Citat:
Ursprungligen postat av
getbusy
Ja du har rätt, det är det enda som talar emot min teori. Men jag kan heller inte hitta mycket som talar för att något annat skulle ha inträffat. Jag tror på totalt elhaveri och utan el ingen transponder inget alls-man förvinner. Sen tycker jag att det är lite konstigt att man inte har hittat bråte, men havet är stort och strömt så det är inte överdrivet konstigt heller, iallafall inte så konstigt när man ser vilka galna spekulationer andra kör med.

Det finns saker som tyder på att planet har flugit från platsen, bland annat radarekon från primärradar, även om man inte kan vara 100% på att det är från det här planet. Om det inte är från MH370 så måste dessa radarekon komma från något annat okänt flygande objekt.
Sedan har vi uppkopplingarna från motorerna, men detta är väl inte helt bekräftat ännu.
För övrigt kan man säga att det inte finns mycket som tyder på att det skulle varit terrorister på planet och inget verkar ha varit fel på planet och vädret var utmärkt. Sedan slogs sändare av med ganska långt mellanrum. Ingen nödsignal sändes ut. Detta tyder inte direkt på att planet plötsligt skulle fallit från skyn.