• 1
  • 2
2014-03-13, 21:39
Medlem
Detta kanske kommer att framstå som någon rop på bekräftelsetext men skriver ner min fundering ur en rent objektivt synvinkel.

Jag anser själv att jag ser helt ok ut, inte porrig utan snarare modellsnygg (vilket jag även ofta får höra från vänner, exet(s kompisar), familj. Ja ok förstår att de källorna inte övertygar någon men jag anser själv att jag är över medelsnygg.

Nu till min fundering. Varenda gång jag är ute (letar förvisso inte efter något) men har uppmärksammats att de enda som kommer fram är de äldre, avdankade alkisar som knappt kan stå upp i försök att föra en konversation. Jag tycker mig aldrig se att det kommer fram någon i ens egna ålder i försök att börja prata? Händer det att ni killar (25-30) går fram på krogen ? Är det bara så att jag/mina vänner utstrålar något som ger kalla fötter? Eller är det så enkelt att ens utseende inte tilltalar ?

Kan väl påpeka att jag inte är den som sitter i kort kjol med högklackat utan jeans och en blus känns bekvämast och tillräckligt. Smink är något jag inte passar i så föredrar inte det heller, stjälper snarare än hjälper. Med detta vill jag väl få fram att kanske inte ser ut som någon partyprinssesa i stilen.
Citera
2014-03-13, 21:42
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Varför går inte du fram istället?

Jag tror att många tröttnar efter att blivit dissade, och vissa vågar kanske inte (är du med i ett stort gäng när du går ut?)

Jag själv har flickvän och behöver inte gå fram just nu.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2014-03-13 kl. 21:46.
Citera
Medlem
Prova du att gå fram till killarna istället då och se om det funkar
Citera
Medlem
Du kanske framstår som en tjej som endast är ute efter gratisdrinkar och de killar du kollar på lider av dålig ekonomi?
Citera
Medlem
Matärgotts avatar
3 alternativ.

1. Du är ful som stryk.
2. Du är så snygg så ingen vågar gå fram.
3. Du utstrålar en attityd som säger ungefär "kommer du fram slår jag ihjäl dig".

Antingen börjar du gå fram själv. Finns ingen jävla anledning att endast killar ska gå fram. Eller så får du börja flörta (blickar, leende, stå nära) med någon och hoppas att han har cojones nog att gå fram till dig.
Citera
2014-03-13, 21:44
Bannlyst
Börja sminka dig.
Citera
2014-03-13, 21:44
Medlem
Höjas avatar
Tror mest det beror på att du har det utseendet som tilltalar avdankade alkisar. Ganska vanligt.
Citera
2014-03-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Du kanske framstår som en tjej som endast är ute efter gratisdrinkar och de killar du kollar på lider av dålig ekonomi?

Kanske det,.. hade dock avböjt om jag blivit erbjuden.. Har själv en så pass ok ekonomi att jag kan betala för vad jag själv dricker.
Citera
2014-03-13, 21:51
Medlem
OleYellers avatar
Omöjligt att svara på utan relevant info. Själv går jag aldrig fram och pratar med någon utan att personen ser glad, skön och inbjudande ut. Jag gillar inte när det känns raggigt och när man får slita för att få konversationen att flyta. Jag tar hellre ett snack med en glad tjockis än med en sval modell, liksom.
Citera
2014-03-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
3 alternativ.

1. Du är ful som stryk.
2. Du är så snygg så ingen vågar gå fram.
3. Du utstrålar en attityd som säger ungefär "kommer du fram slår jag ihjäl dig".

Antingen börjar du gå fram själv. Finns ingen jävla anledning att endast killar ska gå fram. Eller så får du börja flörta (blickar, leende, stå nära) med någon och hoppas att han har cojones nog att gå fram till dig.

Ja man undrar ju, något av de tre alternativen är det ju...

Är kanske lite konservativ i det tänkande att själv ta initiativ tycker lite det ligger hos mannen. Hade gärna uppmuntrat om någon trevlig kom fram. Är kanske löjligt men tycker att kvinnor som är för "på" är väldigt oattraktivt och vill inte själv förknippas med det.
Citera
2014-03-13, 21:52
Medlem
Jimposs avatar
Personligen tycker jag att man ska ha dresscode på krogen. Rött=knullar runt, blått=upptagen, röd-blå=upptagen men knullar runt och rosa=mens. Fan vad enkelt det hade varit.
Citera
2014-03-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Personligen tycker jag att man ska ha dresscode på krogen. Rött=knullar runt, blått=upptagen, röd-blå=upptagen men knullar runt och rosa=mens. Fan vad enkelt det hade varit.
Kunde inte sagt det bättre själv 10/10
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in