2014-03-01, 16:35
Medlem
Sofia Hellqvist och hennes sambo Carl Philip ställde båda upp i stafettvasan på lördagen.
Citera
2014-03-02, 22:59
Medlem
Tydligen verkar Aftonbladet nu tro att Sofia Hellqvist skall få bli prinsessa:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18465864.ab

Om hon blir det så ökar risken för att Sverige blir republik. Kanske inte påtagligt, men någon procent minus blir det nog. Folk tappar respekten för monarkin om en person som vikt ut sig (även om det var ett snällt utvik) och gjort karriär som dokusåpa-kändis skall få vara med på Nobel-middagen, vara med under riksdagens högtidliga öppnande och stå och vinka från balkongen. Visst är det kanske tråkigt för Sofia Hellqvist och prins Carl Philip om Sofia inte skall få bli prinsessa. Det kan jag väl hålla med om. Men jag vill ändå upplysa om de eventuella riskerna med att de gifter sig. För den som har monarkin som födkrok borde sådana här risker vara relevanta.

Egentligen är det väl fånigt att ha synpunkter på andra personers äktenskap. Kommer här osökt att tänka på när Cliff Barnes i TV-serien Dallas protesterade under ceremonin när JR och Sue Ellen gifte om sig. Det var faktiskt riktigt roligt (klippet finns kanske på YouTube?). Men för den som inte vill ha ett politiserat medborgarskap där en politiker som står för vissa politiska åsikter s a s får representera medborgarskapet så är det väl en fördel med en så robust image som möjligt för monarkin. Och då innebär alltså Sofia Hellqvist som prinsessa vissa risker. Det är väl möjligt att det inte blir några problem med Sofia Hellqvist som prinsessa. Men att detta är en möjlig riskfaktor tycker jag borde stå rätt klart. Risk innebär dock inte alltid att det blir tråkigheter som konsekvens. Men det kan ju bli tråkigheter.
Citera
2014-03-12, 20:00
Medlem
Läste i dagens Sv Damtidning att förlovning mellan Sofia och Prinsen eklateras inom 7 veckor!!!
Citera
2014-03-12, 20:42
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helenaell
Läste i dagens Sv Damtidning att förlovning mellan Sofia och Prinsen eklateras inom 7 veckor!!!

Annu en som faktiskt tar Svenska Damtidning pa allvar. Och da blir fragan, hur skulle tidningen veta det ?

Hur manga ganger har dom inte deklararet forlovingar, graviditeter och fan vet vad ? Det ar ju latt att gora det hela tiden, for forr eller senare blir det av och da heter det att dom satt pa scoopet.
Citera
2014-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Flyttade hon inte från Älvdalen tidigt?
Hon har är född i och har tillbringat sin första tid i en Stockholmsförort Täby, skolgång
där, så någon älvdalsdialekt lär hon inte ha. Hon har två drottningnamn Sofia och Kristina.
Där har vi vår kommande drottning.
Citera
2014-03-25, 17:44
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Annu en som faktiskt tar Svenska Damtidning pa allvar. Och da blir fragan, hur skulle tidningen veta det ?

Hur manga ganger har dom inte deklararet forlovingar, graviditeter och fan vet vad ? Det ar ju latt att gora det hela tiden, for forr eller senare blir det av och da heter det att dom satt pa scoopet.

Fyllevall på Expressen har haft rätt förut säger han i dag och nu ska dom förlova sig snart och bröllopet i sommar.

Han kanske vill vara best man....
Citera
2014-03-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Fyllevall på Expressen har haft rätt förut säger han i dag och nu ska dom förlova sig snart och bröllopet i sommar.

Han kanske vill vara best man....

Sofia läcker nog mer än Daniel om vi säger så och vill sätta press på Carl-P
Citera
2014-03-27, 10:39
Medlem
Det är säkert ingen tillfällighet att Sofia har åkt till Sydafrika nu och att hennes syster , enl uppgift , inte vet när hon kommer hem. Hon är där och surar och sätter på så vis press på CP. Han höll ihop med Emma Pernald i tio år och när det förväntades att han skulle göra slag i saken då fegade han ut. Jag tror att det är samma sak på gång nu och håller faktiskt tummarna för att jag har rätt. Hoppas att sen att CP hittar någon representativ tjej med en vanlig karriär
Citera
2014-03-29, 15:24
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Han höll ihop med Emma Pernald i tio år och när det förväntades att han skulle göra slag i saken då fegade han ut. Jag tror att det är samma sak på gång nu och håller faktiskt tummarna för att jag har rätt. Hoppas att sen att CP hittar någon representativ tjej med en vanlig karriär

Det är inget fel på Utviket, hon är godkänd sedan länge av familjen, Gaffeln som har svårt att komma till skott. Fortfarande.
Citera
2014-03-29, 20:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Det är inget fel på Utviket, hon är godkänd sedan länge av familjen, Gaffeln som har svårt att komma till skott. Fortfarande.

Vet han inte hur man gör? Han får väl fråga hovstallmästaren.
Citera
2014-03-29, 20:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant

Han kanske föredrar att sitta på sin (enorma) kammare och polera det finaste besticket av dem alla?
Citera
2014-03-30, 12:55
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vet han inte hur man gör? Han får väl fråga hovstallmästaren.

Jag tror nog Carl Philip både får komma till och vet hur man gör. Att sedan hovstallmästaren Adolf Fredrik Munck af Fulkila påstods ha förklarat "det hela" för Gustaf III var säkerligen skvaller och propaganda redan på 1700-talet, och inte speciellt fint att ta upp idag.

Däremot så verkar den gode prinsen inte ha speciellt gått omdöme vad gäller kvinnor, men det gäller ju hans far också.

Jag är väldigt glad att vi har ett kungahus, men det kunde gott vara ett annat än Bernadotte.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in