2014-03-12, 00:51
  #16465
Medlem
Tänkte börja spela ranked nu, mainar jungle och undrar hur viable Rammus är. Tänk om dom inte hade nerfat han i 3.15.
Citera
2014-03-12, 01:28
  #16466
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AOhlsson
Tänkte börja spela ranked nu, mainar jungle och undrar hur viable Rammus är. Tänk om dom inte hade nerfat han i 3.15.
Rammus är ganska viable dock ingen top tier junglare, personligen så tycker jag inte att hans spelstil passar in i metan. Det kan finnas en risk att folk blir sura för att du inte pickar fotm/top tier men om du verkligen vill köra rammus så gör det. Den bästa junglern just nu är nog kha zix, extremt enkelt att klättra upp till guld+ med han.

Lee sin är annars en stabil pick att lära sig då han i princip alltid är en top tier junglare. FOTM på junglare just nu är förövrigt: Vi,Wu,Panth,kha,Lee,elise,eve och till viss mån mumu/xin/j4.

Dock i början av laddern så spelar det nog ingen roll vad du kör då folk är så pass dåliga ändå.

Edit: Smartast är att lära dig två av top tier junglarna väldigt bra och i princip bara köra dem tills du är redo att börja med en ny. Lättast blir det om du kör två med samma spelstil, typ vi/wu.
__________________
Senast redigerad av Sandtag 2014-03-12 kl. 01:32.
Citera
2014-03-12, 08:02
  #16467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Behöver tips på junglers.

Hatar Lee sin och är inte så sugen på Vi. Kan spela Elise hyfast.
Wukong och Kha är mysiga, även Panth.
Citera
2014-03-12, 11:17
  #16468
Medlem
Nynges avatar
Behöver rådgivning, var i guld förra säsongen och nu efter mina 10 promotion games så har jag spelat riktigt bra men ändå så förlorade jag massa matcher där pågrund av andra i laget inte kan hantera sina lanes.

Nu är jag fast i silver 5 och kommer tammefan inte härifrån, jag får JÄMT massa Honor av motståndarlaget då dom säger att det är jag som haft kvar dom i matchen etc etc. Hur fan gör ni för att klätta i systemet? jag har testat köra samma champ eller åtminstone 2-3 st som jag rullar på, kommer upp till runt 80-90 LP sedan så kommer idioterna fram igen och förlorar matcher åt mig så jag hamnar på 0 LP igen.

Hur fan ska jag göra? Jag gör oftast inte några fel eller lägger mina spells rakt åt helvete.
(spelar oftast support, men kan lira top också)
Citera
2014-03-12, 11:37
  #16469
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Blev även tvingad att spela top vilket jag inte gillar, känns inte som jag har någon impact över huvud taget, speciellt inte som Ryze...

Say what? Läs mitt inlägg några sidor bak, late game ryze är bland det starkaste i spelet. Finns massvis man kan göra från top: Dra jungle-aggro genom att pusha pusha pusha, roama mid/drake, counterjungla osv. Avsluta aldrig ett game med att tänka "Aja jag gjorde iaf allt rätt, mitt lags fel". Givetvis går det inte att vinna alla games, men när du skriver att du inte har någon impact som ryze börjar jag undra.

Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Behöver rådgivning, var i guld förra säsongen och nu efter mina 10 promotion games så har jag spelat riktigt bra men ändå så förlorade jag massa matcher där pågrund av andra i laget inte kan hantera sina lanes.

Nu är jag fast i silver 5 och kommer tammefan inte härifrån, jag får JÄMT massa Honor av motståndarlaget då dom säger att det är jag som haft kvar dom i matchen etc etc. Hur fan gör ni för att klätta i systemet? jag har testat köra samma champ eller åtminstone 2-3 st som jag rullar på, kommer upp till runt 80-90 LP sedan så kommer idioterna fram igen och förlorar matcher åt mig så jag hamnar på 0 LP igen.

Hur fan ska jag göra? Jag gör oftast inte några fel eller lägger mina spells rakt åt helvete.
(spelar oftast support, men kan lira top också)

Börja med att ändra din mentalitet. Om det vore precis så som du beskriver, hur kan då någon klättra? Den äldsta klyschan är att oddsen är på din sida, ska försöka förklara. Vi förutsätter att du inte är en idiot, då kan 4 av 5 i ditt lag vara idioter medan i andra laget kan 5 av 5 vara idioter. Du har alltså större chans att få ett bra lag (ingen afk/feeder osv.) än ditt motståndarlag. Det må vara gammalt och uttjatat men det är fortfarande sant. Kort sagt kommer du alltså möta fler idioter/afks än som du kommer ha i ditt lag, så det lönar sig inte att skylla ifrån sig.

Mer konkret kan jag tipsa om att spela mid/jungle och roama, det vinner games mer än något annat i lägre elo. Kha, panth, wu, vi osv. är bra picks att snöbolla games med.
Citera
2014-03-12, 12:04
  #16470
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Behöver tips på junglers.

Hatar Lee sin och är inte så sugen på Vi. Kan spela Elise hyfast.

Kha'Zix?
Citera
2014-03-12, 12:12
  #16471
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Behöver rådgivning, var i guld förra säsongen och nu efter mina 10 promotion games så har jag spelat riktigt bra men ändå så förlorade jag massa matcher där pågrund av andra i laget inte kan hantera sina lanes.

Nu är jag fast i silver 5 och kommer tammefan inte härifrån, jag får JÄMT massa Honor av motståndarlaget då dom säger att det är jag som haft kvar dom i matchen etc etc. Hur fan gör ni för att klätta i systemet? jag har testat köra samma champ eller åtminstone 2-3 st som jag rullar på, kommer upp till runt 80-90 LP sedan så kommer idioterna fram igen och förlorar matcher åt mig så jag hamnar på 0 LP igen.

Hur fan ska jag göra? Jag gör oftast inte några fel eller lägger mina spells rakt åt helvete.
(spelar oftast support, men kan lira top också)

Får en uppfattning av dig som att du gör allt rätt och att det är ditt lags fel att ni förlorar. Detta måste du verkligen tänka om för har man denna attityd så antar jag att man även flamer på sitt eget lag.

Jag hade en liknande tanke men försöker ändra mig och det har gjort att jag gått från bronze 2 till silver 4 på en ganska kort tid. Då spelar jag även mid och försöker ganka bot ofta. Det är viktigt att låta din adc får kills och att inte enbart du tar dem eftersom motståndarna då kommer döda dig och ni förlorar.

Mitt tips är:
Maina mid.
Inget flame, bara positiva saker
Ganka andra lanes.

Mina mid champs är LB, lissandra. Funderar på att testa riven, hur är hon mid?
Även börja spela nidalee igen mid. Gillar hennes spjut
Citera
2014-03-12, 12:56
  #16472
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Börja med att ändra din mentalitet. Om det vore precis så som du beskriver, hur kan då någon klättra? Den äldsta klyschan är att oddsen är på din sida, ska försöka förklara. Vi förutsätter att du inte är en idiot, då kan 4 av 5 i ditt lag vara idioter medan i andra laget kan 5 av 5 vara idioter. Du har alltså större chans att få ett bra lag (ingen afk/feeder osv.) än ditt motståndarlag. Det må vara gammalt och uttjatat men det är fortfarande sant. Kort sagt kommer du alltså möta fler idioter/afks än som du kommer ha i ditt lag, så det lönar sig inte att skylla ifrån sig.

Mer konkret kan jag tipsa om att spela mid/jungle och roama, det vinner games mer än något annat i lägre elo. Kha, panth, wu, vi osv. är bra picks att snöbolla games med.


Tack för tipsen, ska börja nöta lite normals nu så jag lär mig någon bra champ i jungel eller mid.

Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Får en uppfattning av dig som att du gör allt rätt och att det är ditt lags fel att ni förlorar. Detta måste du verkligen tänka om för har man denna attityd så antar jag att man även flamer på sitt eget lag.

Jag hade en liknande tanke men försöker ändra mig och det har gjort att jag gått från bronze 2 till silver 4 på en ganska kort tid. Då spelar jag även mid och försöker ganka bot ofta. Det är viktigt att låta din adc får kills och att inte enbart du tar dem eftersom motståndarna då kommer döda dig och ni förlorar.

Mitt tips är:
Maina mid.
Inget flame, bara positiva saker
Ganka andra lanes.

Mina mid champs är LB, lissandra. Funderar på att testa riven, hur är hon mid?
Även börja spela nidalee igen mid. Gillar hennes spjut

Nja, jag menar inte att alla gör fel i mitt lag. Är mer så att 1 är en riktig idiot och kan verkligen inte göra en sak rätt, man kan tro han har någon sorts skada där han tycker det är roligt att förstöra för folk som vill spela för att vinna och ha kul. Sedan förstår jag också man inte kan vinna alla matcher.
Citera
2014-03-12, 12:59
  #16473
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Behöver rådgivning, var i guld förra säsongen och nu efter mina 10 promotion games så har jag spelat riktigt bra men ändå så förlorade jag massa matcher där pågrund av andra i laget inte kan hantera sina lanes.

Nu är jag fast i silver 5 och kommer tammefan inte härifrån, jag får JÄMT massa Honor av motståndarlaget då dom säger att det är jag som haft kvar dom i matchen etc etc. Hur fan gör ni för att klätta i systemet? jag har testat köra samma champ eller åtminstone 2-3 st som jag rullar på, kommer upp till runt 80-90 LP sedan så kommer idioterna fram igen och förlorar matcher åt mig så jag hamnar på 0 LP igen.

Hur fan ska jag göra? Jag gör oftast inte några fel eller lägger mina spells rakt åt helvete.
(spelar oftast support, men kan lira top också)
Jag började i bronze 5 då jag trollade 10 första spelen om de jag lirade med var idioter. Silver 3 nu på väg uppåt, finns inge riktiga tips, lira gärna top/jungel/mid så kan du bära bra även om de andra lirar dåligt då du kan roama(ganka andra lanes).

Själv kör jag adc/top/mid och bär laget nästan varje match så det är bara nöta inte jätte roligt som jag hade med Cait för några dagar sedan 8-0-0 och överlägset bäst farm vi låg under med 8-9 den matchen men började ge bort kills så andra började komma ikapp så hade mest kills och assists så vi lyckades vinna efter mycket om och men... När du bär hjälp andra mer istället kör med tp eller någon champion som du kan ganka bra med!

Själv gnäller jag som fan på idioter, ibland fungerar det för de kan ju inte bli sämre...
Citera
2014-03-12, 13:07
  #16474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Tack för tipsen, ska börja nöta lite normals nu så jag lär mig någon bra champ i jungel eller mid.



Nja, jag menar inte att alla gör fel i mitt lag. Är mer så att 1 är en riktig idiot och kan verkligen inte göra en sak rätt, man kan tro han har någon sorts skada där han tycker det är roligt att förstöra för folk som vill spela för att vinna och ha kul. Sedan förstår jag också man inte kan vinna alla matcher.


Det första steget för att kunna klättra är att inse att man är lika dålig som sina medspelare. Om man mot all förmodan inte är det så har det garanterat med attityden att göra. Jag klättrade snabbt en tier på att bara sluta skriva i chatten.
Citera
2014-03-12, 13:07
  #16475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag började i bronze 5 då jag trollade 10 första spelen om de jag lirade med var idioter. Silver 3 nu på väg uppåt, finns inge riktiga tips, lira gärna top/jungel/mid så kan du bära bra även om de andra lirar dåligt då du kan roama(ganka andra lanes).

Själv kör jag adc/top/mid och bär laget nästan varje match så det är bara nöta inte jätte roligt som jag hade med Cait för några dagar sedan 8-0-0 och överlägset bäst farm vi låg under med 8-9 den matchen men började ge bort kills så andra började komma ikapp så hade mest kills och assists så vi lyckades vinna efter mycket om och men... När du bär hjälp andra mer istället kör med tp eller någon champion som du kan ganka bra med!

Själv gnäller jag som fan på idioter, ibland fungerar det för de kan ju inte bli sämre...
Folk kan alltid bli sämre.

Att enbart vara positiv mot sina medspelare kommer alltid att hjälpa mer än att vara negativ.
Sedan kan du inte bli bannad för att vara positiv heller, vilket du kan för att vara negativ.
Citera
2014-03-12, 13:10
  #16476
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Folk kan alltid bli sämre.

Att enbart vara positiv mot sina medspelare kommer alltid att hjälpa mer än att vara negativ.
Sedan kan du inte bli bannad för att vara positiv heller, vilket du kan för att vara negativ.
Vissa höjer sig vid kritik det är inte så att jag whinar för att någon går 0-2 däremot när de säger låt mig en viss position så klagar jag om de lirar dåligt! Hade Nids och Voli i laget båda påstod att de var bäst och skulle bära, Nida gick 2-9 och Voli 3-7 typ, vi som inte sa nånting bar laget och då lackar man. När jag började klaga så började de lira bättre då de antagligen skämdes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in