2014-03-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Det är en del i kampen mellan Saudi och Qatar , wahhabi vs MB .
Saudi tog hem sin ambassadör för en vecka sen, stängde gränsen mot Qatar och hotar isolera/omringa Qatar med sina krigsfartyg .
Saudi kräver också att Qatar stänger ner TV-kanalen al-Jazzera, anklagar kanalen för lögner och manipulation av muslimer i Egypten och Libyen (dock inget om Syrien ).

Al-Jazeeras kontor har stängts i Saudi och saudiska medborgare förbjuds att skriva/delta i all Qatar-media.
Härligbild om media kriget https://www.facebook.com/photo.php?fbid=625605684177288&set=a.1289250071786 94.25549.100001835857138&type=1

Al-Qardawi som är MB största shiek/imam har attackerat Saudi och Emierat på bästa sändningstid, detta kan bli ett nytt proxikrig mellan Saudi och Qatar .

Misslyckandet med att få bort Assad har gjort att ena skyller det på den andra, Saudi försöker tvätta bort blodet från sina händer och låtsas försvara muslimerna i en arabiska världen.

Oj det där är en intressant utveckling. Är det möjligt att Assad i Syrien kommer att överleva ledarna i båda länderna Qatar och Saudi? Det här är början av vad som kommer bli dessa båda länder hemsökan av den "arabiska våren". Qatar och Saudi kommer att dra ner varandra i skiten och den som lyckas kommer att få se det andra landet ta till så drastiska metoder som de använt i Syrien. Dessa länders säkerhetsorganisationer skyr inga medel. Det här kommer att bli smutsigt ...
Citera
2014-03-12, 00:36
Medlem
Mer intressant om Yabrood. Tydligen så var terroristerna redo att lämna Yabrood om dem skulle få fri lejd ut, vilket SAA inte gick med på. SAA verkar vara redo att ta över Yabrood mot slutet av veckan om infon stämmer. Lite skeptisk till källan, men intressant om det stämmer.

Citat:
The source said: “Our intelligence information refers that, in the last week, several thousands of fighters left Yabrud for southern cities. This information corroborates JAN’s hostage release deal, it requested a free corridor for 1500 fighters to leave Yabrud toward Assal al-Ward and Rankus. We have rejected this request and offered the fighters to give up on their weapons, leave the city and surrender. JAN refused to lay down the arms. Instructions were given to shell Yabrud with modified Burkan and Zilzal. Moreover, Yabrud will be under intensified air raid this week like never before. The ground troops will be ready to break in and re-take the city once the shelling will stop. We are at the door of the city now.”

http://brown-moses.blogspot.co.uk/2014/03/has-release-of-13-orthodox-nuns-created.html
Citera
2014-03-12, 13:02
Medlem
Citat:
Sluta bete dig som en idiot då

Nej killen ser knappt 16år, men du får gärna dela med dig om du har mer info om han, sluta gissa.

Och bara idioter skriver att det finns barn i NDF

Varken du eller han vet vad Jazira är för något .

Nej du undviker svara, jag frågade detta för du och andra skrev att SAA var mycket värdelös, så varför är YPG så rädda för en värdelös arme ? Man brukar inte vara rädd för någon som värdelös och svag eller hur ?

Så om SAA är värdelös och YPG är rädda för SAA hämnd vad säger det om YPG ?

Du undviker frågan för du själv vet att din påstående att SAA är värdelös inte stämmer, du vet själv att den värdelösa SAA kan lätt krossa YPG .
Jag är nog inte den enda här i tråden som är less på språket du använder, bete dig som den 50+ gubbe du är, ist för kalla folk idiot till höger o vänster på ett forum.

Jag behöver inte bevisa något, det räcker med bilden jag länkade. Man ser klart o tydligt att han är under 18.

Du som vet så mycket om allt o alla, kan du inte förklara för oss vad Jazira är? Sist jag kollade var Jazira inte endast en del av Syrien, utan Irak och Turkiet också. Men i din värld kanske allt tillhör Syrien, va vet jag?

Vart har jag nämnt hämnd? Jag har skrev att SAA kommer försvara sig med stridsflyg och artilleri, vilket kommer förstöra städerna Hasakah och Qamishlo.

Citat:
Ursprungligen postat av joghd
är det inte den gruppen som tagit iranier som gisslan till pakistan?

snart blir det slaktfest i syrien, man samlar ihop alla terrorister i samma område och sen blir det slakt. SAA kommer ta världsrekord i terroristutrotning.
Nej, gruppen som tagit iranier som gisslan till Pakistan, är en baluchisk islamistisk grupp. Balucher är en folkgrupp i Iran som vill separeras från Iran.

Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Du är en djävel på att slänga ut dig detta påstående, har sett samma inlägg nu typ 20 ggr. Jag har frågat dig förut, vart är bevis och fakta på att det är kurdernas strategi? Det blir inte sant bara för att du tror på något du har hittat på tillräckligt mycket.
Källa på kurdernas strategi? Du har nog inte alla hästar hemma i stallet. Reber gav dig ett mycket bra svar.
Citera
2014-03-12, 13:28
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Så du medger här att NDF Tayy är med i ISIS? Soria du är så korkad. Jag har hela tiden hävdat att det är en väldigt suddig gräns mellan NDF och ISIS i Hasaka, då har varken du eller någon annan regimnylle sagt ett enda ord om det.

Hmmm du är riktig trög så jag ska försöka skriva sakta så du kan hänga med

Tayy är en stor stam på 10tusen tals medlemmar och är den största i nordost (osäker på det,kan vara 2a efter Shammar) och idioter som dig tror att ALLA tycker och tänker precis likadant, alla kurder tycker så och alla Tayy tycker så, bara riktiga idioter tänker på det sätet för världen är inte svart/vit, finns mycket grått också .

Precis som kurder finns det islamister i Tayystammen (nej Tayy är inte immuna mot islamismen ) som helst vill leva i en värld med sharialagar och dessa ansluter till ISIS och al-Nusra ,sen finns de som ser Assad som den enda alternativet och dessa ansluter sig till SAA eller NDF, sen finns de som är neutrala och försöker leva sitt liv i sina byar, har egen milis som försvarar byarna ....på lätt svenska Tayy består av individer.

En del trivs med bedwinlivet och lever i tält som de gjorde 1000år i öknen och har typiska bedwinkläder ,men majoriteten lever i byar/städer och dessa är moderna, utbildar sig och har vanliga jobb.

Tayy kom till området på 700talet från arabiska halvön med islamiska invasionen , deras största ledaren är pro Assad ifall du undrar
Citera
2014-03-12, 13:37
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Men kan du inte använda dina dussin hjärnceller och fatta vad folk menar när dom slänger fakta i ditt ansikte? Man vill inte att Hasaka blir som Homs och Aleppo, man vill inte bli flygbombad med barrelbombs..
Igen varför bli rädd för en värdelös arme?

Ja men om SAA är så värdelös som ni påstår så bör YPG kunna krossa SAA på noll tid utan förluster ,
ni fattar fortfarande inte poängen om YPG är rädd för något som är värdelös så vad säger detta om YPG ?
Citera
2014-03-12, 13:44
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Jag är nog inte den enda här i tråden som är less på språket du använder, bete dig som den 50+ gubbe du är, ist för kalla folk idiot till höger o vänster på ett forum.
Jag skrev tidigare att jag var en sur gubbe, det är min rättighet som en sur gubbe att kalla idioter för det de är, jag behöver inte vara politisk korrekt, jag kallar inte vem som helst för en idiot ifall du märkt det.
Har du sett denna video
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_CO32IHBYaI#t=14 5

Citat:
Jag behöver inte bevisa något, det räcker med bilden jag länkade. Man ser klart o tydligt att han är under 18.
Ändå tycker fler i tråden att han ser äldre ut än 18 , men någon som dig som blind på hat ser inte detta , du var ju en av de som ville slakta och tortera civila i KRG tråden.
Citera
2014-03-12, 13:45
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
är det inte den gruppen som tagit iranier som gisslan till pakistan?

snart blir det slaktfest i syrien, man samlar ihop alla terrorister i samma område och sen blir det slakt. SAA kommer ta världsrekord i terroristutrotning.
Ingen aning tyvärr, men verkar de inte får lämna Syrien , inte levande iaf
Citera
2014-03-12, 13:46
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Nej han är minst 25.

Citat:
Vart har jag nämnt hämnd? Jag har skrev att SAA kommer försvara sig med stridsflyg och artilleri, vilket kommer förstöra städerna Hasakah och Qamishlo.

Är YPG terrorister är frågan? Varför annars skulle de vilja kriga mot SAA. Om kurderna tror de kan sno åt sig land och städer utan att landets armé försöker sätta P för det så tror kurderna fel.
Citera
2014-03-12, 13:59
Medlem
sorias avatar
ISIS lyckades smuggla in två självmordsbombare in i Qamishli , målet för självmordsattentatet var YPD huvudkvarter när Hadayahotel, ISIS postade bild på de två idioterna ,hur gamla tycker kurdwhannabe de är?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=608756525860150&set=a.3632471670777 55.79293.363240847078387&type=1

Assad besökte Adra, hälsade på flyktingarna och föräldralösa barnen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=670216103020340&set=a.3701700196916 18.80335.100000958684045&type=1
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=670242996350984&set=p.6702429963509 84&type=1

SAA har lyckats skada/döda al-Nursa ledaren i Qalamoun .

SAA upptäckte tunnlar under Jobar som terroristerna använde som förråd och flyktväg, tunnlarna sprängdes
https://www.facebook.com/photo.php?v=479943622106828

Flera ial-Ghouta och i Homs provinsen har lämnat sig till SAA med sina vapen, de säger att de ångrat sig och vill gärna ansluta sig till SAA/NDF för att rensa landet från falska muslimer och utländskajihadister
http://www.youtube.com/watch?v=PhncNerndpw

Var ett tag sen jag postade bilder på NDF tjejer, bara för att islamisterna i tråden ska bli om möjligt ännu mer avundsjuka
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=673661242691187&set=a.6399203460652 77.1073741829.616013505122628&type=1
Citera
2014-03-12, 14:02
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Är YPG terrorister är frågan? Varför annars skulle de vilja kriga mot SAA. Om kurderna tror de kan sno åt sig land och städer utan att landets armé försöker sätta P för det så tror kurderna fel.
YPG är glada att SAA finns och hjälper till med artilleri,raketer och helikoptrar, de vet att utan SAA skulle ISIS slakta de men ungarna i tråden har svårt att skilja drömmar (som att YPG är superduperelitearme som klarar sig själva) från verklighet.
Citera
2014-03-12, 16:05
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
YPG är glada att SAA finns och hjälper till med artilleri,raketer och helikoptrar, de vet att utan SAA skulle ISIS slakta de men ungarna i tråden har svårt att skilja drömmar (som att YPG är superduperelitearme som klarar sig själva) från verklighet.
Vart var SAA när YPG våldtog ISIS Nusra FSA i ''Ras al ayn'' Afrin osv ? Superdupermega coola SAA hjälpte till där med genom att flyga med superkrafter och skjuta laserstrålar på alla ISIS Nusra FSA terrorister ellerhur ?
Citera
2014-03-12, 16:33
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Vart var SAA när YPG våldtog ISIS Nusra FSA i ''Ras al ayn'' Afrin osv ? Superdupermega coola SAA hjälpte till där med genom att flyga med superkrafter och skjuta laserstrålar på alla ISIS Nusra FSA terrorister ellerhur ?

Vem bryr sig om ISIS? Du tror verkligen det är ISIS som YPG ska oroa sig för?
90 % av rebellerna är upptagna med andra delar än de delar YPG kontrollerar, nordöstra Syrien. Du hade inte varit lika kaxig om FSA/IF och ISIS krossat SAA och började mobilisera norrut, det kan jag lova dig. Jag uppmanar därför dig och alla andra att vara ödmjuka och inte underskatta fienden.

"Den som skrattar bäst skrattar sist." Det är inget du vill höra efter kriget. Allt kan hända.
Senast redigerad av ZuparN 2014-03-12 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in