Citat:
Ursprungligen postat av
Aviart
Tänkte ge mig på att bemästra Shaco i jungle, äre värt min tid eller han är helt värdelös? Åsikterna omkring intranätet skiljer sig rätt hyfsat. Enligt vissa är han helt nuts när man väl lärt sig honom och enligt vissa suger han svullen purjo.
OT, skön varning i postingscreen snuffel ;p
Jag har spelat Shaco en del, brukar ofta gå typ 10-1 early-mid, mer än sällan. Han är väldigt stark, men som sagt, man måste vara väldigt medveten om den andra junglaren, och vara bra på att ganka. Han är bra att ganka med, krävs att man får bra plays i början så att man kan bygga mycket dmg (brukar köra hydra först och mobility boots). Då kan man typ ganka ungefär vem som helst ifall den du gankar för har en CC, han gör extremt mycket skada.
Det roligaste med shaco är att folk blir fruktansvärt störda på hans Q(osynlighet), har fått många roliga reaktioner. Vissa blir skitarga och trötta på att man bara dyker upp och dödar dom på 3 AA'a.
Tycker han är värd att spela, jag spelar runt silver-guld och det är helt klart inte många som vet hur man spelar mot en shaco, speciellt många junglers är lätta att countra då dem inte är vana att blir countrade generellt, och för att shaco är så bra på det.
Late-game så är det bara at Q:a in bakom dem, ta ut ad-carryn och göra sjuk skada beroende på hur du har byggt. Jag brukar nästan alltid maxa skada då han är bra på att döda på 3 slag, ofta vinns ju spel om man tar ut ad-carryn.