2014-03-12, 12:10
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Har varit på många fester genom åren men jag har nog aldrig sett en kille dricka vin. I alla fall inte någon som tagit med det själv, kanske smakat av andra bara.

Jag har nyss köps en låda, min första någonsin faktiskt, men jag undrar om det är omanligt för en kille i 20års ålder?

Jag tänkte bjuda en tjej som kommer över på lördag, ska jag också dricka av vinet eller tar man som kille en bärs i stället? Kan inte riktigt se mig själv sitta och dricka ur ett sånt där vinglas men är det "romantiskt" att dricka öl när man har en tjej på besök?

Har aldrig umgåtts med denna tjej förut men vi är bekanta, haft samma umgängeskrets. Denna gången blir det bara jag och hon

Vad säger ni?
Citera
2014-03-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Har varit på många fester genom åren men jag har nog aldrig sett en kille dricka vin. I alla fall inte någon som tagit med det själv, kanske smakat av andra bara.<br /><br />Jag har nyss köps en låda, min första någonsin faktiskt, men jag undrar om det är omanligt för en kille i 20års ålder?<br /><br />Jag tänkte bjuda en tjej som kommer över på lördag, ska jag också dricka av vinet eller tar man som kille en bärs i stället? Kan inte riktigt se mig själv sitta och dricka ur ett sånt där vinglas men är det "romantiskt" att dricka öl när man har en tjej på besök?<br /><br />Har aldrig umgåtts med denna tjej förut men vi är bekanta, haft samma umgängeskrets. Denna gången blir det bara jag och hon<br /><br /><br />Vad säger ni?
<br /><br />jsg har druckit vin på fester, delvis för det är billigt, har inget emot det,<br /><br />men om hon ska dricka vin så föreslår jag att du också gör det som en trevlig gest, jag skulle tycka det iaf, (är kille)
Citera
2014-03-12, 12:14
Medlem
pellesvansloess avatar
Kör på vinet, finns inget omanligt alls i att ta sig ett glas eller två!

Om du inte tycker om vin ska du givetvis inte känna några krav och dricka det, ta en bärs istället isåfall.

Har flera killkompisar som gärna dricker rödvin på förfest innan vi drar ut (är runt 20) utan att någon så mycket som höjer ett ögonbryn.

Drick vafan du vill och skit i vad andra tycker
Citera
2014-03-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Har varit på många fester genom åren men jag har nog aldrig sett en kille dricka vin. I alla fall inte någon som tagit med det själv, kanske smakat av andra bara.

Jag har nyss köps en låda, min första någonsin faktiskt, men jag undrar om det är omanligt för en kille i 20års ålder?

Jag tänkte bjuda en tjej som kommer över på lördag, ska jag också dricka av vinet eller tar man som kille en bärs i stället? Kan inte riktigt se mig själv sitta och dricka ur ett sånt där vinglas men är det "romantiskt" att dricka öl när man har en tjej på besök?

Har aldrig umgåtts med denna tjej förut men vi är bekanta, haft samma umgängeskrets. Denna gången blir det bara jag och hon

Vad säger ni?

Med tanke på din avatar så säger jag, kör på vinet
Annars dricker man väll det som man tycker är gott?
Citera
2014-03-12, 12:16
Medlem
dinsemlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikadoll
Med tanke på din avatar så säger jag, kör på vinet :)
Annars dricker man väll det som man tycker är gott?
Hahahahah du hann före
Citera
2014-03-12, 12:16
Medlem
alroberts avatar
absolut inget omanligt att dricka vin, är iallafall väldigt mycket "manligare" än folk som tar med sig sin blaskiga cider och sitter och smuttar på.

jag själv dricker ofta vin på fester, just för att det är gott och för att jag får en väldigt behaglig fylla utav det

dricker ju även starksprit/öl men på den senaste tiden har det blivit mer vin kan vara skönt att variera sig lite om man festar varje helg
Citera
2014-03-12, 12:21
Medlem
ojojros avatar
Q: Är det omanligt att dricka vin?

A: Det är omanligt att ifrågasätta vad som är manligt att dricka, det är bara att köra på.
Citera
2014-03-12, 12:22
Medlem
trallexs avatar
Jag tror också det har mycket med sin umgängeskrets att göra.

Bär minst 50% av dina kompisar keps dygnet runt skulle jag gissa på att vin inte anses som manligt.
Citera
2014-03-12, 12:26
Medlem
kinesarsles avatar
Jag måste säga att det är rätt löjligt (eller omanligt om man så vill) att ens fundera på hur man ska göra i detta avseende med oro för att vara omanlig.

Skärp dig, och drick det du tycker om.
Citera
2014-03-12, 12:32
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag måste säga att det är rätt löjligt (eller omanligt om man så vill) att ens fundera på hur man ska göra i detta avseende med oro för att vara omanlig.

Skärp dig, och drick det du tycker om.

Kunde inte sagt det bättre själv. Och varför skulle man över huvud taget bry sig om någon nu tyckte det.

Brukar varva vin och bira beroende vad jag är sugen på och har aldrig blir aldrig kallad omanlig när jag kommer dragande på en flaska vitt. För övrigt är vin fruktansvärt gott, bli nog till att dricka det på fredag...
Citera
2014-03-12, 12:36
Medlem
Var god ursäkta mig på förhand... Du är helt sjuk i huvudet om du ens pallar bry dig. Folk verkar överens om att damer föredrar cider/vin framför öl, detta är självklart inte sant alla dagar i veckan men vem fan bryr sig ??? Det du borde fråga dig själv är: Kommer donnan uppskatta att jag köpte vin? Ja! självförtroende värre! Dricker vi båda samma alkohol är det trevligt istället för att dricka olika
Citera
2014-03-12, 12:40
Medlem
Var Caesar omanlig? Nej. Drack han vin? ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in