Resultat: .
0%
röster
2014-03-14, 10:40
Medlem
cyberkalles avatar
Ja då blev det ett snabbt avslut på Hoeneß-affären då han sa till sina advokater att inte överklaga domen utan han väljer att ta sitt straff och går in i fängelse.

Han avgår med omedelbar verkan som ordförande i klubben.

Rakryggad gjort av Hoeneß och min respekt kommer du allt ha Mia San Uli.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-03-14 kl. 10:55.
Citera
2014-03-14, 10:54
Medlem
marc0p0l0s avatar
Översättning av Hoeneß offentliga brev:
Citat:
Efter att ha pratat med min familj har jag bestämt mig för att acceptera domstolens beslut i min skatteangelägenhet. Jag har sagt åt mina advokater att inte gå till överklagan. Detta på grund av mina åsikter kring anständighet, attityd och personligt ansvar. Att gömma undan skatter var mitt livs fel. Konsekvenserna för det här felet åtar jag mig nu.

Vidare avgår jag med omedelbar verkan ifrån positionerna som ordförande för FC Bayern München eV och som styrelseordförande i FC Bayern München AG. Jag vill därmed avvärja skadorna ifrån min förening. FC Bayern München är mitt livsverk och kommer alltid att förbli dit. Jag kommer att vara förbunden med den här fantastiska förening och dess människor på andra sätt, så länge som jag lever.

Mina personliga vänner och FC Bayern Münchens anhängare vill jag tacka ifrån mitt hjärta för allt stöd.

Uli Hoeneß

Har än så länge genererat stort stöd, även bland alla de som har varit emot Hoeneß. Kan bara sålla mig till dem, rakryggat och riktigt gjort!

Troliga presidentkandidater:
Hopfner (Bayernstyrelsen)
Stoiber (fd minister-präsident för Bayern)
Winterkorn (Volkswagen)
Hainer (Adidas)
Rummenigge (Bayernstyrelsen)

Tippar på Hopfner eller Stoiber.
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-03-14 kl. 11:04.
Citera
2014-03-14, 11:09
Bannlyst
Känslan är att någon dött.

@Ni som tror att Bayer i nuvarande slag har chans på kryss... -
Citera
2014-03-14, 11:37
Medlem
csts avatar
Uttalandet i sin helhet:
Citat:

Nach Gesprächen mit meiner Familie habe ich mich entschlossen, das Urteil des Landgerichts München II in meiner Steuerangelegenheit anzunehmen. Ich habe meine Anwälte beauftragt, nicht dagegen in Revision zu gehen. Das entspricht meinem Verständnis von Anstand, Haltung und persönlicher Verantwortung. Steuerhinterziehung war der Fehler meines Lebens. Den Konsequenzen dieses Fehlers stelle ich mich.

Außerdem lege ich mit sofortiger Wirkung die Ämter des Präsidenten des FC Bayern München eV und des Aufsichtsratsvorsitzenden der FC Bayern München AG nieder. Ich möchte damit Schaden von meinem Verein abwenden. Der FC Bayern München ist mein Lebenswerk und er wird es immer bleiben. Ich werde diesem großartigen Verein und seinen Menschen auf andere Weise verbunden bleiben, solange ich lebe.

Meinen persönlichen Freunden und den Anhängern des FC Bayern München danke ich von Herzen für ihre Unterstützung.

Uli Hoeneß
källa: http://www.fcbayern.de/de/news/news/2014/erklaerung-von-uli-hoeness-140314.php

Är detta en indikation på att det egentligen är bra mycket värre än vad vi har trott?
Citera
2014-03-14, 12:38
Medlem
Cambijaos avatar
Han blir alltså dömd för att inte skatta redan skattade pengar? Älskar systemet som existerar i denna värld, samma sak med pensionsparande.
Citera
2014-03-14, 12:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Översättning av Hoeneß offentliga brev:

Har än så länge genererat stort stöd, även bland alla de som har varit emot Hoeneß. Kan bara sålla mig till dem, rakryggat och riktigt gjort!

Troliga presidentkandidater:
Hopfner (Bayernstyrelsen)
Stoiber (fd minister-präsident för Bayern)
Winterkorn (Volkswagen)
Hainer (Adidas)
Rummenigge (Bayernstyrelsen)

Tippar på Hopfner eller Stoiber.
Hopfner ligger väl bäst till före Stoiber enligt vad alla tror.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Uttalandet i sin helhet:

källa: http://www.fcbayern.de/de/news/news/2014/erklaerung-von-uli-hoeness-140314.php

Är detta en indikation på att det egentligen är bra mycket värre än vad vi har trott?
Nej det är som det är vad får dig att tro att det är värre?
Citera
2014-03-14, 12:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nej det är som det är vad får dig att tro att det är värre?
Enda anledningen jag kan se att man väljer att acceptera ett straff som de flesta på förhand trodde var orimligt torde vara att undvika ytterligare utredningar som skulle kunna avslöja fler eller grövre lagöverträdelser. Med tanke på att 3,5 års fängelse var i straffskalans överkant var utsikterna goda att ett överklagande hade kunnat leda till en mildare dom. Jag har därför svårt att se varför Hoeness skulle acceptera 3.5 år i fängelse.
Citera
2014-03-14, 15:01
Medlem
Mastodontishs avatar
Klubben lägger alltså fram Hopfner som kanditat till posten som president. Kommer avgöras vid en omröstning om 4 veckor.
Adidas VD Hainer blir samtidigt tillförordnad styrelseordförande.

Hopfner är alltså mannen bakom väldigt stora delar av den goda ekonomin i Bayern. Kom till klubben i samband med de ekonomiskt dåliga åren hos klubben i början av 80-talet.
Har ansvarat för alla klubbens affärer, redovisning och mycket annat.

Mycket mycket kompetent ersättare med andra ord.
Citera
2014-03-14, 16:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Enda anledningen jag kan se att man väljer att acceptera ett straff som de flesta på förhand trodde var orimligt torde vara att undvika ytterligare utredningar som skulle kunna avslöja fler eller grövre lagöverträdelser. Med tanke på att 3,5 års fängelse var i straffskalans överkant var utsikterna goda att ett överklagande hade kunnat leda till en mildare dom. Jag har därför svårt att se varför Hoeness skulle acceptera 3.5 år i fängelse.
Tänkte du menade att det kom fram något nytt från din länk.

Jag tror allvarligt talat att han skäms över sitt agerande och vill bara få allt överstökat och ta straffet.
Hans advokat har fått andra i samma situation i stort sett fria så säkert hade ett överklagande gett mildare dom.

Nu har inte domen vunnit laga kraft ännu men den 20 mars skall allt vara klart.
Misstänker att han flyttar till Landsberg.
Citera
2014-03-14, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja då blev det ett snabbt avslut på Hoeneß-affären då han sa till sina advokater att inte överklaga domen utan han väljer att ta sitt straff och går in i fängelse.

Han avgår med omedelbar verkan som ordförande i klubben.

Rakryggad gjort av Hoeneß och min respekt kommer du allt ha Mia San Uli.
LOL, Han borde hade fått mer respekt om han hade gett fan i att förskingra x antal miljoner

Låt oss lägga korten på bordet om ekobrottslingen

Uli var exceptionell på många sätt, men kanske främst för att han som var så självgod aldrig tvekade att kritisera andra personer för handlingar som inte levde upp till Ulis egen moraliska standard genom närmaste ilskna utbrott och Ulis nedsättande ton. Sitter man i en sådan maktposition och delar ut så många kängor som han gjorde så blir det ett extremt långt fall när egna moraliska brister uppdagas.

Nu sitter han snart ett tag och vi får se vilken människa som kommer ur detta
Senast redigerad av Dinho80 2014-03-14 kl. 19:32.
Citera
2014-03-14, 19:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinho80
LOL, Han borde hade fått mer respekt om han hade gett fan i att förskingra x antal miljoner

Låt oss lägga korten på bordet om ekobrottslingen

Uli var exceptionell på många sätt, men kanske främst för att han som var så självgod aldrig tvekade att kritisera andra personer för handlingar som inte levde upp till Ulis egen moraliska standard genom närmaste ilskna utbrott och Ulis nedsättande ton. Sitter man i en sådan maktposition och delar ut så många kängor som han gjorde så blir det ett extremt långt fall när egna moraliska brister uppdagas.

Nu sitter han snart ett tag och vi får se vilken människa som kommer ur detta

Hoppas du slår dig när du plockar bort stödhjulen vad är LOL?

Gefan i och kommentera det jag skriver om du inte fattar vad jag menar och vilken betydelse han haft för klubben under dom senaste 40-åren.

Att han gjort fel är väl uppenbart för alla och det är därför han fått sitt straff och ett jävligt hårt sådant.
Citera
2014-03-14, 23:00
Medlem
fchansas avatar
Hemma igen från Dresden-trippen. Hände en del både fotbollsmålsmässigt och skattemålsmässigt medan man var i Bundesliga-landet. Vad gäller skattemålet tänker jag inte ge mig in i någon diskussion.

18-20 grader varmt och redan uteserveringar. Mycket Radeberger, rödkål och Klösschen blev det. Vi var inne en sväng på Kartstadt på lördagseftermiddagen. Mycket folk stod där då de visade Wolsfburg - Bayern på en upphängd TV. Bayern gjorde ett av sina många mål i den matchen då jag letade efter en Dynamo kaffe-mugg till min samling och jag kan nog garantera att det inte fanns nåt Wolfsburg fans bland dem som hade BL-eftermiddag på Karstadt i Dresden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in