Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
Den ena av de misstänktas sambo misstänker/anar/vet direkt att VB är död. Den ena av de misstänkta brukar köra henne hem och var den sista som skickade sms till henne bara ett par h innan hon försvann. Han är även känd för att vara mycket hotfull, opålitlig, aggressiv, bristande impulskontroll och hade en infekterad och pågående konflikt med mordoffret. osv osv osv... OCH skulle självklart ha haft span på sig från dag 1!!!!!!!!!!!!!
Han är så pass pålitlig att man haft honom som ledare i massa år. Det tror jag inte hade funkat om han hade haft så pass bristande impulskontroll och varit så pass aggressiv. Dessutom vet du absolut ingenting om den "pågående" konflikten. Ingenting! Eller, vet du?
Om jag skulle anmäla en närståendes försvinnande så skulle jag säga - hen brukar aldrig vara borta så här! Jag skulle fått samma svar som alla andra, du får vänta 48 timmar, har hen inte kommit tillbaka då så kom och gör om anmälan.
Efter dessa 48 timmar går man dit igen och då tar det ytterligare timmar innan polisen sätter igång eftersom det är en jäkla massa papper som ska fyllas i, sen tar det ytterligare timmar innan man börjar misstänka eventuellt brott, då tar det ytterligare timmar medan man kollar upp om det ev. finns någon misstänkt. Då har personen varit borta ca 4 dygn.
Det är inte rimligt att sätta span från dag 1 om man inte vet direkt att det fanns en uppenbar hotbild mot henne, vilket inte fanns. Nej det fanns inte, kom inte och påstå att några bråkiga sms och lite bråk via FB var hot mot VB.
Jag menar uttalade hot, alvarliga hot, inte lite kärleksgnabb och otrohetstjafs. Det är inte hot.
VB var inget undantag från verklighetens Sverige. Tyvärr.