2014-03-11, 23:28
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
56 minuter är mitt rekord!

Vart fan är Gunde för övrigt? Jag anser nog att castingen detta år, är något av ett misslyckande. Men hur som haver, ett kvalitativt program. Förvånad att vi inte sett något liknande i USA! Kan i och för sig ha att göra med det på tok för breda och specialinriktade idrottsintresset. I Sverige har vi ju fotboll, hockey och OS som för oss samman.

Gunde skulle ju spela in sitt eget program "I huvudet på Gunde Svan" så han hade inte tid att vara med.
Citera
2014-03-12, 07:49
Medlem
Citat:
56 minuter är mitt rekord!

Vart fan är Gunde för övrigt? Jag anser nog att castingen detta år, är något av ett misslyckande. Men hur som haver, ett kvalitativt program. Förvånad att vi inte sett något liknande i USA! Kan i och för sig ha att göra med det på tok för breda och specialinriktade idrottsintresset. I Sverige har vi ju fotboll, hockey och OS som för oss samman.

Du får inte ta stöd med FB-dasen ju.
Citera
2014-03-12, 10:17
Medlem
Oddballs avatar
Känns trots allt som att det var bättre att ha med Sunneborn än Frank Andersson som han ersatte. Min känsla är att Frank inte alls var eller är i någon bra form, definitivt inte någon MM-form iaf. Visst, lite muskler har han men det känns som att konditionen lämnar mycket i övrigt att önska. Lönnfet helt enkelt.
Citera
2014-03-12, 20:17
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Du får inte ta stöd med FB-dasen ju.

Nej, det förstår jag. Jag har ingen "fb-dasse" för övrigt. Enbart 25 cm! Dock skall det väl sägas, att jag fick användning av de centimeterna när jag med lättja fullföljde Beep-testet!

Citat:
Känns trots allt som att det var bättre att ha med Sunneborn än Frank Andersson som han ersatte. Min känsla är att Frank inte alls var eller är i någon bra form, definitivt inte någon MM-form iaf. Visst, lite muskler har han men det känns som att konditionen lämnar mycket i övrigt att önska. Lönnfet helt enkelt.

Precis. Sedan är ju frågan vad vi värdesätter mest. En tråkig typ som presterar relativt bra i tävlingar, eller än sjukt oförutsägbar karaktär som skiter i tävlingarna? Frank är bra skön, må jag säga.
Citera
2014-03-12, 23:45
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Precis. Sedan är ju frågan vad vi värdesätter mest. En tråkig typ som presterar relativt bra i tävlingar, eller än sjukt oförutsägbar karaktär som skiter i tävlingarna? Frank är bra skön, må jag säga.

En absolut majoritet av deltagarna verkar ju ta tävlingen på allvar trots allt, då blir det ju lite fel om någon åker ner och bara lattjar - iaf så länge det finns personer kvar som matchar kriterierna för att få delta. Personligen ser jag hellre en taggad Sunneborn som går in för att vinna än en sluddrande Frank Andersson som gör sig till åtlöje i tävlingarna...
Citera
2014-03-12, 23:58
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
En absolut majoritet av deltagarna verkar ju ta tävlingen på allvar trots allt, då blir det ju lite fel om någon åker ner och bara lattjar - iaf så länge det finns personer kvar som matchar kriterierna för att få delta. Personligen ser jag hellre en taggad Sunneborn som går in för att vinna än en sluddrande Frank Andersson som gör sig till åtlöje i tävlingarna...

Nja! Patrik Sjöberg var ju en härlig humörhöjare men värdelös i tävlingarna. Frank hade fungerat på samma sätt. Synd att du tror att MM är en idrottstävling...
Citera
2014-03-13, 08:36
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nja! Patrik Sjöberg var ju en härlig humörhöjare men värdelös i tävlingarna. Frank hade fungerat på samma sätt. Synd att du tror att MM är en idrottstävling...

Man får ju ta programmet för vad det är men jag skulle nog påstå att de flesta deltagare tar det rätt seriöst med träning innan osv. Sen finns det ju alltid undantag förstås. Sjöberg har ju sitt lallande sätt men bakom den masken finns ju en tävlingsmänniska som vill vinna och hans fysiska form var ju åtminstone rätt okej - men grenarna i programmet gynnar ju inte direkt någon som är två meter lång och väger 100+.
Citera
2014-03-13, 08:38
Medlem
kostymnisses avatar
Givetvis synd att Frank inte kunde vara med p.g.a. hälsan och då fick de ju ta någon som med kort varsel kunde hoppa in, annars hade ju Sunneborn aldrig kommit med.
Citera
2014-03-13, 09:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis synd att Frank inte kunde vara med p.g.a. hälsan och då fick de ju ta någon som med kort varsel kunde hoppa in, annars hade ju Sunneborn aldrig kommit med.

Samtidigt kan vi ändå konstatera att han, till skillnad mot Thomas Ravelli, har ett guld i ett internationellt mästerskap för länder.
Citera
2014-03-13, 09:48
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Nej, skulle inte förvåna mig om Tommy kommer ut före säsongen är över.

Pratar om att han har stått och svankat i 20 år, vill bada naken med Sunneborn, ger komplimanger för hans kropp och kallar honom för Schenkenberg, daskar varandra på röven, Tommy ger honom massage och vill dela rum, och det vara bara första avsnittet

Hur länge klarar ni 90 grader förresten?

Jag pressade mig till 3 minuter när jag var lite starkare och lite lättare än nu. Nu händer det att man tränar typ 3x1 min men det är jobbigt mot slutet av minuten, tror inte jag skulle klara att pressa mig mycket längre än två minuter.

Undrar hur mycket påverkan kroppsform och så har på det, självklart hjälper det om man kan stödja sig på ett tredje ben, men i övrigt.
Citera
2014-03-13, 12:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Antevante lever nog tillbaka i tiden, precis som Frank.

Patrik var en humörhöjare med lite självdistans, ännu inget fysiskt vrak. Snabb i truten och kunde leverera en och annan oneliner.

Frank är hans raka motsats. Frank har grava hjärtproblem och är ordentligt överviktig. Han har aldrig haft Patriks verbala flyt och har alltid varit rätt seg i knoppen.

Patrik och Frank kan alltså inte jämföras.

Hur man sedan väljer uttagskriterier för dom deltagande kan man självklart diskutera hur länge som helst.
Citera
2014-03-13, 12:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Patrik och Frank kan alltså inte jämföras.

Jodå, de kan jämföras och visar då att de är helt olika. (Ursäkta, ordvrängningen)

Frank är sluddrande och passiv medan Patrik är giftig och aktiv.

Ja, vi är överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in