i smyg. Egentligen ganska naivt att tro att tom USA inte vet vart planet är, tror knappast att myndigheterna berättar helt öppet om varje steg de tar och varje ledtråd de följer. Det här med att pilotens hem skulle ha rannsakats först idag är ju också lite halvkomiskt - ingen regering skulle väl fucka upp ett sådant spår, eller? Dåligt skött, JA, men självklart får inte media och oss vanliga civila veta PRECIS allting. Det vore ju absurt.
Och alla verkar vara eniga om att Freescale employeesen besitter något i kunskapsväg som många vill komma åt... Ev en konspiration mellan Iran och Malaysia... Kolla på @angela_stalcup. Weird shit, jag vet...