2014-03-13, 21:54
Medlem
styrlunds avatar
Senast jag hörde att transpondrar slagits av på ett civilflyg var vid 9/11.
Eftersom media i Obamadiktaturen saluför att planet gjort just detta, känns det som en falseflag är i sin linda.
Efter attacken kommer det komma fram att planet landat i Afghanistan och lastats fullt med massa hemska saker. Kanske blir målet Moskva, för att tvinga in Putin i ledet.
Citera
2014-03-13, 21:55
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fast ärligt, vad är sannolikheten för att man en tid efter detta skulle kunna smyga in planet, med eller utan kärnvapen, utan att det skulle upptäckas?
IMHO snudd på obefintlig, torde vara enklare att lasta de sprudlande atomerna på ett lastfartyg (billiga och anonyma) och skicka iväg dom till valfri hamn i den "onda" delen av världen

Utan att upptäckas? Hur många 777or flyger inte omkring här i världen egentligen? De som sysslar med sådant här, OM det nu finns sådana personer, är förmodligen ganska insatta i hur kontroller osv ser ut och hur de skulle kunna fejka att denna 777a faktiskt är ett annat plan som är i bruk och flyter passagerare. De kanske har tillgång till transpondrar och vad det nu kan vara till skrotade 777or som de anpassar, vad vet jag?
Tror att det är klart lättare för kustbevakning osv att hålla koll på båttrafik, inte minst för att den trafiken är så långsam, än flygtrafiken som ju ändå går rätt så snabbt.

Tänk bara hur extremt samordnat 11 september var. Helt otroligt att de kunde kapa så många plan samtidigt och verkligen lyckas med det planerade. Där var terroristpiloter med och allting. Och att de kunde prickat in WTC tornen, bägge två dessutom? Och ändå med stort tidsmellanrum om man tänker efter.
Flygbevakningen hade gott om tid på sig att hindra att ett annat plan kunde flygas in i det andra tornet, men ändå stoppades inte planet.
Inte ens första planet stoppades som ju var på väg till Manhattan. Hur förklarar man det?

Precis samma sak här, enligt min mening. Det ÄR möjligt om man är duktig och om man har en massa tur.

Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Men då är frågan vart planet flög. Hur pass bra koll har ländernas olika försvar på okända flygplan? Vi pratar ju inte stealthplan här.

Jo men det du skriver där är ju väldigt intressant och något som faktiskt talar emot fakta idag. Du undrar ju hur planet kunde slinka förbi andra länders kontroll, eller hur?

Men då skulle jag vilja ställa motfrågan till dig. Att om man nu har så EXTREMT bra koll på alla plan vid alla tider, hur är det då fysiskt möjligt att denna 777:a är försvunnen?

Den du
Senast redigerad av EnergizerBunny 2014-03-13 kl. 22:00.
Citera
2014-03-13, 21:59
Medlem
DreamTwisters avatar
[quote=EnergizerBunny|47922388]Utan att upptäckas? Hur många 777r flyger inte omkring här i världen egentligen? De som sysslar med sådant här, OM det nu finns sådana personer, är förmodligen ganska insatta i hur kontroller osv ser ut och hur de skulle kunna fejka att denna 777:a faktiskt är ett annat plan som är i bruk och flyter passagerare. De kanske har tillgång till transpondrar och vad det nu kan vara till skrotade 777r som de anpassar, vad vet jag?
Tror att det är klart lättare för kustbevakning osv att hålla koll på båttrafik, inte minst för att den trafiken är så långsam, än flygtrafiken som ju ändå går rätt så snabbt.

Tänk bara hur extremt samordnat 11 september var. Helt otroligt att de kunde kapa så många plan samtidigt och verkligen lyckas med det planerade. Där var terroristpiloter med och allting. Och att de kunde prickat in WTC tornen, bägge två dessutom? Och ändå med stort tidsmellanrum om man tänker efter.
Flygbevakningen hade gott om tid på sig att hindra att ett annat plan kunde flygas in i det andra tornet, men ändå stoppades inte planet.
Inte ens första planet stoppades som ju var på väg till Manhattan. Hur förklarar man det?

Precis samma sak här, enligt min mening. Det ÄR möjligt om man är duktig och om man har en massa tur.

Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347

Jo men det du skriver där är ju väldigt intressant och något som faktiskt talar emot fakta idag. Du undrar ju hur planet kunde slinka förbi andra länders kontroll, eller hur?

Men då skulle jag vilja ställa motfrågan till dig. Att om man nu har så EXTREMT bra koll på alla plan vid alla tider, hur är det då fysiskt möjligt att denna 777:a är försvunnen?

Den du

9/11 var helt nytt och oväntat, ingen lär säga att *gäsp* det där hade vi inte kunnat gissa om detta flygetyg. Det finns ca 1000 B-777 i världen, hur många fartyg finns det?

Och eftersom du tycks veta, hur fixar de ny hexkod till transpondern? Den är knuten till flygplanets identitet.

Långsökt, lär finnas betydligt enklare sätt att leka terrorist
Citera
2014-03-13, 22:01
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Eftersom media i Obamadiktaturen saluför att planet gjort just detta, känns det som en falseflag är i sin linda.
Efter attacken kommer det komma fram att planet landat i Afghanistan och lastats fullt med massa hemska saker. Kanske blir målet Moskva, för att tvinga in Putin i ledet.

Flyger de absolut närmaste vägen så kanske de kan nå Kabul med det bränsle
de hade ombord. MEN det kräver i princip att de flyger över den Indiska flygbasen
på Car Nicobar samt tvärs över norra Indien utan att det Indiska flygvapnet
plus Indiska myndigheter reagerar? Hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Citera
Medlem
GunsAndHorsess avatar
det är hemskt att inte veta vart ens anhöriga är, om de lever eller inte. har dom hittat flygplanet än?
Citera
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
@EnergizerBunny

Problemet som jag ser det med teorin om att flygplanet har blivit stulet för att
någon har tänkt använda det är att det inte är någon som gett en vettig
förklaring till vart de i sådana fall var på väg. Det enda de med denna teori
kan komma upp med är ett slentrianmässigt Somalia som dock ligger för
långt bort för att de skulle kunna nå dit.

Visst det finns flera mindre nogräknade länder men i och med att denna
händelse har väckt såpass stor uppmärksamhet i världen så har jag svårt att se
att de bara kan landa på en flygplats utan att trafikledare och motsvarar reagerar.

Nordkorea är en möjlighet men i sådana fall så flög de åt fel håll eftersom
de verkar ha flugit västerut från den punkt där de försvann och som du kanske
vet så ligger Nordkorea nord-ost från den punkt de försvann.

Dessutom har jag inte sett några plausibla teorier om vem som skulle
ha utfört en sådan gärning och vad de skulle ha haft för motiv.

Jag utesluter ingenting men jag tror bara inte att det är särskilt sannolikt
att de skulle lyckas utföra en sådan grej och komma undan med det.

Jag anser ocksa att detta ar uteslutet. Vi pratar om en 777, det ar liksom inget litet plan direkt som man drar ner pa en aker eller landsvag. Skulle sedan detta plan ha gatt ner for landning nagonstanns och inte en person skulle sett det och sla larm ? Foga otroligt.

NordKorea kan man tro mycket om, men att de skulle pissa Kina i ansiktet genom att ta detta plan ? Icke en chans.
Citera
2014-03-13, 22:03
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag anser ocksa att detta ar uteslutet. Vi pratar om en 777, det ar liksom inget litet plan direkt som man drar ner pa en aker eller landsvag. Skulle sedan detta plan ha gatt ner for landning nagonstanns och inte en person skulle sett det och sla larm ? Foga otroligt.

NordKorea kan man tro mycket om, men att de skulle pissa Kina i ansiktet genom att ta detta plan ? Icke en chans.

nej du har en bra poäng där, helt klart.
Citera
2014-03-13, 22:04
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
9/11 var helt nytt och oväntat, ingen lär säga att *gäsp* det där hade vi inte kunnat gissa om detta flygetyg. Det finns ca 1000 B-777 i världen, hur många fartyg finns det?

Och eftersom du tycks veta, hur fixar de ny hexkod till transpondern? Den är knuten till flygplanets identitet.

Långsökt, lär finnas betydligt enklare sätt att leka terrorist

Och ändå vill man inte utesluta möjligheten att den faktiskt kan ha kapats för att användas i terrorändamål senare.

I min värld betyder det ju ändå att den möjligheten faktiskt skulle kunna finnas. Annars ser jag det som helt bortslösade pengar och resurser på en sådan utredning.
Citera
2014-03-13, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Och ändå vill man inte utesluta möjligheten att den faktiskt kan ha kapats för att användas i terrorändamål senare.

I min värld betyder det ju ändå att den möjligheten faktiskt skulle kunna finnas. Annars ser jag det som helt bortslösade pengar och resurser på en sådan utredning.

Man lägger enorma resurser på att hitta "försvunna" flygplan även i andra fall. Anledningen till att 9/11 fungerade var att det var helt nytt och oväntat; låt oss inte låtsas som att de som planerar terrorattacker är korkade, de kommer med något tämligen oväntat nästa gång
Citera
2014-03-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathofyou
De bilder han har är väl från 2009 eller nåt sånt.

Vad spelar det för roll när de är uppdaterade??

Nu var det ju så att jag hittade en bild där det såg ut som rester från planet, vilket är en STOR nyhet om det är som jag nu säger..!!!

Så sluta byta ämne och snacka om när bilden uppdaterades då det inte har med ämnet att göra...
Citera
2014-03-13, 22:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny

Jag är fullkomligt övertygad om att 99,99% av de som är inblandade i utredningen uteslutit det.
De resterande 0,01% är de som jobbar med anti-terror och de försöker bara göra skäl för sin lön - alternativt motivera sin egen existens.
Citera
2014-03-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Ja det som talar emot sådana teorier är ju bland annat avståndet. Om man skulle till Afghanistan varför kapade man inte ett plan på väg till eller ifrån Kabul i stället för ett plan från Malaysia till Peking.
Jag tror att en kapare helst väljer ett plan som rör sig i närheten av det mål man vill till.

För övrigt vet jag inte om en kapning av denna typ någonsin har skett. Alla andra kapningar jag har hört om så har kaparna sagt vart de vill och vad de vill. Kanske någon har ett exempel på en "hemlig" kapning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in