2014-03-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Omöjligt att svara på utan relevant info. Själv går jag aldrig fram och pratar med någon utan att personen ser glad, skön och inbjudande ut. Jag gillar inte när det känns raggigt och när man får slita för att få konversationen att flyta. Jag tar hellre ett snack med en glad tjockis än med en sval modell, liksom.

Ja jag förstår din tanke för är själv likadan. Jag har lätt för att prata med allt och alla och uppmuntrar all typ av konversation.... när man väl får möjlighet. Saken är väl den att den inte sker särskilt ofta. Antingen har jag för hybris med mitt utseende eller så utstrålar jag kanske bara dryghet.
Citera
2014-03-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Börja sminka dig.

Ja må vara möjligt...

Är kvinnor med smink mer attraktiva?

Kanske målar upp mig på flashback nu som en top modell men egentligen sitter en flicka som ser prepubertal ut.
Citera
2014-03-13, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Personligen tycker jag att man ska ha dresscode på krogen. Rött=knullar runt, blått=upptagen, röd-blå=upptagen men knullar runt och rosa=mens. Fan vad enkelt det hade varit.
Ingen hade haft rött iallafall.
Citera
2014-03-13, 22:04
Medlem
Ihavenonames avatar
Först och främst: Skippa det där tänket om att det är killarnas grej att ta initiativ och börja ta initiativ själv. Sånt där tänk är det absolut största felet.

Som redan nämnts finns det ett gäng tänkbara anledningar till att det inte kommer fram nån (nåja, förutom dom där alkisarna då) men jag tror att de två största anledningarna är

1. Det finns något i din utstrålning som ger vibbar av att det inte är lönt att gå fram.
2. De vågar helt enkelt inte gå fram av någon anledning.

För egen del föredrar jag utan minsta tvekan att tjejen tar initiativ till första kontakten pga min enorma oförmåga till såna saker och jag vet att det finns många fler killar därute som gillar när tjejen tar första kontakten (dock inte nödvändigtvis av samma orsak).

Edit: Förbaskat bra idé, Jimpos.
Senast redigerad av Ihavenoname 2014-03-13 kl. 22:07.
Citera
2014-03-13, 22:10
Medlem
ascHacks avatar
Kan instämma att det förmodligen har med din attityd att göra. Om du inte själv vill gå fram till en kille som verkar intressant, försök få ögonkontakt och le som att du vill att han ska komma.

Problemet är också i många fall att tjejer hänger alldeles för tätt med sina tjejkompisar, ni drar ju med hela tjejligan till toaletterna dessutom. Det är inte helt bekvämt för oss killar att bryta sig igenom den muren av tjejkompisar som gärna cockblockar för att de själva inte får uppmärksamhet. Man genast bedömd och har typ en sekund på sig att göra ett gott intryck annars är man körd och tjejen man är intresserad av faller för grupptrycket.

När jag är ute med mina polare brukar vi inte hänga speciellt intimt och det märker jag att många andra killgäng inte heller gör. Man blir snabbt uppdelade inne på ställena, till skillnad från tjejgängen. Det kan man tycka borde underlätta för er tjejer, men ni är fan så fega med att ta egna initiativ och lyssnar för mycket på era kompisar.
Citera
2014-03-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Först och främst: Skippa det där tänket om att det är killarnas grej att ta initiativ och börja ta initiativ själv. Sånt där tänk är det absolut största felet.

Som redan nämnts finns det ett gäng tänkbara anledningar till att det inte kommer fram nån (nåja, förutom dom där alkisarna då) men jag tror att de två största anledningarna är

1. Det finns något i din utstrålning som ger vibbar av att det inte är lönt att gå fram.
2. De vågar helt enkelt inte gå fram av någon anledning.

För egen del föredrar jag utan minsta tvekan att tjejen tar initiativ till första kontakten pga min enorma oförmåga till såna saker och jag vet att det finns många fler killar därute som gillar när tjejen tar första kontakten (dock inte nödvändigtvis av samma orsak).

Edit: Förbaskat bra idé, Jimpos.

Ja det kanske bara är att ta tjuren i hornen (haha, det lät jäkligt suspekt i detta sammanhang men..) och våga sig fram. Det som får mig att backa är nog att ett) min första tanke är ju inte att gå hem med honom utan bara ha en vettig konversation och kunna skoja. två) han kanske ser mig som "desperat" och att han "har halva inne" och blir besviken när så inte är fallet... att han har fördrivet hela sin kväll att prata med mig när allt vad jag ville var att prata.
Citera
2014-03-13, 22:15
Bannlyst
Desperat det luktar desperation. Du kan ju inte vara så desperat.

Ger samma tips som killar får här. Nej men du verkar ju vara desperat.
Citera
2014-03-13, 22:17
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulinaT
Ja jag förstår din tanke för är själv likadan. Jag har lätt för att prata med allt och alla och uppmuntrar all typ av konversation.... när man väl får möjlighet. Saken är väl den att den inte sker särskilt ofta. Antingen har jag för hybris med mitt utseende eller så utstrålar jag kanske bara dryghet.

Är du utseendefixerad och dryg då? Det man utstrålar stämmer inte alltid överens med hur man är när man väl hamnar i ett möte.

Iaf, du tycks vara en tjej med fördelaktigt yttre och det är alltid en garant för uppmärksamhet och samtal. Lite av ett lyxproblem det du beskriver. Du löser det lättast genom att själv gå fram och prata med den du finner intressant.
Citera
2014-03-13, 22:19
Bannlyst
Kanske du inte är så snygg som du tror helt enkelt. Alla på flashback skriver jämt att de är så jävla snygga men sen har de alltid liknande problem. Inse faktum, men du kanske inte alls är över medel snygg tyvärr. Men testa att klä dig lite mer porrigt. Det lär definitivt hjälpa och jag tror knappast att du inte passar i sminl. Det gör alla brudar.
Citera
2014-03-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenkahouse
Desperat det luktar desperation. Du kan ju inte vara så desperat.

Ger samma tips som killar får här. Nej men du verkar ju vara desperat.

Ja desperat för att förstå om jag sänder ut fel signaler eller om det är ett faktum att idag går inte killar fram på krogen.
Citera
2014-03-13, 22:26
Medlem
Okej tackar och bugar för alla råd som kommit in kring mitt lyxproblem som någon uttryckte. För att förstå så borde jag:

1. Kolla mig själv i spegeln och se om det behövs över ansiktet.
2. Gå fram själv och ta initiativet
3. Börja sminka mig (och klä mig porrigt)
4. Se mer inbjudande ut/inte framstå som dryg
Citera
2014-03-13, 22:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulinaT
Jag tycker du ska prova att själv ta kontakt med de du tycker är intressanta. De lär inte dissa dig och skulle de mot förmodan göra det (direkt) är de inte intresserade av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in