Citat:
Många här gör reflektionen att tidningsdöden skulle medföra att även en "pk-död" börjar inträffa. Det tror däremot inte jag. Mätningar visar att förtroendet för kvällstidningarna är ytterst lågt,medan SVT fortfarande har hög trovärdighet. Långt fler får sin världsbild från TV än genom tidningar.
Gammalmodig som jag är sörjer jag mitt gamla Svenska Dagblad. Numera är det endast korsordet som jag skulle sakna, tidningen är så tunn numera att den lika gärna kunde gå ihop med Metro.
Gammalmodig som jag är sörjer jag mitt gamla Svenska Dagblad. Numera är det endast korsordet som jag skulle sakna, tidningen är så tunn numera att den lika gärna kunde gå ihop med Metro.
Teve-tittandet minskar men sakta. Sen får man ju känslan av att både SVT och SR måste skärpa sig lite och gör så nu när fler och fler ser att de har hållit på med en hel del politisk indoktrinering med skattebetalarnas pengar. Här är det viktigt att mata det sjuka i att "50% av landets journalister (inkl SVT och SR) är miljöpartister".
Miljöpartiet = Vill ha fri invandring till Sverige, inte 5 miljoner, inte 10 miljoner utan 50 miljoner ska få komma hit och få lägenhet och försörjning för jobb finns det ju inte.
Börjar bli tufft nu när det finns så många råttor som slåss om samma ostbit. När osten är slut så blir det tänderna i ryggen på likasinnade, en kamp om överlevnad.
Citat:
Journalistförbundets styrelse har antagit en ny frilansstrategi som innehåller handlingsplaner för de viktigaste frågorna – arvoden, upphovsrätt och social trygghet. ”Frilansjournalisternas situation på arbetsmarknaden måste stärkas. Det ska vara självklart att de får skäligt betalt för sitt arbete, att deras upphovsrätt skyddas och att deras sociala skyddsnät förbättras”