2014-03-14, 00:01
Medlem
Repos avatar
Har du prövat att själv gå fram till en kille? Men det kanske inte var det du ville få som svar. Antagligen så är du för svår eller så är du inte lika snygg som du tror.
Citera
2014-03-14, 00:13
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulinaT
Ja må vara möjligt...

Är kvinnor med smink mer attraktiva?

Kanske målar upp mig på flashback nu som en top modell men egentligen sitter en flicka som ser prepubertal ut.
Det där är en rimlig orsak. Du ska kanske vara glad att det inte kommer fram någon...
Citera
2014-03-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Men om du börjar klä dig porrigt och sminka dig blir det fel enligt mig, för det är ju inte du, det är bättre att vara dig själv. Istället kanske se över hur du själv framstår, tror mycket kan ha att göra med att du t.ex. är i grupp och ser ut som "en fin uptight tjej". Många killar ger nog upp redan där då det inte riktigt är värt besväret om de inte ens vet att du ger dem en chans. Mycket handlar om din utstrålning och hur utåtriktad du är. Försök visa att du är social och vill prata om det nu är vad du vill, var en trevlig prick bara. Sitt inte och förvänta dig att alla ska komma fram och prata med dig.

Ja.., skrev listan med lista ironi i tonen. Porrig är inte riktigt jag och det om något hade hade känts desperat. Där är jag inte riktigt,... än.

Tråden skrevs egentligen för att höra om killar går fram till en tjej de anser ser bra ut på krogen. Och har förstått att så är fallet så då är det något med mig som "avskräcker".
Citera
2014-03-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Det där är en rimlig orsak. Du ska kanske vara glad att det inte kommer fram någon...

Det var ju en del överförfriskade farbröder som kom fram (pedos) så det var sanningen.
Citera
2014-03-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Haha! Ja om så vore fallet kan jag inte annat än att hålla med. Kände lite bara att tråden skapades inte för att diskutera huruvida jag är snygg (jag kan inte övertyga någon och vi alla har olika preferenser) utan mer. 1) går killar fram på krogen till en tjej de anser är över medelsnygg? 2) Om ja.., och jag bara får bottenskrapet vad gör jag för "fel" som får de att bli bortskrämda?
Citera
2014-03-14, 00:38
Medlem
Citat:
Detta kanske kommer att framstå som någon rop på bekräftelsetext men skriver ner min fundering ur en rent objektivt synvinkel.

Jag anser själv att jag ser helt ok ut, inte porrig utan snarare modellsnygg (vilket jag även ofta får höra från vänner, exet(s kompisar), familj. Ja ok förstår att de källorna inte övertygar någon men jag anser själv att jag är över medelsnygg.

Nu till min fundering. Varenda gång jag är ute (letar förvisso inte efter något) men har uppmärksammats att de enda som kommer fram är de äldre, avdankade alkisar som knappt kan stå upp i försök att föra en konversation. Jag tycker mig aldrig se att det kommer fram någon i ens egna ålder i försök att börja prata? Händer det att ni killar (25-30) går fram på krogen ? Är det bara så att jag/mina vänner utstrålar något som ger kalla fötter? Eller är det så enkelt att ens utseende inte tilltalar ?

Kan väl påpeka att jag inte är den som sitter i kort kjol med högklackat utan jeans och en blus känns bekvämast och tillräckligt. Smink är något jag inte passar i så föredrar inte det heller, stjälper snarare än hjälper. Med detta vill jag väl få fram att kanske inte ser ut som någon partyprinssesa i stilen.
"Jag ser ok ut men när jag väl går ut piffar jag inte upp mig utan sitter osminkad i jeans och blus. Jag är för lat för att göra något själv så varför kommer inte killar fram till mig? Förutom alla dom som gör det alltså, men dom gillar jag ju inte".

Det är nåt fel på dig och om du inte inser själv vad det är kan nog ingen hjälpa dig.
Citera
2014-03-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maquillaje
"Jag ser ok ut men när jag väl går ut piffar jag inte upp mig utan sitter osminkad i jeans och blus. Jag är för lat för att göra något själv så varför kommer inte killar fram till mig? Förutom alla dom som gör det alltså, men dom gillar jag ju inte".

Det är nåt fel på dig och om du inte inser själv vad det är kan nog ingen hjälpa dig.

Kul, hur man kan vända och vrida på saker och ting. Ser vad du menar.., kanske ligger något i det. Du får det att låta som att jag går ut i pyjamaskläder, så är inte fallet. Jag vill bara understryka att jag sitter inte uppiffad ändå ut i tårna med en jagande blick. Utan jag är en vanlig tjej.
Citera
2014-03-14, 00:51
Medlem
Citat:
Kanske det,.. hade dock avböjt om jag blivit erbjuden.. Har själv en så pass ok ekonomi att jag kan betala för vad jag själv dricker.

Fast det syns ju inte pa dej, aven om det ar sant - nu var ju forslaget att du kanske utstralar "drinkhora" - och du kan inte ha bagge utstralningarna samtidigt. Sa kanske kan det forslaget ignoreras da.

Jag skulle mer vara inne pa att du har en "Jag ar for bra for dej"-utstralning, som skrammer bort killarna, eller ja...skrammer - att de inte orkar lagga energi, helt enkelt, att du inte ser fullt sa formidabel ut som du ser ut att tycka sjalv, och alltsa inte ar vard modan - dina inlagg hittills later som den attityden, sa det ar inte omojligt att du ser sa'n ut ocksa.

Anser jag att det ar fel med sjalvfortroende? Inte alls - men baserat pa den minst sagt minimala info du forsett du sa ar det den mest troliga orsaken sa vitt jag kan se, och du efterlyste mojliga orsaker.
Citera
2014-03-14, 02:08
Bannlyst
1. Du kan väl själv gå fram. Jag har yani bättre saker för mig än att ragga tjejer.

2. Av beskrivningen du gav så kanske det kan vara så att du inte är särskild snygg.

3. Lite kläder=vill ligga=uppmärksamhet på krogen från killar. Dock inte rätt slags uppmärksamhet.

4. Bitch-vibe.
Citera
2014-03-14, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenkahouse
Nu är du väl väldigt hård. Du behöver ju inte försämra ryktet som Flashback redan har.
Var någonstans framgår det att TS är fet? För även om jag har mina misstankar om att alla kameler inte är vid livet så behöver hon ju inte vara fet.
okey, men de flesta vet att den e en tjockis, kan vara en kille, eller en omopererad tjej..
men e säker på att hen e fet. säkert kamelnuppare....
Aset, när hen sitter på krogen, tror hen e bättre, tror fan inte hen bjudit på en drink
i hela sitt liv. Hoppas vi ses på krogen.
Citera
2014-03-14, 02:43
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Eftersom jag nyss kollade på Norah Vincents historia så kunde jag inte låta bli att svara på denna trådstart. Bakgrund. Kvinna wallraffar och lever som man under en längre tid för att se hur det är att vara man. En historia som jag starkt kan rekommendera alla kvinnor att läsa. I alla fall går hon i klippet här igenom hur det var att som man förväntas vara den som hela tiden tar initiativet i krog- och datingvärlden där kvinnorna vanligtvis sitter på all makt. Hon fick då en helt annan bild över hur datingvärlden såg ut från mannens perspektiv än vad hon hade haft medan hon levde som kvinna. Se från 9.20 till 11.40 och kanske kommer detta ge dig en stor del av svaret på din fråga.

http://youtu.be/Ip7kP_dd6LU?t=9m19s

Om din fråga är varför män inte raggar på kvinnor i allmänhet på krogen (har inte själv varit på såna ställen på massor av år så jag har ingen aning om ifall detta är sant men jag tror att det är det), så beror det troligtvis dels på ovanstående förklaring, och dels på grund av att vi lever i ett jämställt samhälle. Männen i vårt samhälle blir hela tiden matade med förväntningen att alltid behandla kvinnor som jämställda. Detta är inte nödvändigtvis fel, men ha i åtanke då att många av dessa män då tar med sig exakt samma inställning in på krogen. Tänk även på att detta samhälle stigmatiserar män som närmar sig kvinnor med vad som kan uppfattas som sexuella avsikter. Vilket gör att säkert en del män tänker sig för både en och två gånger innan de närmar sig en tjej, även på krogen.

Om din fråga däremot var personlig (varför raggar folk på andra men inte på dig), så kan jag trösta dej med att det sannolikt inte har att göra med att du skulle vara ful. Hade du varit det så hade du förmodligen vetat om det. I så fall är nog snarare förklaringen att du inte utstrålar tillräckligt mycket villighet och/eller sex appeal. På krogen är detta sannolikt mycket mer gångbart om man som kvinna vill bli uppraggad än att vara naturligt snygg (och nej, det är inte samma sak). Tänk på att om du vill bli utvald på en köttmarknad så har du bra mycket större chans om du ser ut som en köttbit om du är med på vad jag menar Påstår inte att du ska börja klä dig som en prostituerad. Däremot kan det vara så enkelt som att krogen inte är din starkaste miljö (tänk på att det är en extremt ytlig plats), och att du verkligen inte bör tolka det som en personlig brist om du inte är mest efterfrågad där.
Hoppas du får ut något av svaret iaf och lycka till!
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2014-03-14 kl. 03:00.
Citera
2014-03-14, 02:48
Bannlyst
Det är nya tider nu. Juzup går inte fram till kvinnor utan kvinnor ska och bör gå fram till Juzup! Det verkar som fler män följt Juzups spår vilket lett till att bollen hamnat på tjejernas plan. Dessvärre är många tjejer idag oerhört socialt efterblivna. De vet helt enkelt inte hur de ska ta initiativ eller ta tjuren i hornen. Det är inte svårt......ansträng er tjejer och bli kvinnor på riktigt! Kvinnor som vet vad de vill och tar vad de vill ha..... Ni kan inte räkna med att killar kommer fram automatiskt...Allra minst killar som är över er egen liga...

Så nu är det dags för dig TS att våga för en GÅNGS SKULL I DITT FEGA LIV!

För övrigt är krogen B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in