2016-01-28, 11:02
Medlem
skillad-banans avatar
Jag har spelat 2 matcher sen det nya champselect kom, folk verkar inte förstå att dom ska locka in? Man får sitta ca halvtimmen innan man får en match...
Citera
2016-01-28, 12:53
Medlem
dannyWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Jag har spelat 2 matcher sen det nya champselect kom, folk verkar inte förstå att dom ska locka in? Man får sitta ca halvtimmen innan man får en match...
Jag har lirat 5 matcher hittills och har inte stött på problemet en enda gång.
Citera
2016-01-28, 14:42
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyW
Jag har lirat 5 matcher hittills och har inte stött på problemet en enda gång.

Helt otroligt! Får ni oftast ert förstaval? Brukar ha mid som första och supp som andra, ändå har jag fått supp dom flesta gångerna inklusive dom 2 matcher jag spelat.
Citera
2016-01-28, 18:09
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Helt otroligt! Får ni oftast ert förstaval? Brukar ha mid som första och supp som andra, ändå har jag fått supp dom flesta gångerna inklusive dom 2 matcher jag spelat.

Kör jag top/bot får jag nästan alltid toplane men kör jag bot/top får nästan aldrig bot. Kör jag bot/sup blir det alltid sup!

Blir så jävla less, jag var silver förut och där fanns det förvisso idioter men nu när jag kom i bronze går det ju inte att lira. Flamear sönder och pickar den champions de har coolast skin med. Junglare som inte kan jungla utan dör av monster. Jag orkar inte mer, visst vi spelar ju med/mot silver men har aldrig varit med om så oseriöst som det är just nu, de spelar inte för att vinna de spelar för att få mest kills...

Jag vet att inte jag är någon Faker men ja.. sorry för flame..
Citera
2016-01-28, 19:22
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQQ7000
Kör jag top/bot får jag nästan alltid toplane men kör jag bot/top får nästan aldrig bot. Kör jag bot/sup blir det alltid sup!

Blir så jävla less, jag var silver förut och där fanns det förvisso idioter men nu när jag kom i bronze går det ju inte att lira. Flamear sönder och pickar den champions de har coolast skin med. Junglare som inte kan jungla utan dör av monster. Jag orkar inte mer, visst vi spelar ju med/mot silver men har aldrig varit med om så oseriöst som det är just nu, de spelar inte för att vinna de spelar för att få mest kills...

Jag vet att inte jag är någon Faker men ja.. sorry för flame..

Det vänder. Jag var skitsur över att hamna i silver efter att ha varit plat förra säsongen. Sen bestämde jag mig för att göra det bästa av situationen och inte ta ranked på så stort allvar. Bara spela för att ha kul . Att vara i låg elo är en utmärkt möjlighet att lära sig nya champions och finslipa sina grundmechanics. Jag är egentligen en adc/support main men denna säsong har jag spelat enbart top och jungle och det har varit grymt kul. Efter att jag tog mig ur tilten har jag klättrat 3 divisioner de senaste fyra dagarna.
Citera
2016-01-28, 22:48
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det vänder. Jag var skitsur över att hamna i silver efter att ha varit plat förra säsongen. Sen bestämde jag mig för att göra det bästa av situationen och inte ta ranked på så stort allvar. Bara spela för att ha kul . Att vara i låg elo är en utmärkt möjlighet att lära sig nya champions och finslipa sina grundmechanics. Jag är egentligen en adc/support main men denna säsong har jag spelat enbart top och jungle och det har varit grymt kul. Efter att jag tog mig ur tilten har jag klättrat 3 divisioner de senaste fyra dagarna.

Blev lite gladare när jag läste ditt inlägg tack, så körde en match till, blev att Yasou bara gick och dog och sa Wtf happend? cheat Garen omg Garen cheat!! slutade med att han sabba för oss alla med sina 5/15 yay! Men är väll bara att köra på
Citera
2016-01-29, 11:51
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Är det någon mer som tycker att charmen lite försvann med nya champselecten?

Även om man ibland tvingades spela något man inte är så van vid, tex som lastpick där man tar den roll som är kvar, medans nu man får det man vill varje gång. Känns som man har mer "press" på sig.

Sen att olika personer får banna tycker jag är skumt.
Citera
2016-01-29, 12:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Är det någon mer som tycker att charmen lite försvann med nya champselecten?

Även om man ibland tvingades spela något man inte är så van vid, tex som lastpick där man tar den roll som är kvar, medans nu man får det man vill varje gång. Känns som man har mer "press" på sig.

Sen att olika personer får banna tycker jag är skumt.
Press och press, tycker folk fortfarande suger dick trots att de fått rollen de ville ha. Jag har alltid tyckt man ska kunna spela allt.

Tycker det är bra, lägre risk för "trollbans".
Citera
2016-01-29, 12:38
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Press och press, tycker folk fortfarande suger dick trots att de fått rollen de ville ha. Jag har alltid tyckt man ska kunna spela allt.

Tycker det är bra, lägre risk för "trollbans".

Jag tycker också man ska kunna spela alla roller, därav "charmen lite försvann".

Tröttsamt med folk som kör "OMG IM PLAT 2 SMURF LET ME ADC AND CARRY YOU NOOBS" och sen ger bort first blood och tre kills till för att sen skylla på att supporten är noob.
Citera
2016-01-29, 13:06
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Jag tycker också man ska kunna spela alla roller, därav "charmen lite försvann".

Tröttsamt med folk som kör "OMG IM PLAT 2 SMURF LET ME ADC AND CARRY YOU NOOBS" och sen ger bort first blood och tre kills till för att sen skylla på att supporten är noob.

Haha låter som nått liknande jag var med om, jag blev ADC sedan sa suppen att han ville spela ADC för han var tydligen main Jinx. Så jag lät han lira ADC men det skulle jag inte ha gjort! För han var så kass! haha!
Citera
2016-01-29, 21:18
Medlem
Så otroligt trött på detta nya kö systemet.. Varje game tar 15-20min innan man kommer in?!?!?! Folk dodgar hela jävla tiden.
Citera
2016-01-31, 19:55
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Jävla skit att de tagit bort att lol kommer upp igen när det är ens tur att picka, förstår inte varför de kände behovet att ta bort det, bedrövligt... Kan ju vara en delförklaring varför det lämnas så mycket mera nu än tidigare och man kan få köra 3-4 champselect innan man kommer in i ett game.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in