Citat:
Ursprungligen postat av
Left.
Ja jag läste böckerna precis när dom kom ut. Har helt enkelt glömt bort att hon skrev om det
Men står fortfarande fast vid att jag är skeptisk till sanningshalten( i den utsträckning hon nu påstår att hon sålt sig själv). Jag kan vara helt fel ute men jag blir ändå tveksam till att detta kommer nu ,precis när Elisas förövare (som hon vart utsatt för i många många år) fängslades. På senare tid har jag upplevt att hon mer och mer skippat opus dei & R för att istället gå över till detta. Kommer lite väl lägligt enligt min mening
Och även om hon talar sanning om att hon sålde sig på behandlingshemmet (vilket jag mkt väl kan tro) så var väl hon på behandlingshem från ca 16 år och däröver? Vad jag minns från böckerna (men jag KAN minnas fel.....) så har inte hon skrivit om nån form av prostitution från så tidig ålder som tolv så jag tror knappast hon sålde sin kropp när hon var SÅ ung. Inte heller tror jag på att hon skulle tagit heroin eller tunga droger redan vid tolv, det kom nog senare. Att hon tog stesolid från sin morsa när hon var elva-tolv som hon skrev, det kan nog vara riktigt. Men resten är som allt hon hävdar nog jävligt överdrivet.
Men precis som du skrev verkar det lite väl lägligt att detta kommer igång i sån här utsträckning i samma veva som Elisa.... Och det är ju för övrigt väääldigt konstigt att dessa historier om opus Dei och barnprostitution och liknande alltid tycks blossa upp när Berny går på droger och är PÅTÄND.