Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieOcean
Blev även tvingad att spela top vilket jag inte gillar, känns inte som jag har någon impact över huvud taget, speciellt inte som Ryze...
Say what? Läs mitt inlägg några sidor bak, late game ryze är bland det starkaste i spelet. Finns massvis man kan göra från top: Dra jungle-aggro genom att pusha pusha pusha, roama mid/drake, counterjungla osv. Avsluta aldrig ett game med att tänka "Aja jag gjorde iaf allt rätt, mitt lags fel". Givetvis går det inte att vinna alla games, men när du skriver att du inte har någon impact som ryze börjar jag undra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nynge
Behöver rådgivning, var i guld förra säsongen och nu efter mina 10 promotion games så har jag spelat riktigt bra men ändå så förlorade jag massa matcher där pågrund av andra i laget inte kan hantera sina lanes.
Nu är jag fast i silver 5 och kommer tammefan inte härifrån, jag får JÄMT massa Honor av motståndarlaget då dom säger att det är jag som haft kvar dom i matchen etc etc. Hur fan gör ni för att klätta i systemet? jag har testat köra samma champ eller åtminstone 2-3 st som jag rullar på, kommer upp till runt 80-90 LP sedan så kommer idioterna fram igen och förlorar matcher åt mig så jag hamnar på 0 LP igen.
Hur fan ska jag göra? Jag gör oftast inte några fel eller lägger mina spells rakt åt helvete.
(spelar oftast support, men kan lira top också)
Börja med att ändra din mentalitet. Om det vore precis så som du beskriver, hur kan då någon klättra? Den äldsta klyschan är att oddsen är på din sida, ska försöka förklara. Vi förutsätter att du inte är en idiot, då kan 4 av 5 i ditt lag vara idioter medan i andra laget kan 5 av 5 vara idioter. Du har alltså större chans att få ett bra lag (ingen afk/feeder osv.) än ditt motståndarlag. Det må vara gammalt och uttjatat men det är fortfarande sant. Kort sagt kommer du alltså möta fler idioter/afks än som du kommer ha i ditt lag, så det lönar sig inte att skylla ifrån sig.
Mer konkret kan jag tipsa om att spela mid/jungle och roama, det vinner games mer än något annat i lägre elo. Kha, panth, wu, vi osv. är bra picks att snöbolla games med.