Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Varför har ingen kommenterat om varför de kunde identifiera de som boardade med falska pass?
Någon nämnde fingeravtryck vid incheckningen.
Varför fanns den personen i ett sådant register så att han blev identifierad?
Denna fråga är ju viktig, oavsett om de skall avföras eller utredas ytterligare
.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Det är väl många som är i brottregister för smågrejer , behöver inte va en seriemördare för det.
De befann sig utomlands. Menar du att inblandade myndigheter har sökt i brottsregister världen över för att finna dessa? Och om din tes stämmer. Har då deras fingeravtryck hittats och sedan matchas? Hur lång tid tar detta med att söka igenom världens brottsregister? I min värld fanns de med i Interpols register eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeonVance
De gick ut med foton på personerna publikt för identifiering.
Gjorde de verkligen det? Var visades dessa foton? Jag minns att deras foton visades först efter att de var identifierade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr-Watson
Jag kan minnas fel, men var det inte så att en av passinnehavarna hörde av sig och talade om att hans pass var stulet, och att han INTE var ombord på planet?
Jo, men det ger inget underlag för hur de som steg ombord kunde identifieras.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMystica
Akte dom inte till KL med sina egna pass ? Jag har for mig att jag laste det nagonstanns.
Om dom nu gjorde detta. Hur kunde de blivit identifierade? Skulle myndigheten matcha passfoton på samtliga som rest senaste tiden? Med denna tes, så borde myndigheten ha något tips/ledtråd att gå på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olepeter
Om det nu var Urgier som tog planet, vart skulle de köra sen? Kraschlandning i Shanghai?
Ptja! Sätt ett Jumbojet i händerna på några Uigurer så skall det nog kunna presenteras ett Mega-dåd i Live-Nyheterna.
Ur ett terrorist perspektiv, så finns det enormt med potentiella mål i regionen. Islamister har flera anledningar att härja ordentligt i SO-Asien.