2014-03-10, 09:08
Medlem
Mittpunkts avatar
En person som skrivit ett statusmeddelande sin vägg och sen raderat sin profil - kan man komma åt detta statusmeddelande på något vis?
Citera
2014-03-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
En person som skrivit ett statusmeddelande sin vägg och sen raderat sin profil - kan man komma åt detta statusmeddelande på något vis?

Nej, det skulle jag inte tro. Om personen i fråga dock aktiverar sin profil igen kommer denna status åter visas. Om denne nu inte raderade statusen innan raderingen av profilen.
Citera
2014-03-10, 23:22
Medlem
Facebook börjar leka Allan. Fittorna har gjort att ditt efternamn finns i ( ... ).
Tex. om du har ett ökennamn som exempelvis Johan Pajas, så kommer det istället fram ''Johan Pajas (Johan Eriksson)''. Fyller man i min e-post så kommer mitt namn också fram, det gör det säkert med mobilnummer också. Men det är inget nytt för Facebook, de har haft den funktionen länge. Förutsätt kanske att man måste ha den personen i vänlistan.

Hur blir jag av med detta problem?
Jag har varken appar eller e-mails vars mitt efternamn avslöjas.

För mig som är teknisk så kan skälet till problemet vara att många personer har sökt på mitt efternamn att den generaliserat automatiskt i Facebook, tex. som det görs i Google.
Varför jag tror detta är för att både mitt för- och efternamn är fel-stavat.

Jag har det nya Facebook, fick det igår.

Edit: Det gick nämligen att lösa detta via inställningar. Men frågan rullar ändå kvar då jag är intresserad om hur dom fick tag på mitt efternamn. Jag kan poängtera att jag knappt finns i söktjänster, både på nätet som Eniro och via appar som TrueCaller.
Senast redigerad av underklassen 2014-03-10 kl. 23:33.
Citera
2014-03-12, 08:13
Medlem
Vad betyder "Har haft ett komplicerat förhållande med X" ? Om det tidigare stått "Har ett komplicerat förhållande".

Betyder detta A: att relationen är slut eller B: att förhållandet inte är komplicerat längre?
Gällande A brukar det väl stå Singel istället...
Senast redigerad av Workingclose 2014-03-12 kl. 08:15.
Citera
2014-03-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underklassen
Jag har det nya Facebook, fick det igår.

Hur ser nya ut? Webversionen.
Citera
2014-03-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Gå till din profil och tryck på "om" där kan du ställa in i den högra spalten om du vill att dina vänner ska se när du fyller år eller bara du.

Men betyder inte detta att mitt födelsedag döljs? Som jag skrev så vill jag inte dölja min födelsedag i min profil. Jag vill bara inte att FB ska skicka ut automatiska meddelande som påminner mina kontakter att min födelsedag är på gång! Detta meddelande skickas via mail och jag vill att FB ska sluta med det!

Tänk att du har en mobil som automatiskt skickar sms till dina kontakter som berättar när din födelsedag närma sig och påminner de om att skicka grattis sms till dig. Hur mycket är ett sådant grattis sms värd när det kom efter påminnelse? Detta är samma sak och jag vill stoppa det! Finns det sätt att göra det utan att jag måste dölja min födelsedag i min profil?
Citera
2014-03-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Men betyder inte detta att mitt födelsedag döljs? Som jag skrev så vill jag inte dölja min födelsedag i min profil. Jag vill bara inte att FB ska skicka ut automatiska meddelande som påminner mina kontakter att min födelsedag är på gång! Detta meddelande skickas via mail och jag vill att FB ska sluta med det!

Tänk att du har en mobil som automatiskt skickar sms till dina kontakter som berättar när din födelsedag närma sig och påminner de om att skicka grattis sms till dig. Hur mycket är ett sådant grattis sms värd när det kom efter påminnelse? Detta är samma sak och jag vill stoppa det! Finns det sätt att göra det utan att jag måste dölja min födelsedag i min profil?

Du kan inte göra något åt det. Det är dina vänner som får se till att de inte får mailutskicken. Själv blev jag så irriterad på mailutskick som meddelande mina vänners kommande födelsedagar att jag såg till att jag blev av med det. Men du kan inte fixa det åt dina kontakter. Inte vad jag vet.
Citera
2014-03-13, 18:17
Bannlyst
Får inte min Spotifymusik att visas på Facebook. Har kryssat i "share my activity on Facebook" men verkar inte som att det kommer upp något när jag lyssnar.
Citera
2014-03-13, 19:35
Medlem
MRs avatar
Har för mig det ska finnas något program "facebook desktop" eller liknande? Ett program skapad av själva Facebook, där man kunde nå chatten men även aviseringar/notifications.

Nu verkar jag inte hitta detta program, har dom tagit bort det?
Hittar endast program som heter facebook desktop men som är på en helt annan sida som knappt verkar ha mycket reviews eller så, verkar mest som någon privatperson byggt den (som lika gärna kan innehålla skadlig kod m.m).

https://www.facebook.com/sitetour/chat.php
Det är det enda jag hittar på själva Facebook, men verkar inte finnas just programvaran som fanns förut?
Citera
2014-03-13, 19:40
Medlem
Om jag får (eller skriver själv) ett meddelande,kan alla se det då? Alltså,om någon som inte är min vän,kollar min sida,syns meddelande då?
Citera
2014-03-13, 20:32
Medlem
MRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Om jag får (eller skriver själv) ett meddelande,kan alla se det då? Alltså,om någon som inte är min vän,kollar min sida,syns meddelande då?
Hur menar du meddelande? Menar du om du postar ett inlägg?
Beror helt enkelt på din sekretessinställning, om du väljer att inlägget ska ses publikt, dina vänner eller bara dig.

Om du menar vanliga meddelanden så ser ju bara du samt personen du skriver till.

[edit]
Info: https://www.facebook.com/help/393920637330807

Samt kan du se själv vilka inlägg andra personer kan se samt vad alla som inte är vän med dig kan se, bara gå in på din profil och trycka på kugghjulet och sedan "visa som..." http://piclair.com/ibej8
Senast redigerad av MR 2014-03-13 kl. 20:35.
Citera
2014-03-13, 21:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Går det ställa in sekretess så mina vänner inte kan se om jag gillar nån sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in