2014-03-12, 12:46
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Har varit på många fester genom åren men jag har nog aldrig sett en kille dricka vin. I alla fall inte någon som tagit med det själv, kanske smakat av andra bara.

Jag har nyss köps en låda, min första någonsin faktiskt, men jag undrar om det är omanligt för en kille i 20års ålder?

Jag tänkte bjuda en tjej som kommer över på lördag, ska jag också dricka av vinet eller tar man som kille en bärs i stället? Kan inte riktigt se mig själv sitta och dricka ur ett sånt där vinglas men är det "romantiskt" att dricka öl när man har en tjej på besök?

Har aldrig umgåtts med denna tjej förut men vi är bekanta, haft samma umgängeskrets. Denna gången blir det bara jag och hon

Vad säger ni?

Ditt största problem när det gäller manligt/omanligt är knappast vin. Behöver du fråga om detta så är det nog ditt självförtroende som är boven. Sluta bry dig så jävla mycket om vad Kleti och Pleti tycker är manligt eller omanligt så kommer du nog på sikt uppfattas som mer manlig än någon av dem. Så länge du inte dricker Hannas Peach Melba eller något annat som enbart dricks av småflickor 14-18 år så finns det inga regler för vad män respektive kvinnor ska dricka.

För att ge ett klart svar på din fråga så: Nej, vin är absolut inte omanligt. Visst kan det finnas en uppfattning hos vissa människor om att karlar dricker öl och sprit (rent), men denna uppfattning är nog enbart stark hos Volvoraggare från Åmål. Nu är du några år yngre än mig och umgås kanske i andra kretsar, men mitt enorma vinintresse har enbart väckt nyfikenhet och beundran från damer i min omgivning. Jag är dock ganska säker på att en könsmärkning av olika drycker i kombination med osäkerhet väcker allt annat än positiva associationer hos kvinnorna, så länge det inte är rena WT-luder du omger dig med.

Edit: Ser på tidigare svar att i princip alla håller med om detta. Glad att det råder konsensus i denna fråga. Det enda omanliga här är osäkerheten i huruvida det är manligt att dricka en viss dryck eller inte.
Senast redigerad av Feadog 2014-03-12 kl. 12:50.
Citera
2014-03-12, 12:53
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Vad är det som är omanligt med att fråga vad ni andra tycker? Är det inte det forum går ut på? Skrev ju att jag redan hade köpt vinet, hade varit annolunda om jag frågade er "borde jag köpa vin eller är det omanligt". Sen att jag aldrig har sett någon kille dricka vin är väl en ganska bra grund för min fråga.

Att jag frågade vad jag ska dricka med tjejen var ju bara för att öka min chanser för att det ska bli något och har man aldrig sett en kille dricka vin så är det klart man undrar. Många som alltid överreagerar här.

Men annars, tack för svaren
Senast redigerad av Ettrosatangentbord 2014-03-12 kl. 12:55.
Citera
2014-03-12, 13:00
Medlem
Vet inte var TS bor, men där jag bor får det nog betraktas som bortkommet och omanligt att som man inte beställa in vin när man dejtar och helst även kunna prata lite om det vin man tar in. Vin är en könsneutral dryck och även den dryck som passar män och kvinnor på tu man hand i offentligheten, men det ligger ofta på mannen att ta in det.

Vad skulle annars denna måltidsdryck ersättas med, förutom öl till tjeckisk och centraleuropeisk mat? Måste säga att jag småler åt tanken på att dra in groggar eller blaskig fatöl på en dejt.
Citera
2014-03-12, 13:05
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Vad är det som är omanligt med att fråga vad ni andra tycker? Är det inte det forum går ut på? Skrev ju att jag redan hade köpt vinet, hade varit annolunda om jag frågade er "borde jag köpa vin eller är det omanligt". Sen att jag aldrig har sett någon kille dricka vin är väl en ganska bra grund för min fråga.

Att jag frågade vad jag ska dricka med tjejen var ju bara för att öka min chanser för att det ska bli något och har man aldrig sett en kille dricka vin så är det klart man undrar. Många som alltid överreagerar här.

Det är halvlöjligt att ställa en sådan fråga. Det är hellöjligt att rätta sina dryckesvanor efter svaret.

Om jag hade fått reda på att min dejt betedde sig på det sättet hade jag gått hem på en gång.
Citera
2014-03-12, 13:05
Medlem
Kundalinis avatar
Självklart ska du bjude tjejen på vitt vin medan du själv halsar starksprit. Använd för guds skulle inte glas, de flesta kvinnor upplever det som inte bara omanligt utan direkt fjolligt. Nätlinne och pipa är andra nödvändiga attiraljer. Bläng gärna surt under er tysta middag. Att prata för mycket är nämligen också manligt. Möjligen är det ok att grymta när du tar henne efter middagen (ingen efterrätt! omanligt!), men inga ömhetsbetygelser.
Citera
2014-03-12, 13:08
Medlem
Louises avatar
Det här är det inte många som vet om, men det är faktiskt bara kvinnor som dricker vin. Och fjollor.
Citera
2014-03-12, 13:09
Medlem
Abattoirs avatar
Rödvin är sjukt manligt. Rödvin är manligare än vad Chuck Norris är.
Citera
2014-03-12, 13:25
Medlem
HBOLLs avatar
Vin till olika maträtter tex tex rött till oxfile och vitt till skaldjur är manligt
Citera
2014-03-12, 13:27
Medlem
NovaOculuss avatar
Drick vin för helvete, det är sofistikerat och klassigt.
Citera
2014-03-12, 13:48
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Har varit på många fester genom åren men jag har nog aldrig sett en kille dricka vin. I alla fall inte någon som tagit med det själv, kanske smakat av andra bara.

Jag har nyss köps en låda, min första någonsin faktiskt, men jag undrar om det är omanligt för en kille i 20års ålder?

Jag tänkte bjuda en tjej som kommer över på lördag, ska jag också dricka av vinet eller tar man som kille en bärs i stället? Kan inte riktigt se mig själv sitta och dricka ur ett sånt där vinglas men är det "romantiskt" att dricka öl när man har en tjej på besök?

Har aldrig umgåtts med denna tjej förut men vi är bekanta, haft samma umgängeskrets. Denna gången blir det bara jag och hon

Vad säger ni?
En man behöver inte fråga vad han ska inmundiga.

Du verkar osäker över din tillhörighet. Jag tror du ska fundera på andra saker än vad du behöver dricka för att "verka" manlig.
Citera
2014-03-12, 14:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Det är kanske bara jag, men skulle det inte kännas underligt att bjuda på en dryck och sedan själv dricka en annan sådan? För mig känns det helt klart naturligtast om man bjuder på den dryck som man själv dricker, speciellt när man är på tu man hand. Vid större sammankomster kan man självklart servera både öl och vin.
Citera
2014-03-12, 14:10
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Som sagt, är det något som är omanligt här så är det osäkerheten i om man kan dricka en viss dryck för att verka manlig. Det uppfattas i allmänhet som en omanlig egenskap att vara väldigt osäker, väldigt mån om hur man uppfattas och att anstränga sig för att andra personer ska se en som just manlig. Jag har förståelse för att du är osäker och frågar, men det enda vettiga rådet man kan ge till någon som ställer denna fråga är att sluta bry sig så jävla mycket om vad andra kanske tycker. Gör dina egna val utefter egna preferenser och stå för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in