2014-03-14, 20:58
Medlem
J.R.s avatar
Att en olycka med krasch i i havet som konsekvens har medfört att geologiska instrument sk. seismografer gett utslag känns för mig som idiotspekulationer. Aftonblaskan skriver om detta.
En krasch mot vattenytan av ett flygplan kan väl inte hamna på en sådan mätare? Vad sysslar dom med?
Citera
2014-03-14, 20:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kan man stänga av den svarta lådan med eller är den helt mekanisk? Kan de finnas prioriterade lågströms-system på ett passagerarflygplan med?

Ja du kan stänga av den. Antingen kan du dra en yxa i den eller så bryter du strömmatningen.

Vad menar du med mekaniskt? Typ en fjäder man drar upp eller vad?
Nej, kraftkällan är inte "mekanisk".

Självklart finns det prioriterade system som inte drar så mycket effekt.
Och det finns även system som drar mycket effekt men samtidigt är väldigt "prioriterade".
Citera
2014-03-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Stand-by mode på were? Stand by mode hjälper inte om man dundrar i havsytan i mach 4. Vad tror du har hänt det har blivit kapat och landats på en hemlig landningsbana någonstans och nu håller dom 300 pers gisslan utan att säga det till någon för dom tycker det är kul? eller är det aliens som har varit i farten?

Det som talar emot din teori att planet bara skulle ha störtat rakt ner i sjön är att om detta skulle skett så borde det rimligtvis ha slagits i spillror mot havsytan och då borde det ligga en massa vrakspillror flytande på vattnet. Det kan till exempel vara stolar, skumgummi, isoleringsmaterial, bagage och flytvästar. Detta hittade man till exempel 4 dagar efter att Air France störtade i Atlanten.

Här har vi ett mindre sökområde och betydligt fler som söker, ändå har man inte hittat något än så länge.
Citera
2014-03-14, 21:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Att en olycka med krasch i i havet som konsekvens har medfört att geologiska instrument sk. seismografer gett utslag känns för mig som idiotspekulationer. Aftonblaskan skriver om detta.
En krasch mot vattenytan av ett flygplan kan väl inte hamna på en sådan mätare? Vad sysslar dom med?

Hur kan då krasch mot jordytan ge utslag 100 mil bort?
Citera
2014-03-14, 21:07
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det som talar emot din teori att planet bara skulle ha störtat rakt ner i sjön är att om detta skulle skett så borde det rimligtvis ha slagits i spillror mot havsytan och då borde det ligga en massa vrakspillror flytande på vattnet. Det kan till exempel vara stolar, skumgummi, isoleringsmaterial, bagage och flytvästar. Detta hittade man till exempel 4 dagar efter att Air France störtade i Atlanten.

Här har vi ett mindre sökområde och betydligt fler som söker, ändå har man inte hittat något än så länge.

Ja du har rätt, det är det enda som talar emot min teori. Men jag kan heller inte hitta mycket som talar för att något annat skulle ha inträffat. Jag tror på totalt elhaveri och utan el ingen transponder inget alls-man förvinner. Sen tycker jag att det är lite konstigt att man inte har hittat bråte, men havet är stort och strömt så det är inte överdrivet konstigt heller, iallafall inte så konstigt när man ser vilka galna spekulationer andra kör med.
Citera
2014-03-14, 21:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Sökområdet här är avsevärt större än i fallet Air France
Citera
2014-03-14, 21:17
Medlem
Superanonyms avatar
Detta påminner mig om plan 714 till Sidney... Bortförda till Rastapopoulos ö.
Citera
2014-03-14, 21:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superanonym
Detta påminner mig om plan 714 till Sidney... Bortförda till Rastapopoulos ö.

Kanske det finns Koks i lasten?
Citera
2014-03-14, 21:19
Medlem
http://blogs.seattletimes.com/today/2014/03/crash-of-flight-mh370-probably-not-responsible-for-seismic-signal/

-"Crash of Flight MH370 probably not responsible for seismic signal"

.
Citera
2014-03-14, 21:20
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Starta gärna en tråd i juridikavdelningen gällande att terrorism=stöld, säg till så hänger vi intresserade på över dit.

Vad dillar du om människa? Vilken idiot påstår att terrorism=stöld? Du själv eller?
Citera
2014-03-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ja du har rätt, det är det enda som talar emot min teori. Men jag kan heller inte hitta mycket som talar för att något annat skulle ha inträffat. Jag tror på totalt elhaveri och utan el ingen transponder inget alls-man förvinner. Sen tycker jag att det är lite konstigt att man inte har hittat bråte, men havet är stort och strömt så det är inte överdrivet konstigt heller, iallafall inte så konstigt när man ser vilka galna spekulationer andra kör med.

Det finns saker som tyder på att planet har flugit från platsen, bland annat radarekon från primärradar, även om man inte kan vara 100% på att det är från det här planet. Om det inte är från MH370 så måste dessa radarekon komma från något annat okänt flygande objekt.
Sedan har vi uppkopplingarna från motorerna, men detta är väl inte helt bekräftat ännu.

För övrigt kan man säga att det inte finns mycket som tyder på att det skulle varit terrorister på planet och inget verkar ha varit fel på planet och vädret var utmärkt. Sedan slogs sändare av med ganska långt mellanrum. Ingen nödsignal sändes ut. Detta tyder inte direkt på att planet plötsligt skulle fallit från skyn.
Citera
2014-03-14, 21:25
Medlem
PandorasAsks avatar
Kanske Inmarsat kan lösa gåtan vart planet flygit.

http://www.nytimes.com/2014/03/15/world/asia/missing-malaysia-airlines-flight-370.html?hp&_r=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in