[quote=EnergizerBunny|47922388]Utan att upptäckas? Hur många 777

r flyger inte omkring här i världen egentligen? De som sysslar med sådant här, OM det nu finns sådana personer, är förmodligen ganska insatta i hur kontroller osv ser ut och hur de skulle kunna fejka att denna 777:a faktiskt är ett annat plan som är i bruk och flyter passagerare. De kanske har tillgång till transpondrar och vad det nu kan vara till skrotade 777

r som de anpassar, vad vet jag?
Tror att det är klart lättare för kustbevakning osv att hålla koll på båttrafik, inte minst för att den trafiken är så långsam, än flygtrafiken som ju ändå går rätt så snabbt.
Tänk bara hur extremt samordnat 11 september var. Helt otroligt att de kunde kapa så många plan samtidigt och verkligen lyckas med det planerade. Där var terroristpiloter med och allting. Och att de kunde prickat in WTC tornen, bägge två dessutom? Och ändå med stort tidsmellanrum om man tänker efter.
Flygbevakningen hade gott om tid på sig att hindra att ett annat plan kunde flygas in i det andra tornet, men ändå stoppades inte planet.
Inte ens första planet stoppades som ju var på väg till Manhattan. Hur förklarar man det?
Precis samma sak här, enligt min mening. Det ÄR möjligt om man är duktig och om man har en massa tur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sture12347
Jo men det du skriver där är ju väldigt intressant och något som faktiskt talar emot fakta idag. Du undrar ju hur planet kunde slinka förbi andra länders kontroll, eller hur?
Men då skulle jag vilja ställa motfrågan till dig. Att om man nu har så EXTREMT bra koll på alla plan vid alla tider, hur är det då fysiskt möjligt att denna 777:a är försvunnen?
Den du

9/11 var helt nytt och oväntat, ingen lär säga att *gäsp* det där hade vi inte kunnat gissa om detta flygetyg. Det finns ca 1000 B-777 i världen, hur många fartyg finns det?
Och eftersom du tycks veta, hur fixar de ny hexkod till transpondern? Den är knuten till flygplanets identitet.
Långsökt, lär finnas betydligt enklare sätt att leka terrorist