Citat:
Ursprungligen postat av
Theangleaxe
Och du tror inte att passagerNa ringt till någon när de märkt att planet helt plötsligt blir kapat? Eller tror du att de snubbarna bara dödade alla som i Rambo med Sina knytnävar och knivar? Nej så enkelt är det inte.
1. Förut ställde jag frågan om man kunde se hur mobiltrafik och internettrafik sett ut vid tidpunkten då kontakten bröts, för att kunna fastställa om ALLT plötsligt bara slutade fungera, eller om det bara gäller planets elektronik. Till svar fick jag att där inte var någon täckning där ute.
Det betyder också att de inte kan ha ringt någon ifall någon synlig kapning ha pågått.
2. Om det nu har skett en kapning och det av någon/några av passagerarna, så kan man lika väl fråga sig varför inte piloterna sände ut en mayday. Det hade de ju hunnit med ifall det utbröts tumult på planet. Men något nödrop skickades ej ut av piloterna. Varför också det är troligast att OM det nu skett en kapning, så har minst en av piloterna varit inblandade. Det är också därför man utreder även piloterna och noggarann kollar upp vad det är för människor.
Citat:
Planet har helt enkelt av någon anledning kraschat ned i havet någonstans. Alla andra förklaringar är orimliga. Detta är bara ett av de många plan som kraschat ned i havet.
Varför är alla andra förklaringar orimliga? Jag tycker det är precis lika orimligt det som har hänt, att flygplanet helt enkelt inte går att hitta. T.o.m experterna har svårt att begripa hur detta är möjligt. Självklart är detta plan bara ett av många som kraschat ner i havet, men är det ett av många plan som kraschat som har varit fullkomligt omöjligt att lokalisera?
Detta försvinnande är ju utan motstycke.
Problemet med försvinnandet är ju att även fast man idag skall kunna hålla koll på var flygplanen finns med hjälp av olika tekniker, så har inte något av systemen kunnat bidra till att lokalisera det enl. dig crashade planet.
Det är ganska motsägelsefullt det många menar på, att samditigt som det skall vara omöjligt att "stealthflyga" ett plan, så skall det ju tydligen vara helt möjligt att ett plan sonika försvinner och "stealthcrashar". Så hur skall det vara nu egentligen? Är det eller är det inte möjligt att "stealtha" ett plan.
Citat:
Om inte piloterna själva blivit terrorister och landat planet i Afghanistan hos al Qaidas välutvecklade, högteknologiska flygplatser ute i öknen. Men vad är oddsen för det?
Jag tror knappast det är nödvändigt med en högteknologisk flygplats för att landa en 777a. Det går nog alldeles utmärkt med äldre sletna gamla startbanor, bara de är långa nog. Tror nog att man lugnt går att landa den på väl under 2km.