2014-04-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Tänkte ge mig på att bemästra Shaco i jungle, äre värt min tid eller han är helt värdelös? Åsikterna omkring intranätet skiljer sig rätt hyfsat. Enligt vissa är han helt nuts när man väl lärt sig honom och enligt vissa suger han svullen purjo.

OT, skön varning i postingscreen snuffel ;p
Högrisk early game junglare. Du måste typ få rätt bra utdelning på tidiga ganks och snowballa för annars gör han inte så mycket.

Personligen hade jag hellre lagt tiden på Lee. Både roligare och starkare tycker jag.
Citera
2014-04-10, 16:11
Medlem
Citat:
Tänkte ge mig på att bemästra Shaco i jungle, äre värt min tid eller han är helt värdelös? Åsikterna omkring intranätet skiljer sig rätt hyfsat. Enligt vissa är han helt nuts när man väl lärt sig honom och enligt vissa suger han svullen purjo.

Om du kan bemastra honom ar han helt sjuk. Du har sjuk counterjungle potential, bra early pressure, och relativt bra ganks. Beror lite pa vilken ELO du ar i, men det ar helt klart vart ett forsok. Om du spelar med Teleport har du helt sjuk splitpush lategame, du kan enkelt carrya games genom det.
Citera
2014-04-10, 17:05
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

I min mening en av de starkaste junglers atm tillsammans med Yi då Feral Flame är oerhört bra, krävs dock lite mindgames för att spela honom så öva några games innan.
Citera
2014-04-10, 17:14
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Högrisk early game junglare. Du måste typ få rätt bra utdelning på tidiga ganks och snowballa för annars gör han inte så mycket.

Personligen hade jag hellre lagt tiden på Lee. Både roligare och starkare tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Om du kan bemastra honom ar han helt sjuk. Du har sjuk counterjungle potential, bra early pressure, och relativt bra ganks. Beror lite pa vilken ELO du ar i, men det ar helt klart vart ett forsok. Om du spelar med Teleport har du helt sjuk splitpush lategame, du kan enkelt carrya games genom det.

Tar dessa visdomsord till mig och funderar vidare. Blir nog att jag löser honom och testar mig fram Har kört Rengar nu lite väl länge så behöver variation. Tips på andra kul top-tanks och junglers?
Citera
2014-04-10, 17:16
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
I min mening en av de starkaste junglers atm tillsammans med Yi då Feral Flame är oerhört bra, krävs dock lite mindgames för att spela honom så öva några games innan.

Körde Yi från start och tycker han blir op väldigt lätt, med rätt strategi och build.
Citera
2014-04-10, 17:57
Medlem
il-duces avatar
Citat:
Tar dessa visdomsord till mig och funderar vidare. Blir nog att jag löser honom och testar mig fram Har kört Rengar nu lite väl länge så behöver variation. Tips på andra kul top-tanks och junglers?
Körde nyss Skarner och jävlar vilken rolig champ de är! Man tror att han är tråkig om man kollar hans attacker osv. men när man tar tag i någon med sin ulti och spammar laugh så är det guld värt.
Citera
2014-04-10, 19:33
Medlem
Började lira LoL igen. Har inte spelat sen somras. Nu i varje game är det slumpmässiga fps drops. Har alltid legat stabilt på 60 innan. Ligger fortfarande på 60 nästan hela tiden. Men kanske 5-10 sekunder varannan minut åker den ner till 5-15 fps (ibland i team fights men också helt slumpässigt). Någon som vet vad det kan vara?
Citera
2014-04-10, 20:41
Medlem
Khorneflakess avatar
Nu är jag djävligt irriterad då min LoL-klient inte vill ladda ner någon fil eller liknande och således dampar ut medan den laddar upp till att få gå in till inloggningsskärmen. Riktigt irriterande. Har försökt att reparera och installerat om flera gånger, har även startat om datorn. Vad fan är felet? Punkbuster?

http://i.imgur.com/QM1tPWw.png
Citera
2014-04-10, 22:20
Medlem
Jingos avatar
Citat:

Jag har spelat Shaco en del, brukar ofta gå typ 10-1 early-mid, mer än sällan. Han är väldigt stark, men som sagt, man måste vara väldigt medveten om den andra junglaren, och vara bra på att ganka. Han är bra att ganka med, krävs att man får bra plays i början så att man kan bygga mycket dmg (brukar köra hydra först och mobility boots). Då kan man typ ganka ungefär vem som helst ifall den du gankar för har en CC, han gör extremt mycket skada.

Det roligaste med shaco är att folk blir fruktansvärt störda på hans Q(osynlighet), har fått många roliga reaktioner. Vissa blir skitarga och trötta på att man bara dyker upp och dödar dom på 3 AA'a.

Tycker han är värd att spela, jag spelar runt silver-guld och det är helt klart inte många som vet hur man spelar mot en shaco, speciellt många junglers är lätta att countra då dem inte är vana att blir countrade generellt, och för att shaco är så bra på det.

Late-game så är det bara at Q:a in bakom dem, ta ut ad-carryn och göra sjuk skada beroende på hur du har byggt. Jag brukar nästan alltid maxa skada då han är bra på att döda på 3 slag, ofta vinns ju spel om man tar ut ad-carryn.
Citera
2014-04-11, 17:09
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Så extremt roligt att spela LoL!!!!!
http://i.gyazo.com/b5e34f97568cbaef8e3b5b0978e2fd14.png

Fyfan, inne på en 7 loss streak samt min första demotion för säsongen.
Citera
2014-04-11, 17:22
Medlem
Jag var med om något väldigt konstig för ett tag sen.

Mitt konto blev permanent bannad, ja jag är ett stort troll och har därför blivit bannad några gånger tidigare. Men denna gång var det alltså en permanent ban som gällde.

Jag vill minnas att det stod typ "This account has been permanently banned" när jag loggade in på det.

Sket i spelet i några veckor, sen provade jag logga in igen och då var jag inte längre bannad(!)

Var det en Riot-employee som "skonade" mig efteråt, som kanske var ett troll själv och tyckte att sånt jag gör är kul, eller var det en bugg?

Nån som kan förklara?
Citera
2014-04-11, 17:22
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Så extremt roligt att spela LoL!!!!!
http://i.gyazo.com/b5e34f97568cbaef8e3b5b0978e2fd14.png

Fyfan, inne på en 7 loss streak samt min första demotion för säsongen.

Låter lite som min förra rankade match, är alltid kul med den typen utav spelare i sitt eget lag.

Så är apan fortfarande viable? Har inte sätt honom på ett tag och var sugen på att köpa han för jungle/top.

edit:

Sugen på en ny top kille, är så otroligt begränsad där att det bara är löjligt, är typ bara Garen nu förtiden, var sugen på Darius men jag vet själv hur utsatt man är för ganks, och orka vara mainstream och köra rene/shyv.
Senast redigerad av Jafan89 2014-04-11 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in