Citat:
Ursprungligen postat av
AgentJoyBoy
Som om DT skulle vilja ta magasinera hans skit. Hade jag varit chef på DT hade jag försökt förmå honom att gå i pension eller alternativt bett honom jobba hemifrån om den nya lokalen inte funkar för hans balansnervsskada.
Det är jag övertygad om att de har försökt, men det har stupat på hans girighet.
Citat:
Han fyller 64 i sommar men har slagit bort tankarna på att gå i pension i förtid.
– Det slår för hårt ekonomiskt, så jag överväger i stället att jobba kvar till 66 eller 67.
Han vill ha 2-3 år med garantilön upp till nuvarande lön; helst utan arbetsplikt.
Citat:
– Jag har en skada på balansnerven. När tryckpressen kör vibrerar rummet och jag blir sjösjuk, säger han.
Han vägrar flytta och spelar glatt läkarintygskortet.
Citat:
Han varken vill eller kan jobba hemifrån.
Citat:
Några kartonger finns hemma också. Fast frugan blir vansinnig, så de ska ut.
Går inte att jobba hemma heller.
Hans upplägg hade nog kunnat fungera om arkivet verkligen var värt någonting mer än ett par timmars bränsle för närmsta värmeverk.
Mitt tips är att de skaffar en lokal långt bort, gärna i annan kommun. Erbjuder honom tjänst där så att han kan ruva på sitt imaginära guldägg. Tillsätter en platschef och förklarar hans kontor som eget driftställe för att några månader senare fatta beslut om nedläggning av kontoret, varpå arbetsbrist uppstår.