2014-03-14, 18:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det kan ju vara så att USA (och Kina, Malaysia osv) gör mer än de låter journalisterna sladdra om, åtminstone i de fall vi talar om militära operationer för att befria en 200+ personer stor gisslan.

Om planet har landat så kan det ju ha tankat och ökat sin räckvidd ytterligare.

Absolut, det är ju diskretare än om det fyllt på mer bränsle innan start. Hur många flygplatser i regionen skulle hjälpa till med det som ett litet svartjobb på nattkröken utan att det uppenbarades?
Sry men jag har svårt att tro på detta rykte öht
Citera
2014-03-14, 18:51
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Absolut, det är ju diskretare än om det fyllt på mer bränsle innan start. Hur många flygplatser i regionen skulle hjälpa till med det som ett litet svartjobb på nattkröken utan att det uppenbarades?
Sry men jag har svårt att tro på detta rykte öht
Precis,det är ingen Cessna som man kan ta ner på ett kalhygge i djungeln direkt.
Citera
2014-03-14, 18:52
Medlem
Citat:
.

jo , men dom måste ha tankat innan dess i så fall.
Citera
2014-03-14, 18:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
.

Kanske inte men tog dom sig dit behövde dom ju knappast mellanlanda för bränsle heller?
Citera
2014-03-14, 18:53
Medlem
Citat:
Nya påståenden kommer från en känd journalist på den stora tidningen Wall Street Journal att satellitdata från flygplanet kan tolkas som att att planet har landat, åtminstone tillfälligt, och att den åsikten delas av andra amerikaner som undersöker kraschen.
http://sg.news.yahoo.com/missing-mh370-plane-could-landed-runway-based-data-090314442.html

Verkligen mystiskt. Datan tyder alltså på att sista "pingen" skall ha varit över vatten, på normal "cruising" höjd och planet skall INNAN det ha gjort nån form av "mellanlandning". Wow, jag säger bara... wow. Det är verkligen helt bizarrt. Har man stannat och tankat? Om man nu ville åka någon speciell stans, varför inte sno ett plan med tillräckligt med bränsle för färden?

Detta gör ju alla spekulationer om vart planet tagit vägen betydligt mer komplicerade. Stämmer uppgifterna om att planet befann sig över vatten efter 5e timmen kan vi i alla fall skrota min "tibet teori"
Citera
2014-03-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske inte men tog dom sig dit behövde dom ju knappast mellanlanda för bränsle heller?

Dom måste ha mellanlandat innan i så fall , bränslet hade aldrig räckt.
Citera
2014-03-14, 18:56
Medlem
Skulle dom ha kunnat tanka i luften? det låter ju dock osannolikt ,vilka skulle hjälpt dom med det.
Citera
2014-03-14, 18:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Precis,det är ingen Cessna som man kan ta ner på ett kalhygge i djungeln direkt.

"Ey Wang (vad heter Svensson därnere), fyll på med 50.000 liter jetbränsle. Tar du kreditkort?"

Låter faktiskt rätt udda
Citera
2014-03-14, 18:57
Medlem
Det har liknat Kalle Anka från dag ett.

Hur i helvete kan ett passagerarflygplan bara försvinna 2014? Blir min Iphone stulen så kan jag hitta den via ett enkelt AppleID om den så är på andra sidan jorden.

Ping var väl något man pratade om under andra världskriget?

Skrämmande att se vilka luckor det finns i flygets trafikövervakning mm.
Senast redigerad av Som-nam-na 2014-03-14 kl. 18:59.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom måste ha mellanlandat innan i så fall , bränslet hade aldrig räckt.

Hur vet vi det? Flygtiden vore 5 timmar
Citera
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Nya påståenden kommer från en känd journalist på den stora tidningen Wall Street Journal att satellitdata från flygplanet kan tolkas som att att planet har landat, åtminstone tillfälligt, och att den åsikten delas av andra amerikaner som undersöker kraschen:

http://sg.news.yahoo.com/missing-mh370-plane-could-landed-runway-based-data-090314442.html

Då är det ju här man kommer att hitta passagerarna.

Men alltså, detta börjar bli som Flygande Holländaren...
Citera
2014-03-14, 18:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det har liknat Kalle Anka från dag ett.

Hur i helvete kan ett passagerarflygplan bara försvinna 2014? Blir min Iphone stulen så kan jag hitta den via ett enkelt AppleID om den så är på andra sidan jorden.

Skrämmande att se vilka luckor det finns i flygets trafikövervakning mm.

Jag tror du överskattar både "Find my iPhone" och dina egna kunskaper om radiofrekvenser. Spola ner din telefon i muggen (gärna i Malaysia) och kolla vad programmet har att säga om var den är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in