2014-10-06, 06:53
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Snabbfråga. Hur döljer jag mina vänner? Tacksam för ett snabbt svar!

Skrolla bak några frågor
Citera
2014-10-06, 06:54
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
En person från min vänlista har försvunnit. hur ser jag om personen har raderat sitt Facebook eller enbart tagit bort mig/blockat mig?

tittar jag på på meddelande bi skickat till varandra så står det "Facebook-användare"

Block, hade personen bara tagit bort dig så hade namnet stått kvar.
Citera
2014-10-06, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Block, hade personen bara tagit bort dig så hade namnet stått kvar.

Så det kan inte vara så att personen har raderat sitt konto?
Citera
2014-10-07, 06:04
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Så det kan inte vara så att personen har raderat sitt konto?

Jo, såklart, så kan det åxå vara...
Citera
2014-10-07, 19:37
Medlem
Scalens avatar
Finns det någon som kan mycket om Facebook här?
Jag tänker främst om konton, inloggning och sekretess.

Jag har inte varit inloggad på min Facebook på evigheter men jag gjorde ett försök idag som inte alls gick bra. Det stod att den är styrd av en annan Hotmail adress nu och jag kommer inte åt det.
Hur kan jag bevisa att kontot är mitt om jag inte kan bekräfta det via min e post?

Finns det någon kunnig här? Med vänlig hälsning oteknisk tjej..
Citera
2014-10-07, 21:46
Medlem
Cameltotems avatar
De vänner som ligger högst upp i listan på Facebook som man skriver mest med.

Om en person försvinner därifrån betyder det att den personen har stängt av konversation eller något? Ser inte hur personen kan bara försvinna när den alltid är där.
Citera
2014-10-07, 23:18
Avslutad
Jag skulle behöva lite hjälp med sökbarhet på en företagssida på FB. Hoppas någon här har koll på hur det funkar och har tid att ge mig lite hjälp och tips!

Ponera att mitt företag heter public_enemy AB och jag har döpt sidan till det. Att söka på mitt företagsnamn ger förstås bra resultat.

Problemet är att jag framför allt saluför ett specifikt varumärke, vilket jag naturligtvis vill ha sökbart. Detta är nästan viktigare än företagsnamnet.

Jag nämner varumärket ett antal gånger på sidan. I princip alla fält där man kan fylla i något om företaget innehåller namnet på varumärket (till exempel fältet för "Produkter" och även på tidslinjen nämns det i princip varje gång jag postar något, men när jag söker på varumärket kommer min sida inte upp i sökresultaten. Jag delar även länkar från deras officiella FB-sida och youtubekanal, vilket inte heller hjälper sökbarheten.

I fältet "Ämnen": "Välj tre ord som beskriver din sida" kan jag inte fylla i något alls utom de förslag facebook ger mig (inget av förslagen är det varumärke jag företräder, trots att de har en egen företagssida).

I fältet "Officiell sida": "Ange officiellt varumärke, offentlig person eller den organisation som din sida handlar om" så är det precis likadant som i fältet för "Ämnen".

Vad jag är ute efter är att om svenskar söker på denna produkt, ta "kexchoklad" som exempel, så ska de naturligtvis få upp även min sida i sökningen, särskilt om de skulle söka på t.ex "kexchoklad sverige". Som det verkar nu kommer min sida endast upp när man söker på företagsnamnet.

Hur löser man detta? Varför kan jag inte fylla i vissa fält för information om sidan? Måste jag döpa om sidan och inkludera namnet på varumärket jag vill ha sökbart (det är inte det enda varumärket dock, men det viktigaste)?

Det är för övrigt fullt möjligt att jag är dum i huvudet och antingen missat det uppenbara sättet eller att jag faktiskt inte fattat alls hur en företagssida på FB funkar
Citera
2014-10-09, 18:24
Medlem
Hur döljer man sin onlinestatus på Facebook? Är lite trött på folk som ska börja chatta med mig varenda gång jag är online.
Citera
2014-10-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fast_one
Hur döljer man sin onlinestatus på Facebook? Är lite trött på folk som ska börja chatta med mig varenda gång jag är online.

Jadu, det har jag försökt lista ut i över ett halvår, och det jag kommit fram till är att det inte går. Är du inne på facebook via datorn så kan du ju stänga av chatten och vara osynlig. Problemet är när du använder facebook via mobilen. Efter en uppdatering tidigt i våras så kan man inte få bort "timestamp" Dvs den lilla tidsangivelsen brevid mobilikonen i chatmenyn. Detta innebär att varje gång du startar upp facebookappen så får du tidsstämpeln 1m. Detta gäller även om du avaktiverar chatten, även om du inte har messenger. Det är omöjligt att få bort. Den fortsätter sedan att räkna tiden tills nästa gång du öppnar appen. Så rådet till dig kort och gott. Vill du inte synas, använd inte facebook via mobilen.
Citera
2014-10-10, 01:40
Medlem
kinesarsles avatar
Jag tror att jag har varit medlem i en grupp, men är ej säker. Finns det något sätt att kolla om jag har varit medlem och i så fall blivit kickad?
Citera
2014-10-11, 02:16
Medlem
Någon som vet hur jag ändrar fotosekretessen?

När jag går in på ett album kan jag klicka "redigera" därefter kan jag i princip endast radera foton, ändra bildtext osv. Men jag vill kunna ändra så att hela albumet blir privat. Hur? Det finns ett litet kugghjul som det står "Du kan ändra målgruppen för varje foto i det här albumet" på när jag håller musen över men det går inte att klicka.

Har ca 1000 bilder och orkar inte gå igenom bild för bild för att ändra sekretessen.
Citera
2014-10-11, 07:35
Medlem
Om jag inaktiverar mitt facebook konto visst försvinner jag då från mina vänners "vänlista"?

Om jag nu gör det visst får dom vänner jag hade inget meddelande/epost i stil med att jag försvunnit från deras lista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in